babynamen

Hoi,

weer zo'n geinig onderwerp!! Mijn zoontje heet Emre. Het is een Turkse naam. We wilden een naam die zowel in Nederland als in Turkije goed te doen is. Een vriend van een vriend kwam eens bij ons (lang voordat ik zwanger was) en hij heette Emre. Was ook een hele aardige jongen. Ik vond het een vlotte naam die me goed in de oren klonk.  De keuze was daarom eenvoudig! Geen idee wat het exact betekent. Ik geloof dat een of andere heilige uit de Islam ook zo heet.

groetjes
Mie

Hoi meiden
Ik zat zo eens bij jullie te koekeloerenIk kom zelf van het zomer 2006 forum.
Ik zag deze topic en vind hem helemaal leuk!

Op http://babynamen.spaarbeleg.nl/  kun je namen vinden, zien hoevaak ze gebruikt zijn de afgelopen 12 maanden en betekenissen vinden
Dacht, misschien vinden jullie het wel leuk.

Oh ja onze zoon heet Yoëll, de afgelopen 12 maanden zijn er twee jongens zo genoemd en weet je wat leuk is..... De andere Yoëll zit ook op het zomer 2006 forum

Pauline

En ehh sorry voor het spieken

Ons zoontje heet voluit Matthias Efraim.

Matthias betekend 'de door God geroepene'
En Efraim betekend 'vruchtbaar'.

Roepnaam is Efraim.

Ik las Efraim een keer in een tijdschrift toen ik al zwanger was.
We vonden hem allebei mooi.

Hoi Paulien, geeft niks hoor van het spieken, doe het zelf ook wel eens.
Als je maar niet over ons gaat zitten roddelen op jullie forum
(denk nu aan het fiets-incident...)
Ik ga zeker eens kijken op die site en wat een toeval dat die andere naam ook op het forum zit.
Groetjes Sil

Wij hebben ons zoontje Dean genoemd, gewoon omdat we het mooi vinden. Een meisje had Lynn geheten. Voor een volgende hebben we al weer 2 nieuwe namen.

Groetjes,
Nelly.

hoi,

ons dochter heet demi, had ik eens in een tijdschrift gelezen en onthouden, en ons zoontje heet dinand, had mijn vriend een poos terug gehoord,en toen hij dat vertelde vond ik dat ook wel een mooie naam dus vandaar deze namen voor onze kinderen,

groetjes susanne

Ons zoontje heet Stijn Jan, roepnaam Stijn. Zijn beide opa's heten Jan, vandaar dat we die naam graag wilden gebruiken om ze beide te kunnen vernoemen. Beide oma's heten Janny dus die zijn ook een beetje vernoemd.

Stijn vonden en vinden we gewoon een hele mooie naam. We hadden al ruim voor de zwangerschap een meisjes naam, meerdere zelfs, maar jongensnamen vonden wij heel moeilijk. We vonden het belangrijk dat het een beetje een stoere korte naam was.

Wij zijn er heel blij mee.
In het begin vond ik het heel raar om ons kindje STijn te noemen, echt het gevoel van: wij hebben je die naam gegeven, eerst had je nog geen naam, klopt het wel? Maar nu klopt het helemaal hoor, hij is gewoon STijn

Carina

Onze dochter heet Isabel Medina.
Isabel vnd ik altijd al mooi, een lieve naam. Medina is een deel van de achternaam van mijn (geadopteerde) vriend. We vonden het wel leuk om zijn achternaam als 2e naam te gebruiken.

Terug
Bovenaan