Babynamen verzinnen

hoi hoi,

Vind Eva idd wel een leuke naam, Robin ook, maar mijn schoonzus noemt haar (ongeboren) kindje al negen maanden Robin, mijn man zijn broer heet Rob vandaar, maar misschien wordt ie het toch wel ja.
Sanne en Stefan, leuke namen, maar mijn neefje heet Stephan en mijn man heeft een nichtje die Sanne heet die worden het dus zoiezo niet haha
hebben nu zelfs twee jongensnamen, dus zou toch leuk zijn als mijn voorgevoel niet klopt haha nee hoor maakt ons niet uit als het maar gezond is he?

liefs

Onze dochter heet Jasmijn en we hebben al een jongens en een meisjesnaam voor de volgende die mooi bij haar naam past. Zijn we sneller mee, dan de vorige zwangerschap, toen duurde het tot week 31 voor we een leuke meisjesnaam gevonden hadden.....

Groetjes Finduilas

Ik vind het ook zo moeilijk! Voor onze 1ste had ik al jaren een meisjesnaam. De jongensnaam was erg hard zoeken. Gelukkig werd het een meisje, want de jongensnaam vond ik achteraf vreselijk! We hebben nu dus een Bente, vind ik een stoere meisjesnaam. Maar wat komt daarbij...ik vind het nu voor een meisje ook erg moeilijk...vind Sam idd wel stoer....of Kris....of Tess....
En voor een jongen....vind Tycho erg leuk, maar zo heet m'n neefje al en de naam komt me iets te vaak voor de laatste tijd. Siem/Sieb vind ik wel wat hebben...Sil...ook wel stoer. En gisteren was ik met m'n zus aan het flauwekullen en verzonnen we de naam Noan, die we achteraf ook best leuk vonden. Wat vinden jullie? Nog tips voor bij Bente? Stoer, kort en niet te vaak voorkomend!
Groetjes, Edith.

Ik kom er nog steeds niet uit, heb niet eens namen in mn hoofd die ik leuk vind klinken ofzo! Hopeloos...ik vrees dat ik toch aan de lijstjes moet of aan de boeken moet met babynamen ....zucht...

Misschien krijg ik nog een ingeving als ik het even laat rusten. Mn vriend weet ik ook al niets dus dat schiet lekker op pfff. Ik mag hopen dat we er wel uit zijn voor ik beval haha.

Groetjes Petra

Ik had net een berichtje gezet in de topic Voorgevoel jongen/meisje en bedacht bij nader inzien dat het hier beter past.
Ik vroeg me dus af of jullie ook nog een naam kiezen voor een jongen als je weet dat het een meid wordt of andersom. Volgens mij geven de verloskundigen namelijk nooit 100% zekerheid en dan is het een beetje lullig als ze het bij het verkeerde eind hadden, nietwaar?!

Groetjes
Bibi

Ja Bibi dat is een goeie!!! Ik denk wel dat ik voor de zekerheid dan toch ook een naam
voor het andere geslacht wil hebben.
In sommige gevallen is het wel erg duidelijk te zien natuurlijk, maar je weet maar nooit, ik heb het wel eens meer gehoord dat ze het niet goed gezien hadden. Ga denk ik ook niet voor een roze of blauwe kamer, maar willen met accesoires gaan werken!
Maar hebben nog steeds geen idee voor meisjesnaam.................

Een paar leuke meidennamen uit mijn omgeving vind ik: Nora, Evy (is weer eens wat anders dan Eva), Anique, Cato...het zijn echter geen namen die IK zou kiezen denk ik.

Oh en daar zeg je wat bibi... tja wij zullen alsnog een naam voor het andere geslacht kiezen. Gelukkig komt het niet vaak voor maar stel je voor dat je rekent op een meisje en het wordt een jongen (klein piemeltje)? Zit je dan met je roze kamer... daarom kiezen wij voor een creme kleur

Onze twee dochters heten Yasmin Sanna en Maysa Zeynab. Voor de 3e zoeken we weer 2 Arabische voornamen (mijn man komt uit Syrie en de kinderen hebben zijn arabische achternaam), het wordt wel steeds moeilijker. Vooral jongensnamen vind ik moeilijk. Ik vind alleen Adam leuk, mijn man vindt Hamza mooi. Dus misschien Adam Hamza? Voor meisjesnamen heb ik wel een paar favorieten: Aaliyah, Asia, Naima, Lina, Alisha...

Op 1 augustus weten we hopelijk of het een meisje of jongen is! Spannend hoor..

Marijke

Terug
Bovenaan