Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hoi,

Noppers:
-Dekens en lakens voor ledikant. Toen dochterlief na de wieg in het ledikant ging struinde ze al heel haar bed door en dus slaapt ze in haar slaapzak.
-Draagzak. Dochter was al snel veel te zwaar, maar de draagzak hadden we gelukkig geleend.
-Waskom, 1 keer gebruikt. Dochter gaat in bad.
-Voedingskussen. Ik kan er niets mee.
-Aventflessen, hier kon ze niet uit drinken. Voor de volgende koop ik indien nodig 1 fles om te proberen ipv een starterspakket.
-Magnetronsterilisator van Avent, die van de hema zijn veel goedkoper!!
-Regenhoes voor de Maxi-cosi, uiteindelijk maar een paar keer gebruikt en een paraplu erboven werkt ook.
-Buggy-mee, om de buggy mee te nemen op de fiets, wat een drama!!
-Prenatal kikker wipstoeltje, drie keer kapot gegaan.
-Prenatal babykamer, wat een drama met leveren en dan nog bijna alles beschadigd, uiteindelijk 2 dagen voor mijn dochter geboren is compleet geleverd.

Toppers:
-Voetenzak voor de kinderwagen in zitstand. Wij wandelen veel en ook op wintersport lekker warm zitten.
-Babygym, zo'n speelkleed met bogen, heeft ze uren op gelegen.
-Aerosleep matrasdek. Toen dochter met een maand of 5 op haar buik ging slapen een hele geruststelling voor mama.
-2 keer zoveel spuugdoekjes en hydrofielen als aanbevolen.
-badsteun, waar je kindje in het babybadje op kan liggen. Zo kan ze veel langer in bad zonder dat je armen pijn gaan doen en je hebt je handen vrij.
-wikkelrompertjes voor de eerste dagen zodat het niet over het hoofdje hoeft.

Mijn absolute miskopen bij ons eerste kindje:
- De wipstoel - ik had er 1 waarbij er maar 1 verstelpunt is, voor de uk op komst komt er 1 waarbij de voetjes en het ruggetje apart versteld kunnen worden en waarbij ik een boog met speeltjes eroverheen kan hangen. Ik dacht er over om zo'n zitzak te kopen, maar ik hoor van mijn collega dat dat niets is omdat een kleine baby nog te zwak is om hier een holletje in te maken, 1x strekken door de uk en hij/zij zit niet meer goed.
- De nappywrapper, ik ben nogsteeds niet door de eerste rol zakjes heen, en mijn dochter is al 20 maanden.. >.<<BR>

Mijn onmisbare dingetjes:
- De box met mega-opbergla eronder
- omslagdoeken/badcapes; heerlijk om de uk in te wikkelen na het badderen maar ook als ze nog heel klein zijn als je lekker met ze knuffeld.
- spuugdoekjes en slabbers
- rompertjes die helemaal open kunnen met drukkertjes. Mijn man kon er niets mee, maar ik vond ze erg fijn als ik eerlijk ben. Gewoon de uk op het open rompertje leggen en de boel dicht maken, geen geworstel met dat kleine koppie.
- zwitzal schuimzeep. Op het pompje drukken en je hebt direct schuim in je handen, super handig.

Ow ik krijg weer helemaal zin in een klein hummeltje nu ik hier overna denk en schrijf.. nog maar 28 weken :)

Super dit onderwerp!! Ben nog niet zo bezig met wat we allemaal moeten aanschaffen, want ben pas in april uitgerekend, maar toch erg handig te weten wat wel en niet werkt! Wat ik me afvraag (misschien een 'domme' vraag): is het nodig je kindje de eerste maanden in een wiegje te leggen of kan een ledikantje op de hoogste stand ook? En waarom kiezen mensen voor een wieg?  Neemt niet weg dat het er natuurlijk wel erg leuk uitziet!

Wieg is niet nodig hoewel sommige mensen denken dat een baby zo'n grote ruimte om zich heen eng/koud vind.
Wij kiezen wel voor een wieg omdat de uk dan de eerste maanden bij ons op de kamer kan slapen. Wel zo makkelijk bij nachtvoedingen en ook wel fijn om zo af en toe stiekem te luisteren of alles goed gaat met de kleine.
Onze eerste was overigens al met 8 weken uit de wieg gegroeid. We hadden dan ook een oude wieg waar haar opa nog in had geslapen die erg smal was en onze kleine was een dikke 4 kg bij haar geboorte..

Wat een slimme vraag!!

Toppers; hydrofielluiers( idd overal handig voor), spuugdoekjes, wipper(makkelijk om mee te nemen, beter voor het ruggetje), badcapejes( lekker instoppen).

Noppers; flessewarmer(magnetron gebruiken ze zelfs in het ziekenhuis voor bv), overslaghempjes, slaapzakje met mouwen.

Verder kom ik zo even niet op dingen, ik moet ook alles weer eens uit de kast gaan trekken.

Groetjes Saskia mv Huub(4),Jelle(2) en 23w3d zwanger

Hier zijn de toppers:
-hydrofielluiers, beter teveel dan te weinig!
-kinderwagen met grote bak. meneer woog ruim 10 pond bij de geboorte, en heeft een tijdje niet in de slaapkamer willen slapen. Hij sliep ook niet in de box, dus de enige optie was de kinderwagen. Als ik een wat kleinere bak had gehad, had ik een probleempje gehad.
-flesjes van de kruidvat. Meneer drinkt alleen uit flesjes als ik weg ben, en hij wil alleen maar kruidvatflesjes. Met andere spenen weet hij niet wat hij moet doen.
-wipstoel. Zeker toen meneer nog niet zelf kon spelen was het voor ons heel lastig als hij wakker was terwijl wij aan het eten waren. Even in de wipstoel, evt met de voet laten schommelen, en wij konden rustig eten
-badsteun voor in bad. Ik heb heel lang  weinig kunnen tillen, en dan is zo'n steum echt ideaal!
-flessenwarmer.

En de Noppers:
-kleding maat 50/56 Dit kon meteen de kast uit, meneer had meteen 62, met een beetje geluk een groot uitgevallen 56
-navelbandjes. Ze stonden op alle lijstjes, maar ik ben nu nog niet achter het nut van die dingen. Ik gebruik ze nu af en toe als zoogcompressen als ik thuis ben, heb ik ze niet voor niks gekocht;)
-speentjes. Meneer stopt alles in zijn mond behalve een speentje. Ach, een duimpje is ook lekker!
-voetenzak voor maxi cosi, ja dat is  vanaf april misschien ook wel een beetje overdreven
-zeep, badolie, shampoo en weet ik veel wat allemaal. Ik had veel te veel gekocht.  Ik was meneer gewoon met shampoo, als de shampoofles leeg is zal ik eens aan het badschuim beginnen. Ik gebruik echt geen tich dingen tegelijk.
-kleinste maat luiers, gelukkig kon ik ze ruilen tegen een maatje groter;)

Zo zie je het is bij iedereen anders :)

Topppers:
-Overslag rompertjes, mijn kindje was met de tang verlost en het is dan o zo fijn als er de eerste paar dagen niets over het hoofdje heen hoeft.
- kleding maat 50 (maar als je kindje net als die van mij echt maat 50 nodig heeft dan is het snel genoeg bij gekocht).
- regenhoes voor over de maxi cosi
- maxi cosi voetenzak
- hydrofiel washandjes (bij een jongetje handig om over het piemeltje heen te leggen bij het verschonen).
- langwerpige spuugdoekjes die je over je schouder kan leggen bij het laten boeren.
- spuugdoekjes op verschillende plekken in huis.
- geurzakjes van de Etos om een vieze luier in te stoppen, heel fijn als je onder weg bent.
- bad lig stoeltje
- bad capejes (gebruik ze nu nog bij mijn zoontje van 2)

Noppers
- beer met baarmoeder geluiden
- luieremmer (gebruik de afvalbak in de toilet of gooi het meteen beneden weg)
- Vellux deken (nooit gebruikt)

groetjes
Chris

Wat een verschil! Mijn tip is: gewoon zo weinig mogelijk kopen, wachten totdat je denkt dat je er niet meer zonder kunt.

Toppers:
- badsteun
- tummy tub
- extra aankleedkussen beneden
- alle gewone slaapzakken
- haarlotion
- Lidl-luiers, helaas pas vanaf maatje 3
- moltons, superfijn om mee af te drogen. Zachter dan een hydrofiel luier en neemt meer vocht op
- voedingskussen. Tijdens de zwangerschap heerlijk in bed, tussen je benen en later perfect om te voeden. Je moet wel even weten hoe je er mee om moet gaan.
- Quinny zapp. Eerst met maxi cosi, later als buggy
- Anita voedingsbh's. Duur, maar geven prima steun. Alle overige bh's waren weggegooid geld. Ik heb deze bh's ook als meegroeibh gebruikt

Noppers:
- badje
- waskom
- navelbandjes
- electrische kolf van Avent, met de hand gaat het veel sneller en haal ik er meer uit
- te ver vooruitgekochte kleertjes, dit ivm de seizoenen...
- kinderwagen, behalve de bak. Ons zoontje heeft 7 maanden in de bak gelegen, in de wandelwagen hooguit 5 kilometer gelopen in 14 maanden.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan