Babyfoon

A

Anoniem

Guest
Gisteren wilden we een babyfoon aanschaffen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we eigenlijk zonder al teveel voorkennis de winkel zijn binnengestapt (dus geen reviews gezocht en zeker geen idee wat er allemaal op en aan een babyfoon van tegenwoordig zit)

Nu komen mijn man en ik er niet helemaal uit. Ik wil nl gewoon gaan voor een "gewone" babyfoon...hij wil (voor zijn gemoedsrust) graag zo een met van die matjes die bewegingen registreren (zodat, mocht de baby stoppen met ademen, je na 20 sec alarm krijgt en je dus als de wiedeweerga nog naar boven kunt rennen om je kind te redden). Die we hebben gezien is een van Angelcare.

Tja, ik vind het natuurlijk HEEL belangrijk dat mijn man er ook een goed gevoel over heeft en ik zie natuurlijk liever niet dat hij zich "zorgen" maakt. Maar ik vind het niet nodig. Met een goede babyfoon hoor je ook de ademhaling etc.

Nou ja, laat ik, voordat iedereen een mening vormt naar aanleiding van wat IK denk....eerst eens vragen: "kopen jullie een babyfoon? Zo ja? Wat voor een en waarom?"

Alvast bedankt!

Hey Weekee,

Wat heb je een verschillende soorten babyfoons hè!!  Allemaal verschillende modellen en extra functies die erop  zitten.  Wij hebben voor een paar weken terug ook alles weer uitgezocht. Kan me van je vriend best voorstellen dat hij het idee veilig vindt dat er een alarm afgaat als het kindje niet meer beweegt, maar toch hebben wij daar niet voor gekozen.

Voor de oudste hadden we een alecto dbx-85 gekocht. Eigenlijk voornamelijk omdat hij dect was (kan er niemand meeluisteren en geen storing van gsm/andere babyfoons).  We hadden nog een oude phillips liggen die we eerst zouden gebruiken, maar na 1 avondje luisteren en de buren flink tekeer hadden horen gaan, toch maar besloten om een dect te kopen.  Had geen zin dat de buren mijn slaapliedjes en babybrabbels zouden horen.

Nu gebruiken we hem nog heel vaak. Er zit een terugspreekfunctie op, dus wij kunnen tegen Zoë praten mocht ze wakker worden. Dit maakt haar rustig als ze onze stem hoort, maar ze wil niet direct uit bed omdat ze ons niet ziet. Ideaal, slaapt ze zo weer verder.

Voor de baby hebben we nu een Alecto dxb-79 gekocht. Eigenlijk  een uitgebreide nieuwere versie van de 85. Zitten nu ook slaapliedjes op en nachtlampje die van beneden aan kunt doen. Denk niet dat we dat gaan gebruiken. Gaat ons er puur om dat ie weer dect is en terugspreekfunctie heeft.

In de zomer zijn we s'avonds veel buiten dan is het wel lekker dat we een babyfoon bij ons hebben, anders horen we de kids echt niet. Op papa-dagen vind Jan het heerlijk om te prutsen in de garage of het hok, dus als Zoë slaapt kan hij altijd bezig zijn en hoort haar toch wel als ze wakker wordt. Wij willen dus absoluut niet zonder babyfoon, maar dat is voor iedereen ook weer persoonlijk.

Dit is voor ons een ideale babyfoon, maar er zullen ongetwijfeld ook andere merken/typen zijn die net zo goed zijn. Het is maar net wat je eisen zijn. Aangezien de eerste Alecto ons goed beviel, zijn we eigenlijks automatisch weer naar een alecto wezen kijken.

Heel veel succes met een keuze te maken!

Liefs Noah

Wij hebben een 'gewone' babyfoon met dect en een grote reikwijdte...Dit ook met de reden dat als mamalief niet thuis is, papalief niet in huis hoeft te zitten..(enorme grote tuin en schuur)

Er zijn ZOVEEL soorten.. Heb me gewoon laten informeren waar we het kamertje ook hebben gekocht..

Succes met het maken van een keus!

wij hebben ook de alecto dect dxb-79   gekocht, hebben ook van allerlei soorten naast elkaar gelegd, de belangerijke redenen, 100%storing vrij, terugspreekfunctie,temperatuur melder, de slaapliedjes vonden we gewoon leuk.
Ik werk op een kdv en daar maken we ook gebruik van een dect babyfoon, bevalt super.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

liefs Diana

Hoi!

Wij hebben ook gekozen voor een dect babyfoon, puur om zeker te zijn dat je niet op de frequentie van de buren ofzo komt te zitten... Nu hebben we er wel een aarop je een muziekje kan laten horen maar ik denk dat we dat noooooooit zullen doen hahahahha

We wilden gewoon een goede en volgens de winkel (babydump eindhoven) werd deze heel goed ontvangen bij de ouders...

Maar als je me nu vraagt welke t is, k weet t niet meer......

Allereerst bedankt voor de reacties!

De man in de winkel zei ons dat in het noorden (waar wij wonen dus) de angelcare matten eigenlijk niet zo goed verkopen, maar des te meer je naar het zuiden gaat...en zeker in belgie het de best verkochte babyfoon( plus sensormatjes) is. Dat geeft toch weer te denken haha, zijn wij normaal te nuchter voor die dingen?

Nu heb ik toch nog een vraag aan jullie aangezien het me opvalt dat twee van jullie dezelfde babyfoon hebben gekocht. waarom hebben jullie gekozen voor de Alecto DBX-79 en niet voor de DBX-99 (die stond nl bij ons op het lijstje)?

Ik zal hetzelfde topic ook nog even vragen op het zwanger zijn forum..voor meer reacties.

Pff ik wordt er gek van en de recensies/gebruikerservaringen op het internet zijn ZO verschillend!

Wij hebben een Philips Avent 520 met temperatuurmeter, muziekjes, terugspreekfuncite   100% storingsvrij etc. hebben hem gisteren opgeladen en uitgeprobeerd en werkt perfect.

Weekee, ik heb ergens gelezen dat die sensoren ook weleens alarm slaan als er niets aan de hand is, zou dus even goed op vergelijkpagina's enzo kijken en gebruikersrevieuws lezen, want ik zou er alleen zenuwachtiger van worden denk ik!
Maar idd als je man het een fijner idee vind moet je het wel overwegen natuurlijk!
Succes met het maken van de keuze in ieder geval!

liefs Daantje

Ja zie je Daan..ik ben er dus ook bang voor dat ik alleen maar zenuwachtiger wordt van die dingen. Je moet inderdaad ELKE keer dat je je kindje uit bed haalt ook dat ding uitzetten (anders alarm) en wanneer je haar er weer in legt weer aan doen (en niet vergeten dus!) stress lijkt me dat....maar goed, zoals ik al zei...ik wil ook aan mijn man denken en die moet er ook een goed gevoel bij hebben.

Gisteravond zei hij al: nou we moeten maar even goed op het internet kijken...dus dat doe ik nu

Terug
Bovenaan