Babyfoon

Over heet gesproken! Als ik de kachel op 20 zet loop ik te stikken van de hitte zeg. Ik heb hem liever 1 graad lager terwijl ik normaal echt een koukleum ben. Als de beeb er straks is moet het natuurlijk overal warm zijn dus ook op de slaapkamer.....bleh.

De beeb komt bij ons te liggen en wij kunnen niet tegen een hete slaapkamer allebei dus dat wordt nog leuk. Zou die kachel dan echt aanmoeten? Of volstaat een kruik of anders opwarmen tussenin in bed haha. Ik weet het ff niet meer. Ik kan me wel herinneren dat de kraamhulp bij de vorige 2 echt overal de kachels aan had gedaan en ik gek werd van de hitte op een gegeven moment....dat zie ik niet echt zitten. Als ik me bedenk dat vroeger de kids werden geboren in huizen waar niet eens verwarming was en in de winter de bloemen op de ramen stonden en het ook gewoon ging.....misschien mag onze kachel dan boven lekker uitblijven? hahaha....

Wat denken jullie?

Oh ja, we hebben nog geen babyfoon! om bij het onderwerp te blijven...goh ik ben lekker bezig vandaag zeg hahaha. Ik ben bezig met een onderzoekje naar die alecto babyfoons...ben benieuwd.

Nou, Peet, volgens mij volstaat een kruik wel, hoor. Tenminste, al het niet al te koud word in huis dan natuurlijk. Volgens mij is zelfs de ideale temperatuur voor een babykamer 19 graden, dus dat is wel te doen, toch ? Wij hebben altijd het slaapkamerraam open, maar ja, dat zal wel dicht moeten. Je kunt de kou ook overdrijven

om t nog even over de temperatuur te hebben.......   Wij hebben boven niet eens verwarming dus moet echt bijverwarmen met een electrische radiator. Wil nog wel een binnen thermometer hebben om te weten hoe koud het eigenlijk is boven (vast niet warmer dan 15-16 graden denk ik, ik loop tenminste altijd te bibberen in de winter) We hebben een oud huis en er zat alleen maar een oliekachel in !!!!! Nu hebben we ondertussen in de woonkamer een gaskachel (kan het goed heet mee worden) We hebben een speelkamer met radiator en in de badkamer hangt er nu ook een (hing eerst ook een electrisch blaasgeval) En in de gang en keuken vloerverwarming (hebben we allemaal bij deze laatste verbouwing gedaan) Alleen mag de vloerverwarming pas in december aan want de vloer moet eerst goed droog zijn....... k Vind een lekker verwarmd huis echt wel een vereiste hoor, kan niet begrijpen hoe mensen dat vroeger overleefd hebben (hun zouden ons nu vast mietjes vinden) Maar met eenwarme slaapkamer heb ik ook niks, je moet zelf je bed warmmaken vind ik. Maar voor een baby ligt dat natuurlijk weer anders.

Enne, over een babyfoon (want dat was tenslotte het onderwerp) wij hebben er geen en denk ook niet dat ik m aan ga schaffen (geen buren binnen de 500 meter) en ik wil niet overbezorgt raken) En ik ga ook niet steeds mn kind meenemen als ik de andere kids naar school breng dus dan is er ook even geen controle. Zo zie je, het ligt voor iedereen anders.

groetjes...

Dat scheelt weer wat in de kosten An. Maar gelijk heb je...als je het niet echt nodig denkt de hebben, waarom zou je dan iets aanschaffen.

Vroeger werden kinderen inderdaad geboren in koude huizen en net wat petra zegt...pfff ik denk dat ik GEK wordt wanneer hier alle verwarmingen aanstaan in huis. Maar goed, we zullen zien wat de kraamzorg zegt. Ik ben niet zo'n koukleum...loop nu bijv nog graag in tshirtje rond in huis haha (opvliegers?) haha.

Klopt Annemarie, het ligt voor iedereen anders. Ieder wil bepaalde dingen op zijn eigen manier. En gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn en willen   .
Wij hebben weliswaar wel verwarming boven maar die in de slaapkamer staat eigenlijk nooit aan. In de badkamer en bij mijn zoontje wel, dus die van de baby moet ook binnenkort maar aan, dan is het daar ook alvast goed op temperatuur.

De baby slaapt de eerste weken bij ons op de slaapkamer en dat zal voor ons echt wennen worden. Slapen altijd met het raam open...dat kan natuurlijk niet. Misschien handig om hem nu al dicht te doen, dan kunnen we eraan wennen. Heb geen idee hoe warm het voor de kleine moet zijn.  Wanneer je wel en geen kruiken moet gebruiken.

We hebben een jaren 70 huis met beneden  vloerverwarming uit die tijd...... zeer warm aan de voeten, vind ik. Als het hier in huis 19 graden is, vind ik het al heet, omdat je voeten warm zijn, bovendien hebben we een marmeren grindvloer erop liggen en deze houdt de warmte heel lang vast. Zet de kachel om half 12 s'middags al uit en s'avonds om  11 uur daalt het voor het eerst een halve graad!!!

Liefs Noah

Terug
Bovenaan