Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

wat leuk dat deze lijst nog steeds in omloop is! Belangrijkste les voor mij is dat het per kind zelfs kan verschillen... De eerste wilde absoluut niet in de wipstoel, de middelste vond het geweldig en bij jongste heb ik hem ook 10 maanden gebruikt.

Mijn grootste topper: onze bakfiets! Met drie kinderen kom je dan nog eens ergens.

Grootste miskoop: babybadje, bumboseat, Quinny Freestyle kinderwagen, lodger wrapper, lodger shelter

Maar het verschilt per seizoen zelfs! Een dure voetenzak voor je maxicosi  heb je misschien niet nodig als je in de lente bevalt. Want zodra het winter is, zijn de benen van de beeb soms al te lang. Maar als je in de herfst of winter bevalt, is het bijna een must!

Hoi,

Veel om bij te lezen zeg!

Mijn rijtjes:

Toppers:
- Gewone luieremmer; sangenic nappywrapper staat ernaast te verstoffen wat een onhandig ding vooral als je baby onrustig is op de commode..
- Maxicosi + voetenzak& regenhoes: gewoon ideaal.. heerlijk in de auto.. op visite voor een half uurtje als wippetje, voor kleine stukjes op het onderstel.. gewoon top.
- hydrofiele luiers, in het begin natuurlijk voor de verzorging maar onze lieverd gebruikt ze vanaf 2 maanden al als knuffeldoekjes en is nu 14 maanden.
- bibi speentjes; difrax zijn er vaak in leukere kleurtjes maar die van mij wilde alleen de bibi spenen.
- omslagrompers; ideaal voor de eerste weken
- difrax kronkelflessen waarvan je de onderkant los kan draaien tegen de hik alleen niet vergeten dicht te draaien voor je de fles rechtop houdt :s
- anti wiegendood dekje voor op het matras; onze kleine slaapt op zijn buik en kan zich zo niet verstikken
- Tripp Trapp: gewoon super, stabiel, handig te verstellen etc en goedkope ikea stoel voor mee in de auto wanneer we bij familie oid eten
- Rainbowbabies.nl: zelf je baby, dreumes etc kleertjes kiezen en bedrukken.. wij maken er iedere maand wel een paar! Leuk voor verjaardagen, origineel kledingstuk en wij hebben toen we wisten dat we zwanger waren een shirt laten drukken met een afbeelding van een speen aan koortje met STOER! ik wordt GROTE BROER! erg leuk om op die manier de familie in te lichten.
- schommel/ hangstoel van ikea (zilvergrijs met rood) hangt in een hoek van  de kinderkamer en hij giert het uit van het lachen als we hebm er in zetten en voorzichtig heen en weer schommelen

Noppers:
- badje: voor de eerste weken ok maar hij wil er al heel lang niet meer in en wil gewoon lekker zitten, lopen en spelen onder de douche
- Quinny Buzz driewieler: makkelijk in te klappen maar het wiel klapte vaak dwars of draaide niet.. we bleven m ontvetten.. we hebben m laatst verkocht en een Quinny Zapp genomen en voor ons nieuwe wonder een bugaboo besteld hoop dat die beter bevalt
- kleertjes met voetsokjes eraan vast: onze man vondt het vreselijk
- flesverwarmer: 2 x gebruikt wij namen 1/2 gekookt water en 1/2 bar le duc uit de koelkast

Wat grappig dat dit item er nog is. Ik zie dat ik op 28 aug 2006 al gereageerd heb. Toen was ik net zwanger van de tweede en mijn oudste was toen net 1 geworden. Nu ben ik zwanger van de derde. Tja, en  tips? Oei, daar moet ik over nadenken. Maar ze staan dus al aan het begin/ eind, haha. En daar is niks aan veranderd. Hooguit als topper; een electrische kolf ipv een handkolf. Die voldeed matig.

Wat hier de echte topper is is de puckababy inbakerzak. Een soort slaapzakje zonder armsgaten. Mijn mannetje sloeg of krabte zichzelf steeds wakker. Sinds hij in de puckababy slaapt maakt hij lange uren! Heel fijn!

Hallo,

hier een tip van een ander soort.

ik weet nog niet wat goed is en wat niet. Het is mijn eerste en ik moet nog bevallen.
Maar ik raar iedereen aan om eens verder te kijken dan de winkels.

Ik wilde alles nieuw hebben en heb nu bijna alles 2de hands.
Kijk eens op marktplaats. Je staat versteld wat mensen weg doen en ik welke staat.
Ik had een kinderwagen besteld (400 euro) en ik heb dezlefde gekocht voor 90 euro in een nieuwstaat. Alleen aan de banden is te zien dat hij gebruikt is.
Maar dat geld ook voor bijna al mijn babykleren, afkolfapparaat, de meubels, wipstoeltje, box, box kleden, speelgoed, enz... enz...

Mij angst dat alles vies en gebruikt is, is helemaal niet waar. Ik heb 2de hands kleren gekocht waar ik het prijskaartje nog van af moet halen.

Dus veel succes allemaal. Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan