Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hallo,

Heb net ook al over dit onderwerp een heel lange reactie gegeven elders (bij 'Voel me onzeker en dom', dus ik zou ook daar even kijken bij de reacties) maar  ik plaats hier ook een reactie omdat ik het gewoon niet kan laten ;-)

Ik vind het heel leuk om iedereens 'toppers' en 'noppers' te lezen. Het geeft maar aan dat de een iets juist wel gebruikt en de ander niet en dat dat heel verschillend is dus per persoon, huis en huishouden.

Wij hebben bijvoorbeeld het regenhoesje van de maxi cosi heel erg vaak gebruikt! Een paraplu boven de maxi cosi in de Baby Mee houden achterop de fiets gaat namelijk niet :) Wij hebben geen auto en gebruikten de maxi cosi hoogst zelden in een (huur)auto maar wel dagelijks achterop de fiets. Dus een maxi cosi moet je ook hebben als je geen auto hebt. En als je ook niet gaat fietsen met de kleine voordat hij, zij kan zitten in een voorstoeltje dan heb je de maxi cosi nog nodig om bijvoorbeeld van en naar het ziekenhuis te kunnen gaan, mocht je in het ziekenhuis bevallen of na complicaties tijdens thuisbevallen er in belanden.

Een speciale nappywrapper ofzo lijkt me volkomen overbodig, wij hebben gewoon een simpel prullebakje van de Blokker waar zo'n witte hygienische plastic zak in zit (op rol te koop in elke supermarkt) en het stinkt gewoon helemaal niet. Zelfs niet met de drollen die onze jongen (van bijna 2) nu placht te draaien ;-)

Echte aanrader als je borstvoeding geeft: koop de juiste zoogkompressen! Ik ga absoluut voor die van het merk Natusan (zowel bij Etos als AH wel te krijgen en ongetwijfeld op meer plekken) Ze zijn zeker wat duurder, maar, o, wat is het comfort fijner! Ik irriteerde me rot aan die eigen merken. En trouwens: bonnetjes bewaren als je het de moeite vindt: je mag zoogkompressen aftrekken van de belasting. En koop ook een mooie, fijne voedingsbh in een echte lingeriewinkel, in plaats van alleen die 'degelijke' van de HEMA, al is het maar eentje (ze zijn wel duur) maar je voelt je er absoluut fijner bij en het zit veel veel lekkerder. Uiteindelijk droeg ik die van de HEMA alleen maar als de andere in de was lagen.

Ik kan zo wel doorgaan, zo'n enig onderwerp is dit, maar ik houd mezelf in!

Groetjes, Sara

Hallo,

Er moet echt nog iets bij, dat schoot me net te binnen!

Als je klossen gaat halen bij de thuiszorg, vraag dan ook naar een rugsteun. Bij ons vroegen ze of we dat ook wilden hebben en toen ik vroeg wat dat dan was legden ze me uit dat het heel handig kon zijn voor zitten in bed, borstvoeding enzo. We namen het mee. En wat blijkt: ik moest nog lang in bed blijven (kreeg ontsteking) en heb die rugsteun steeds gebruikt. Inderdaad voor het voeden, maar ook om bezoek te ontvangen, te eten, te lezen en dergelijke. We hebben zowel de klossen als de rugsteun pas teruggebracht toen het moest (na drie maanden! Ons bed is erg laag normaalgesproken en met mijn bekkenpijn was het heerlijk zo'n hoog bed te hebben en  de rugsteun bleef gewoon absoluut geweldig).

En zalf van het merk Bepanthen is onmisbaar om vanaf dag 1 in huis te hebben als je van plan bent borstvoeding te geven. Meteen insmeren na elke voeding, je hoeft het niet af te nemen als de baby weer gevoed wordt, want het kan geen kwaad. De zalf is natuurlijk niet nodig als je supertepels hebt en nergens last van hebt, maar ja, ik heb nog niemand gehoord die zonder een zalf fluitend borstvoeding gaf in het begin ;-)

Groetjes, Sara

Ik ben zo geschrokken van die Baby Mee...je Maxi Cosi achterop je fiets....
Ik reed er een tijdje geleden met mijn auto vlak achter, in een woonerf, je had dat babyhoofdje moeten zien op en neer stuiteren in de Cosi bij elek drempel of onregelmatigheid in de weg.....
Ons 2e kindje is door een te snelle geboorte geboren met het KISSSymdroom, haar onderste nekwertvel was verschoven.We zijn er snel achter gekomen (het is een soort chronische hernia waarmee je kindje dan geboren wordt) en naar een goede osteopaat gegaan.Na 3 maanden intensieve behandelingen is ze er helemaal van afgekomen.Maar het was een heftige periode, geen fijne kraamtijd, geen lieve baby, alleen maar huilen huilen huilen.Naderhand eindigde dat voor mij nog in een postnatale depressie, door zo'n slechte start.
Enfin, alles is goed gekomen, zelfs nog een 3e dochter gekomen enkele jaren later en nu 18 weken zwanger van de 4e.Maar wil zeggen dat men soms niet weet hoe  weinig zo'n baby-nekje nog maar kan hebben....
En wat ik toen zag bij de Baby Mee, achter je fiets.....
Ik begrijp dat moeders nu kunnen denken...zij heeft waarschijnlijk een grote bak voor de deur staan, maar er zijn mensen die dat niet hebben.Klopt, helemaal waar, maar ik wil jullie alleen deze ervaring vertellen omdat het voor ons een heftige periode was, en echt vreselijk pijnlijk was voor ons kindje....Onze osteopaat was ook al niet weg van die dingen...
Kortom, ieder z'n eigen manier van vervoeren maar ik vind het niet verantwoord voor een babynekje....
Groet Roos.

hoi hoi

een super topic echt handig

toppers:

babybadje: tenzij dat je kindje heel druk is. dan kan je niet meer vast houden zolang
babyschaal voor in de fietskar. als ik hem niet had kon ik bij nergers naar toe.
over die luiers heeft iedereen het over. de hydrofiele luier.
wipstoeltje
campingbedje
babygym
een grote aankleedkussen van uit duitsland
slaapzakken
voedingskussen. echt ideaal. een goede ondersteuning voor je armen

floppers:
aventflessen. daar drinkt die kleine van mij niet uit
luieremmer. bijna niet gebruikt. ik gebruik gewoon vuilniszakken.
boxpakjes echt irretant

een babyfoon heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niet over beoordelen

groetjes danielle

Wat handig allemaal!

Een vraag: waar koop je flanellen luiers? Ik had er ooit een (van mijn schoonzus geloof ik) maar zou er nog wel een paar bij willen. Zijn zo lekker zacht voor na het badje enzo.

Voor mij onmisbaar bij mijn eerste kind: de Swaddle Me. Is een inbakerzak die mijn vriendin uit Amerika heeft opgestuurd. Geweldig handig (gewoon met klitteband) als je kindje onrustig is in bed. Mijn zoon heeft er 3 maanden in gelegen en ging daarna over op gewoon slaapzakje.

Doeg,
Jolien

quote: jolien31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2009 12:57:45'));

Een vraag: waar koop je flanellen luiers? Ik had er ooit een (van mijn schoonzus geloof ik) maar zou er nog wel een paar bij willen. Zijn zo lekker zacht voor na het badje enzo.

Bij de hema!

Terug
Bovenaan