Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

toppers voor mij
-de draagzak: ben heel vaak lekker de stad in geweest met mijn dochter op mijn buik. zit ze lekker dichtbij, je hebt toch je handen vrij en mijn dochter vond het elemaal nix om te liggen en niets te zien dus draagzak was ideaal.
- de hydrofiele luiers en badcapes worden hier nog dagelijks gebruikt en mijn dochter is nu bijna 2,5 jaar
- sudocreme en bephanten mijn dochter heeft nooit kapotte billen gehad en het werkt ook super tegen tepelkloven als je borstvoeding geeft. bij het eerste pijntje insmeren en bij de volgende voeding is het alweer over.
- 3 standen speen voor op de flesjes, met papfles op standje 3 en met een sapje op stand 1 of 2 echt ideaal.
- tummie tub (van de hema die is iets groter) ik wilder er eerst niet aan omdat ik het echt vond of mijn kind in de emmer zat maar ze vond het veel lekkerder dan het badje.
toch was het badje ook geen miskoop want daar zit ze nu nog vaak in, zet ik hem in het grote bad dus hoef niet te slepen met water en er hoeft maar weinig water in.
-extra lievelingsknuffel,zodra je weet welke knuffel favoriet is koop er dan 1 of 2 extra is handig als ze gewassen moeten worden of als er 1 kwijt raakt of bij opa en oma blijft liggen.
-speelkleed met bogen en losse speeltjes die je eraan kon hangen

noppers
-navelbandje nooit gebruikt.
-15 verschillende flesjes, mijn dochter heeft maar uit 3 verschillende gedronken, ze had toch haar favoriet.
-luieremmer stinkt heel erg, gooi luiers meteen in de grijze bak, zit nu alleen nog speelgoed in van mijn dochter.
-10 verschillende mutsjes, 2 is ook goed.
-100 knuffels meeste ligt op zolder in een zak, maar ja meeste heeft ze gehad van anderen en niet van ons.
-speentjes, onze dochter heeft haar duim en heeft een speen nooit langer dan 2 seconden ingehad.
-box maar ja dat is persoonlijk, onze dochter heeft alleen maar gehuild in de box maar het speelkleed daarentegen was super. (we hadden boven de box ook speeltjes hangen en speeltjes erin liggen maar dat maakte niets uit, denk dat ze niet opgesloten wilde liggen achter de spijltjes)

zo meer kan ik nu ff niet meer bedenken

Even weer naar boven halen...

Toppers:
- hydrofiel luiers
- spuugdoekjes
- omslagdoek/badcape (ook handig naar het cb)
- probeer verschillende merken luiers uit, je hebt nml verschillende pasvormen
- koop luiers in de aanbieding, dit scheelt behoorlijk
- flessen van Avent
- kraamverband, maandverband met zachte bovenlaag (niet dat plasticachtige) is prettig als je hechtingen hebt...
- waterdicht molton (te koop bij Hema) ipv plastic op je matras. Ik werd gek van het gekraak en je zweet je bed uit... Het molton vangt ook vocht op en het slaapt een stuk prettiger.
- overslag rompers met drukknoopjes, hoeft het de eerste dagen nog niet over het hoofd getrokken te worden
- wiegje op onze slaapkamer
- goede stoel op onze slaapkamer voor het voeden
- klamboe over de kinderwagen
- kinderstoel Ikea, niet duur en handig mee te nemen in de auto
- dubbele waskom, heb ik nu speciaal gekocht, bij de eerste heb ik hem gemist

Noppers.
- badproducten, veel flesjes staan nog ongebruikt in de kast
- draagzak waar een baby in kan liggen. Lastig om je kindje er goed in te krijgen, zeker als je in je eentje bent. Vond het ook niet voldoende steun geven.
- KRAAMVISITE SPREIDEN!!! We hadden soms teveel bezoeken op een dag gepland. Vond het moeilijk om nee te zeggen... Laat het bij de tweede niet weer gebeuren. Zeker nu er ook al een kleintje rond loopt. Al die drukte is voor een baby niet goed en voor een peuter ook niet. Er verandert al genoeg!

Dat laatste heeft natuurlijk niets met spullen aanschaffen te maken, maar ik heb er wel van geleerd om het de volgende keer anders te doen...

groetjes!!

Hoi,

Onze zoon van net 5 zit ook nog steeds in het baby badje, hihihi.
helemaal dubbelgevouwen, maar hij wil er nog niet uit.
Wij hebben een grote doucheruimte en dat badje staat gewoon op de grond boven het putje.
Hele avonturen (verwerking van de dag) vinden in dat badje plaats en wil het hem daarom ook niet afnemen.
Wat ik voor deze zeker ga aanschaffen is een thermosflesje, zodat je warm water hebt als je de deur uit bent.
Wij gaan graag uitwaaien en je kan midden in het bos geen water opwarmen voor een flesje.
In de stad kan je altijd wel in een restaurantje wat regelen, maar daar buiten wordt het toch wel lastig.
Ga zaterdag voor de laatste dingetjes de deur uit. Zoals een moltonzeiltje voor in bed en de sudocreme.Prijzig,maar onmisbaar. Nooit kapotte billen gehad.

Advies van mij, koop niet te veel, je kan altijd nog bijhalen en anders stuur je je man op pad

Als je voor babyspullen gaat kijken in officieele babyzaken ben je ontzettend veel geld kwijt. Mijn schoonzus heeft die "fout"gemaakt,
ik kocht bijna alles 2de hands maar wel gwn goede kwaliteit.Haar babybadje kostte 85 euro ofzo die van mij maar 15 en ze kocht een wandelwage van 650 euro ik had er een voor 200 incl maxicosi en reiswieg ed k gebruik t al bijna elke dag 2jr niks mis mee!

Je kan het beste eerst goed kijken op i-net of bij outlets enzo voordat je de prenatal of baby-park binnenrent

iedereen wil voor de eerste natuurlijk allemaal mooie dingen maar het wordt zo weinig gebruikt dat is echt zonde..daarom zijn 2de hands dingen vaak net zo mooi als de nieuwe maar wel 2x zo goedkoop

ooh trouwens zag ik net iets over luiers staan...Ik kocht in het begin altijd Pampers omdat ik dacht dat zal wel de beste zijn...toen probeerde k spontaan een keer luiers van de C1000 die zijn super! perfecte kwaliteit,mijn zoon drinkt heeeel erg veel per dag kreeg bij pampers nog wel is natte rompertjes enzo omdat de luier erg snel vol zat
bij C1000 luiers heb ik dit zelden..Laats waren ze in de aanbieding en heb 17 pakken gekocht..echte aanrader hoor scheelt enorm in prijs

een nappy wrapper is echt een slechte uitvinding
je hebt gewoon van die geurige zakjes die je kan kopen zijn 2 euro ofzo voor 100 stuks daar doe je de luier in en je ruikt nix..
ik woon namelijk 4 hoog dus kan een poepluier niet even in de container gooien

en zon zak voor de kruik had k ook gekocht maar de mag de kraamzorg niet eens gebruiken moet je dus ook niet halen

wipstoeltje lijkt me overigens wel handig heb het nooit gebruikt maar kan best fijn zijn om te hebben..

ik vond trouwens die hele pakjes voor babys niet handig dan moet je een tigtal knoopjes open en dicht maken rond de beentjes is niet fijn met verschonen,het er hiervan een hele hoop gekocht omdat ze zo schattig zijn maar een losse broek met shirtje is toch echt fijner..

Een drager voor je baby is wel een uitkomst ik heb er eentje gekocht voor op je buik, heb hier veel mee rondgelopen..hiervan moet je alleen niet te goedkopen halen want die zijn niet fijn en je baby zit er dan niet ondersteund genoeg in..

sorry voor die berichten zo onder elkaar iedere keer kwam er weer iets in me op

pffff, ben begonnen met lezen, maar 7 pagina's......
Er zitten wel goeie tips tussen in de berichtjes die ik ondertussen al wel gelezen heb!

Ik ga nog even verder lezen!

X Els,
mama van Quentin 1,5 jaar en 14 weken zwanger

Terug
Bovenaan