Babynamen verzinnen

Nou, Weekee, laten we het daar maar niet over hebben. Gelukkig heb ik nog een tijdje om erover na te denken, maar ik zal blij zijn als we eruit zijn. En tot nu toe lukt dat nog heeeeeelemaal niet.

Nou, ik vind het kiezen van een naam al heel moeilijk, dus ik had een lijstje gemaakt van namen die ik wel leuk vond op het eerste gehoor. Maar daar zaten namen tussen die mijn man er dus zo al vanaf schrapte, die vond het niks en de namen die hij leuk vond, vond ik achteraf toch weer niet zo. haha, dus ik ben bezig met een nieuw lijstje en daar komen dan echt alleen namen op die ik 100% leuk vind. Ik moet maar een lijstje maken namelijk, mijn man wil wel kiezen maar niet uit teveel namen, tja....
Als hij dan ut dat ene lijstje iets kiest wat hij leuk vindt, moeten we eruit zijn, lijkt mij. Maar het is een hele operatie, hahaha

Is er nog iemand met leuke suggesties voor korte namen ?

Groetjes
Bibi

Wij hebben een bestand in de computer aangemaakt (zelfs voor de zekerheid beveiligd)
en houden daarin een lijstje bij van de namen die we beide mooi vinden.
We vonden een meisjesnaam makkelijk dus concentreerden we ons de laatste tijd erg op een jongensnaam, maar bij het maken van het lijstje waren we de meeste namen weer vergeten...

Tip; wij waren zaterdag in een boekwinkel, waarop mijn vriend me op de auteursnamen van een boek wees; hebben spontaan twee jongensnamen erbij!
Ook kijk ik alvast op sites van geboortekaartjes, daar staan ook leuke namen tussen.
(ook meestal korte namen!)
Daarnaast kijken wij in de namenteller op internet hoevaak een naam de afgelopen 10 jaar voorkomt, we proberen namen uit de top 10/20 zowiezo te vermijden.

Aww Bibi ik snap je helemaal. Dat hadden wij dus ook. Bijn alle namen die manlief had gekozen vind ik verschrikkelijk en andersom. Tot we een keer naar de tv keken en een naam hoorden, toen zeiden we tegen elkaar: hmm, dat is een leuke naam.

Zo zie je maar, soms "loop je er zo tegenaan".

Femke: ik wil ook geen meisjesnaam die in de top10 voorkomt. Leuk voor anderen, maar nee niet voor ons.

Snap ook wel degene die wel een top 10/20 naam kiezen hoor,
over het algemeen zijn het leuke namen.
Maar om later niet de 3e in de klas en 2e in bijvoorbeeld het sportteam te zijn.....

Terug
Bovenaan