bah,bah,bah wat voel ik me k*t

ooohh lieve Sandra! wat onzettend klote voor jullie!! het lijkt me ontzettend moeilijk om met een overspannen en depressieve partner thuis te zitten en alles alleen te moeten doen... ik hoop dat je bij ons op het forum een beetje je ei kwijt kan en dat het heel snel weer beter gaat met Jurgen!

liefs en een knuffel, Jenneke

Wat een beroerde situatie!
Jurgen helemaal op, maar voor jou ook een aanslag op jouw energieniveau, oraganisatietalent en op een rare manier ook op je privacy lijkt me. De hele dag je man in huis die niet veel kan en misschien niet veel wil op dit moment. Negatief is. Dat trekt een zware wissel op je relatie.
Helaas zijn er voor dit soort situaties geen pilletjes die alles oplossen. Het is iets waar je door heen moet, dat geldt voor hem, en ook voor jou.
Het klinkt alsof hij al zijn reserves heeft opgebruikt. Als dat zo is, dan heeft hij ze niet zomaar weer aangevuld. Dat zal tijd kosten. Probeer hem de tijd en de ruimte te geven. Laat hem slapen en als hij er aan toe is, laat hem dan uitzoeken wat hem energie geeft. Een leeggestarte accu is moeilijk weer op te laden, MAAR HET KAN WEL!
En denk ondertussen aan jezelf: vraag mensen in je omgeving eens op te passen op Nick en Tess en doe iets helemaal voor jezelf, want ook jij moet je af en toe opladen.

Veel sterkte met de situatie en een dikke knuffel!

Ellen mv Julian

Oh ja, ik ken het helaas. Er is helaas geen oplossing voor. Gewoon stug volhouden, het duurt niet voor eeuwig. Wellicht de kids even droppen ergens en samen iets doen wat Jurgen leuk vind (wordt ie blij van), of ook de kids droppen en met vriendinnen even lunchen ofzo. Je zal zien, als je thuiskomt kun je de hele wereld (en dus ook lieve Jurgen) weer aan.
STerkte...... ennuh, gooi die topics maar vol met uitlatingen hoor! Af en toe ff de klep open gooien!
Liefs Nelleke

He Sandra wat balen voor jullie zeg! Ik kan me voorstellen dat je  even stuk zit.
Qua tips kan ik me volledig aansluiten bij de andere dames: vergeet vooral jezelf niet, want 2 overspannen ouders kunnen de kids echt niet hebben hoor!
Misschien is het voor Jurgen ook wel even lekker om leuke dingen met de kinderen te doen?
Wilfred had tijdens onze vakantie eigenlijk voor het eerst écht tijd voor zijn zoon (normaal werkt hij 7 dagen in de week) Ze hebben heel veel leuke dingen met elkaar gedaan en ik zag Wilfred gewoon opbloeien ( en die zat er ook aardig doorheen hoor na maanden lang geen ene vrije dag te hebben gehad)

Ik hoop voor jullie dat dit niet te lang duurt hoor en je kan altijd hier even lekker van je af praten als je het even moeilijk hebt. Wij zijn er voor je!!!

Heel veel liefs van Cissy

Ik wens jou heeeeeeeeeeel veel sterkte!!! Tis een enorme moeilijke situatie, lijkt mij.
Het is, denk ik, tijdelijk op de automitische piloot alles doen. Het lijkt me verrotte moeilijk maar je kleine en Jurgen hebben je nodig, hoe moeilijk het nu ook is.

Meid, heel veel sterkte en lucht je hart, schrijf van je af!

liefs
di silva

Meid,wat een vervelende situatie.
Alles wat ik je zeggen wil,is al gezegd door mijn voorgangers.
Neem af en toe de tijd voor jullie samen en soms ook even voor jezelf.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen,ik weet dat het zwaar is.
Mijn vader zat jaren geleden in een soortgelijke situatie en dat valt niet altijd mee.
En af en toe ,of heel vaak natuurlijk,wat jij wilt,even je hart luchten op het forum is ook   fijn!
Liefs Tanja.

Sorry,.. zie nu pas dit berichtje..

Het valt soms ook allemaal niet mee.
Iemand die overspannen is en er doorheen zit kan erg sfeerbepalend zijn in huis.
Natuurlijk probeer je de ander de eerste tijd op te beuren totdat je zelf op je tandvlees loopt, en dat is nou net niet de bedoeling!!

Een burnout kan heel heftig zijn en alles is dan teveel. Maak afspraken dat als je man even niet tegen de herrie kan en/of loopt te "mokken" hij even naar een andere ruimte in het huis gaat of even een blokje gaat lopen. Zo heeft hij z'n rust/ontspanning en jij bent  dan ook  net even wat relaxer. Je moet elkaar niet voordurend in de weg zitten.

Dat nu het een en ander op jouw neer komt is heel vervelend, maar dat is niet anders!
Bekijk goed wat prioriteiten heeft en de rest komt wel!!! Dan je wat tijd voor jezelf neemt ipv de huiskamer te gaan stoffen is heel belangrijk!!

Daarbij mag je best aangeven dat je het moeilijk en zwaar vind, maar zeg dit niet voordurend tegen je man. Hij gaat zich misschien nog schuldiger voelen, waardoor depressiever/negatiever. Uit je liever helemaal bij een goed vriendin/ouders oid en ze zullen vast wel even bijspringen bij het een en ander als je dat toelaat.

Zorg dat je man naar een therapeut/psycholoog kan gaan om zo de druk van zich af te praten. Een doorverwijzing krijg je 9 van de 10x al als je voor overspanneheid of burnout je meld bij de huisarts. Dit is heel belangrijk om de dingen weer op de rails te krijgen en alles van afgelopen tijd te relativeren. Reserveer voor hem een sport/ontspanningsmassage om de boel lekker los te laten kneden waardoor je je al lekkerder voelt. Je spant namelijk alle spieren aan bij stres waardoor je lichamelijke klachten krijgt aan rug/schouders/nek/hoofd. Als de kinderen op bed liggen ga je lekker even naar een vriendin of zwemmen..

De tijd die je tussendoor voor jezelf hebt (en geloof me,.. die heb je wel) gebruik die voor eigen ontspanning!! Ben dan niet ook nog eens de ober van je man.
je bent voorlopig de spil/batterij van je gezin en als die op is draait weinig meer.

Geloof me.. het is iets tijdelijks en ik weet zeker dat jullie weer snel genoeg alles op de rit hebben. Echter is een medicijn iets dat alles onderdrukt ipv het bij de kern aan pakt... Je moet er dus écht  wel zelf iets mee gaan doen, want het is geen griepje dat na een paar dagen weer weg is.

Even volhouden meid.. En huilen is alleen maar goed!! Het lucht op!!
Het is heel vervelend ook om je man zo te zien.. Maar het gaat strakjes beetje bij beetje steeds iets beter, geloof me! Ik weet ook niet of je nu werkte of niet, maar ik zou mezelf ook ziek melden maar dan ivm zorguren.

Ik wens je heel veel succes!!
Een virituele knuffel!!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan