Baby wat dieper in slaap krijgen

Oh ja en de witte ruis vind ik een hele goede tip. Dat kan helpen geluiden maskeren. Wij hebben wel een machine gekocht die na 60 minuten vanzelf uitgaat óf die de hele nacht aan blijft. 

Heb je al geprobeerd om de dag zo voorspelbaar mogelijk te laten zijn? Wakker-schone luier-voeden-knuffelen—even spelen in de box-slapen bij eerste signaal van vermoeidheid.
Vooral de wakkertijden in de gaten houden helpt dan. Ik heb veel gehad aan het boek baby in een droomritme.
Succes want zo veel huilen is echt niet leuk..

gebruiker482178
Ja dit hanteren we al sinds na de kraamweken. Het past alleen niet altijd. Als je echt even weg moet, consultatiebureau ofzo. Of als ze echt te vroeg wakker is voor de volgende voeding. Maar waar het kan slaapt ze overdag in de box, dat is bij ons een slaapplek en geen speelplek, en snachts in de cosleeper. Ritueeltje vooraf. Alles op dezelfde volgorde. Eigenlijk deed ik dat uit mezelf al veel, ben ook een mens van regelmaat haha!

Prilgelukseptember
Nou echt he?? Ik heb een aantal slaapjes met baarmoedergeluiden van spotify geprobeerd. Dat lijkt inderdaad wel verschil te maken. Ik zit momenteel naar white noise apparaatjes te kijken die ervoor bedoeld zijn om langer aan te staan.   

Dpl
De draagdoek gebruiken we wel eens buiten de deur. Die vindt ze alleen fijn als je wandelt. Zodra je huishouden gaat doen zijn het teveel afwisselende bewegingen en zodra je juist lekker gaat zitten dan merkt ze meteen dat het niet meer beweegt. Zolang je loopt slaapt ze goed. Ik kan alleen nog niet langer dan een uur lopen.    Mijn man neemt haar wel eens mee in de doek en die heeft haar ook vaak op de arm of lekker onder de douche ja. Alleen met slapen moet het echt mamma zijn. 

Minnie
Hoe heb je de overgang naar het bedje aangepakt? 
We proberen alles nu heel consequent te doen. Slaapje 1 en 2 in bedje met mij ernaast en 3 beneden in de box met mij ernaast, anders zie ik het daglicht helemaal niet meer. Rond etenstijd doet ze vaak nog een kort slaapje en dan is het tijd voor badje en cosleeper met mij ernaast. 
Dat consequente is voor mij erg zwaar. Want ik zie zo'n 20 van de 24 uur het daglicht niet en ze slaapt in haar eigen bedje niet zo rustig als dat we van tevoren dachten. Wij dachten dat ze behoefte had aan rust en een eigen plek, maar in de box gaat tot nu toe het beste. Verre van goed, maar het beste. B
je dan heel rigoreus oefenen voor de regelmaat? Of is af en toe een slaapje ook goed? Ik wil heel graag tijdens haar slaapje wat door huis kunnen bewegen (zonder doek, zie eerdere reactie). Of ernaartoe werken dat we savonds weer een uurtje beneden kunnen zitten.
Lijkt me voor haar ook zo fijn als ze wat meer kwaliteitslaapjes heeft, ipv al die huilerige hazeslaapjes  

Vanmorgen was het weer 45 min goede slaap in haar eigen bedje met mij ernaast (wel goed van haar) en dan 45 minuten huilen troosten speen kwijt huilen. 
Baby helemaal moe en bleek gevoed en nu maar weer beneden in de box. Waar ze ook elke 10 minuten weer wakker is en haar speen zoekt. Maar wel rustiger. 
Hoe doen coslapende ouders dat eigenlijk savonds? Onze cosleeper is niet af te sluiten. Dus daar alleen slapen is geen optie. Dan de avond in eigen bedje 3n rond 23 uur overhevelen?

Slaapt ze bij jou op je arm of borst wel goed? Bij mij sliep ze daar heel vast. Ik legde bijvoorbeeld ook wel eens een hydrofiel doek over haar gezicht in de woonkamer, dat hielp om de prikkels te dempen en dan zakte ze weg in slaap. Soms was dat niet genoeg en dan wiegde ik haar (zittend) in slaap, in het ergste geval lopend. 
Mijn dochter sliep het beste met ons in de buurt, op een gegeven moment merkte ik dat ik haar van mijn arm naar de bank kon verplaatsen bijvoorbeeld, dan ging ze daar lekker verder slapen en hoorde ze mij "rommelen". Toen dat een tijdje goed ging ben ik haar ipv op de bank in bed gaan leggen. 
Dat was trial and error. Soms accepteerde ze het, soms niet, dan werd ze wakker, huilden we allebei, en dan probeerde ik het een aantal dagen later weer eens. Ik heb niets bijzonders gedaan, het ging vanzelf beter. Maar wel met veel geduld (en frustratie).
Het middagdutje of tweede slaapje ging hier als eerste goed in bed. Daarna het ochtenddutje, derde en vierde slaapje. Die vierde is altijd een probleem gebleven, waarbij ik/wij nog lang met haar in de wagen of draagzak heb rond gelopen. Dat is niet gestopt tot we over waren op 2 slaapjes (3e slaapje bleek ook vaak problematisch, dat lukte de helft van de keren wel en de andere helft haalde ik haar uit bed en ging ik lopen). 
Na 3/4 maanden maken de hersentjes een enorme ontwikkeling door, daarna veranderen de slaappatronen heel erg en kunnen ze makkelijker diep slapen. Dat is dus nog even uit zitten..
Ik zette mezelf heel erg onder druk, dacht dat ik het slecht deed en was heel erg gestrest over dat ze in haar eigen bed moest slapen. Achteraf denk ik: mama chill. Dus dat zeg ik nu ook tegen jou. Het komt echt vanzelf goed. Al is het ondertussen absoluut niet makkelijk!

Terug
Bovenaan