babynamen

Hoi,

Voluit heet ze B'Elanna Aurea Catherina, roepnaam; B'Elanna

B'Elanna komt van de serie startrek-voyager, toen de serie begon en deze personage erin kwam (B'Elanna Torres) wisten mijn man en ik al dat dat het zou worden... we vonden het beide een mooie/aparte naam.
Ook wilde ik een 2e naam geven, maar konden niet kiezen tussen Aurea en Catherina.
Toen wij terug naar huis  reden met de 20 weken echo, hebben we besloten dat we niet gingen kiezen maar ze er allebei bij zouden doen.
En de oma van pieter heet Catharina, en zij vond het ook wel leuk!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Onze dochter heet voluit Hannah Marije, roepnaam is Hannah.

Hannah is een variant van Hanna:
Dit kan een verkorting zijn van Johanna (in Ov., bijv. in Markelo,
Usselo en in Borculo, zie ook Hanne), maar er is ook een zelfstandige
Hebr. naam Hanna(h) `Hij (God) heeft mij begenadigd'. Het is de naam
van de moeder van de profeet Samuël (1 Sam. 1). Anna is de Gri. vorm,
die zich meer verbreidde.

Wij hebben de naam niet op de betekenis uitgezocht, maar wel gekeken of het niet iets 'geks' betekende. We vonden de naam allebei gewoon mooi.

Marije is een variant van Maria en dat is een vernoeming naar mijn moeder (Ria, officieel Maria) en ook een beetje naar m'n schoonmoeder (Rika, hoewel dit bij haar officieel van Henderika is, is Rika ook een variant van Maria).
Naar deze tweede naam hebben we heel lang gezocht, want we wilden wel dat deze goed paste bij de eerste naam.

Een jongensnaam hadden we niet. Daar hadden we nl hele verschillende ideeen over. Met 26 weken pretecho wisten we dat het een meisje was, maar toch wilde ik eigenlijk wel graag een jongensnaam voor het geval het toch niet klopte. Maar dat is dus nooit gelukt...en gelukkig was het niet nodig...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

O ja, Debby, ik had me altijd al afgevraagd of jullie naam B'Elanna uit Star Trek kwam. Ja dus.
Ik ben de naam ook nooit ergens anders tegengekomen (maar ja, is ook Klingon natuurlijk ).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Mijn dochtertje heet Anne. Wij hebben haar zo genoemd omdat we het een mooie naam vonden.
Veel mensen denken dat we haar hebben vernoemd. Mijn oma heette van haar meisjesnaam Annen. Mijn vader heet johANNEs. De overgrootmoeders van mijn vriend heetten allebei Anna.
Anne heeft 'maar' 1 naam. 1 naam bedenken was ook wel moeilijk genoeg.

Anne betekend overigens moeder en komt uit de Bijbel (moeder van Jezus of Isa, de Islamitische Jezus). Onze jongensnaam was ook een bijbelse naam, maar toch zijn we allebei  zonder geloof opgevoed. Wij hebben het enkel gekozen, omdat WIJ het leuk vonden.

Groetjes,
Natasja

Onze zoon heet Simon Josef. Simon omdat we dat een mooie naam vonden en Josef omdat we onze dochter voor ze geboren werd Josefien noemden. Uiteindelijk is ze net voor de geboorte bij 41 wk zwangerschap plotseling zonder reden overleden. We hebben onze zoon dus naar haar vernoemd, en daarom ook josef met een s

Ik ben van plan onze andere kinderen (die hopelijk gaan komen) ook allemaal naar haar te vernoemen in de tweede naam.

Groetjes Liesje

Terug
Bovenaan