Babynamen verzinnen

Hoi allemaal,

wanneer zijn jullie begonnen met het verzinnen van babynamen ? Gelijk toen je wist dat je zwanger was of met 3 maanden ofzo of hebben jullie er nog niet over nagedacht ?
Ik vind het erg moeilijk, je geeft de naam toch voor een heel leven aan je kind mee. Ons zoontje van 2 jaar heeft 2 namen en dat willen we nu weer voor onze tweede. Mijn man heeft  de eerste namen voor onze zoon uitgezocht en ik de tweede, dus ik vind dat het nu wel andersom mag, nietwaar ?!  Maar wat kies je dan, een aparte naam of juist niet ? Nederlands of buitenlands ? Er zijn ook hele mooie Italiaanse of Franse namen, maar het moet ook nog uitspreekbaar blijven. Kortom, lastig.
Hebben jullie nog leuke ideeën of misschien sites ofzo waar je namen kunt vinden ?
We weten (nog) niet wat het wordt, dus het zoeken is nog voor een jongens- en een meisjesnaam.

Groetjes
Bibi

Hi Bibi,

Ik ben eigenlijk direct begonnen met het doornemen van die namenboekjes, maar echt lijstjes maken of namen overleggen met mijn vriend, heb ik nog niet gedaan. Dat komt wel als we weten wat het wordt na de 20-weken echo .

Ken je www.babynamen.nl al? Dat is een site van spaarbeleg of een andere bank en daar kan je kijken hoe vaak 'jouw'naam dit jaar al aan baby's is gegeven. Ook kan je daar lijstjes bekijken.

Groetjes,
Willemijn.

Grappig, onze namen (1 voor een jongen en 1 voor een meisje) staan al een jaar of  9 vast! Zijn ruim 9 jaar samen en we waren het meteen eens en keuze is sindsdien niet veranderd. Lijkt me sterk dat dat nog gaat gebeuren...
Maar inderdaad, je weet het niet!
Succes met zoeken, Internet heeft een hoop mogelijkheden.
Groetjes, Jannie

Hey bibi,

Moeilijk he een naam verzinnen. Ik moet ook 2 namen hebben want mijn andere kids hebben er ook 2 pfff. Ik heb nog geen flauw idee, ben pas sinds een week daar echt over aan het nadenken. De namenlijsten doornemen vind ik persoonlijk heel irritant....zitten er zoveel bij die ik niet leuk vind en ik krijg wat van die lijstjes haha. Eigenlijk wil ik het liefste dat er spontaan een naam in me op komt.

Wie weet droom ik nog een mooie haha.

succes he

Groetjes petra

Bedankt voor de tips, ik heb eens op internet gekeken en inderdaad mogelijkheden te over. En nu maar zoeken en hopen iets passends te vinden.

Groetjes
Bibi

Wij hebben het er wel af en toe over,
of ik kijk in tijdschriften bij de namen.
Hebben het namenboekje ook, maar daar staat zoveel in...
en inderdaad, de meesten zijn geen optie.
Zie nu ook al in de buurt en familiekring enkele leuke namen ingenomen,
en wil eigenlijk ook niet een naam die heel veel voor komt,
al heb ik dat liever dan een onuitspreekbare ofzo.

Hoi Meiden,

Wij hadden de meisjesnaam vrij snel bedacht.
De jongensnaam hebben we nu maar daar hebben we erg lang over gedaan.
En het kan nog heeeeeel goed zijn dat die veranderd.

Wel wilde mijn vriend graag echt een nederlandse naam.
Ik vind dat prima maar hoeft geen piet, jan of Klaas of iets in die zin.
Dus het valt inderdaad niet mee.

Wij willen 3 namen eingelijk een soort doopnamen alleen
gaan wij ons kindje niet dopen.
We willen namelijk de namen van onze ouders ook gebruiken.

Groetjes
Anita

hoi hoi,

Wij hebben al jaren (!) een jongensnaam, maar meisjesnaam zou het niet weten vind de meeste nogal truttig. Dus let maar op krijgen we een meisje haha mijn voorgevoel zegt ook dat we een kleine Daan gaan krijgen.
Mijn schoonzusje is deze maand uitgerekend en krijgt een jongen, al verwacht ik niet dat ze dezelfde naam kiezen toch bereid ik mezelf er maar op voor, zal toch enthousiast moeten reageren dan haha.
Ligt ook  veel aan de achternaam wat de voornaam van je kindje wordt vind ik, moet toch goed klinken!
Iemand nog ideetjes voor stoere meidenamen? dus geen Anne-Roos of dat soort namen (mooi voor een ander, maar past niet bij ons)

liefs Daan

Terug
Bovenaan