[quote quote=10341839]Wat heb je het zwaar met haar! Voor bij de huisarts of consultatiebureau: vraag eens of ze misschien verborgen reflux kan hebben. Osteopaat kan enorm helpen als er eigenlijk toch iets niet lekker zit. En verder… Mijn zoontje heeft de eerste 5 maanden eigenlijk overdag alleen maar bij mij willen slapen. Geluid was minder een probleem, ik kon wel netflixen met hem op mijn arm, of bellen of appen ofzo.En een gruststellende wasmachine of droger op de achtergrond leek juist goed te werken. Maar bewegen mocht echt niet. Oh als ik toch even naar de wc moest, of een glas water en een boterham wilde pakken, gelijk overstuur! Wel beter troostbaar dan jouw dochtertje, maar toch ook zo herkenbaar. Warmte overgangen leek hij erg gevoelig voor te zijn. Dus zodra ik hem uit mijn armen nam en naast me op de bank wilde leggen was hij wakker. Het hielp daarvoor om eerst een doek op mijn arm te leggen, dan het kind er op in slaap laten vallen en met warme wikkeldoek samen wegleggen. En losweken in hele hele kleine stapjes. Dus niet in 1 keer wegleggen, maar soort van samen gaan liggen. Dan langzaam 1 arm weg, langzaam je eigen gewicht een klein beetje wegrollen, langzaam nog een stukje verder, langzaam langzaam langzaam. En dan uiteindelijk de laatste hand los, nog een paar minuutjes er naast zitten en dan langzaam afstand nemen. Ergens na de 5 maanden kon hij steeds beter alleen in slaap vallen. Met 7 maanden kon ik hem in zijn bedje leggen overdag. Liep ik weg en jammerde hij zachtjes een minuutje. Als ik dan terug liep om nog een keer te kijken sliep hij vaak al. Dat hij op een gegeven moment zelf zijn speen kon terugpakken heeft ook veel geholpen! Ik heb hem nooit meer dan 5 minuten laten jammeren als ik het kon voorkomen. Al die tips van 5 min, 10 min, 15 min etc laten liggen voelden voor mij verkeerd.[/quote]
Veel herkenning in jouw verhaal. Fijn om te lezen hoe je het hebt aangepakt en dat het dus wel wat beter werd met veel geduld.
Lijkt me trouwens heerlijk als ze zelf de speen kan pakken haha!
Ik zie het helemaal voor me dat langzaam wegrollen. Daar heb ik hier niet veel last van gelukkig. Wat ik wel vaak in de cosleeper doe, is haar handje vasthouden. Of nou ja ze houdt mijn vinger vast terwijl ik met mijn andere vinger het speentje op zn plek hou. En als ze dan eindelijk slaapt, laat ik wel op zo'n zelfde manier vinger voor vinger heeeeel langzaam los.