BAH Kraambezoek ... hoe regel ik dit zonder GE-STRESS en is het wel zo leuk??

Hoi,

Hier even mijn reactie over het kraambezoek.

zorg voor genoeg rust voor jezelf en de kleine.

Bij onze zoon hadden mijn schoonouders geregeld dat de hele familie van mijn man er was toen ik thuis kwam. Ik ben hier erg pissig om geworden. Ik was toen blij dat ik na 6 dagen ziekenhuis naar huis mocht. Ben je thuis zit nog de hele   kamer vol met bezoek.
Daar na hebben wij zeker nog 3 a 4 maanden na de geboorte nog kraambezoek gehad.
Dat vonden wij allebei erg vermoeiend.

Nu wij zwanger zijn van de 2e willen we graag een kraamfeest organiseren.

Nu dacht ik gewoon een paar uurtjes en dan klaar, maar manlief wil er meteen een heel groot feest van maken met alles erop en eraan. Hier zijn we dus nog niet helemaal overuit.

Ik weet alleen wel dat ik dit keer echt voor mezelf kies, en ook echt nee zeg als ik iets niet wil.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes Masja
(32 weken en 2 dagen)

Hoi,

Leuke topic, ik wou even reageren.
3 december ben ik mama geworden. Op de kaartjes hadden we gezet dat men moest bellen voordat ze wouden komen.
Mijn schoonzusjes hielden zich er niet aan en kwamen leuk met alle kids op bezoek....gatver! Echt waar ik vond er niets aan. De kinderen waren druk en vervelend.
Ze zijn de eerste week 3 keer langs geweest....door de achterdeur!! Ik kan er nog kwaad om worden.
Het andere bezoek belde keurig van te voren. Met mijn man had ik afgesproken dat ik niet meer dan 3x per week visite wou hebben en daar hebben we ons aan gehouden.

Maar....als ik ooit een tweede kindje krijg, dan houd ik een kraamfeest, voor iedereen.

x Gea

Hey,

Toen ik van mijn zoontje was bevallen heb ik zelf nog 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en hij zelfs een maand. Op de dag dat ik werd ontslagen uit het ziekenhuis heb ik iedereen van te voren gezegd dat ik die dag niemand wilde horne of zien en dat ik gewoon alleen met mijn man thuis wilde zijn.

Toen mijn zoontje uit het ziekenhuis kwam heb ik het zelfde gezegd. Vooral omdat we al die tijd al iemand om ons heen hadden als we bij hem waren. Ik/wij hadden toen ook echt even de behoefte om lekker even alleen te zijn met ons nieuwe gezinnetje. Ik weet dat ik mensen voor het hoofd heb gestoten, maar ik vond ons zelf gewoon even belangrijker.

Bij deze zal ik het allemaal wel zien. Wel ga ik grensen stellen en zorg dat ik niet iedere dag bezoek krijg. Ik vind het belangrijk dat er ook rust en regelmaat is.

Het enige wat ik nu wel al heb is: Zodra onze kleine meid geboren is komen eerst de opa en oma's met ons zoontje naar het ziekenhuis en daarna komen pas onze broers en zussen. Gewoon omdat ik het toch een speciaal moment vind.

Claudia.

Terug
Bovenaan