BAH Kraambezoek ... hoe regel ik dit zonder GE-STRESS en is het wel zo leuk??

Haai!

Rimke, ik wilde ook niet direct de familie op de stoep. Lise is om iets voor 5 's nachts geboren (niemand wist dat het begonnen was), en we hebben pas om half 9 gebeld. Dus de eerste paar uur hadden we lekker met zn drieen! Lekker gedouched (voor zover dat ging), en van de kleine genoten. Toen WIJ eraantoe waren hebben we gebeld/gesmst dat ze geboren was.

Omdat mn schoonouders toevallig beiden vrij hadden op de dag dat Lise geboren was, hadden we al het vermoeden dat ze direct langs wilden komen. Daarom hebben we bewust pas gebeld toen wij klaar waren voor bezoek...

ik vond het erg prettig zo. En de kraamverzorgster kun je ook vragen om na een kwartiertje de mensen weg te jagen hoor! Doen ze wel (bij mij wel). Dan zei ze van: zal ik nog even kijken hoe het met je gaat? Of temperaturen ofzo? Of moet je niet even slapen?

Nou, dan is het bezoek zooooo weer van de slaapkamer hoor!

Meiden, geniet van jullie kraamtijd! Zooo bijzonder!

Groeten, Ukkie26

Kom misschien iets gepikeerd over, maar ben deze discussie al weken aan het voeren met mijn vriend............en elke keer als ik mijn schoonfamilie zie, eindigt het met: "wel meteen bellen hoor, na de bevalling, dan staan we binnen een half uur op de stoep!".
Maar ik wil het gewoon echt niet, en ze lijken het maar niet te begrijpen, want : "zo hebben we dat altijd gedaan!!". Nou dan wordt dit dus de eerste keer dat het niet gebeurd.
Mijn vriend is 40, en zijn zussen hebben kinderen die inmiddels pubers zijn. Voor mijn ouders wordt het het eerste kleinkind, maar die zijn en gereserveerder en moeten van veel verder komen...............
Ik wil dat mijn wensen gerespecteerd worden, en mijn vriend lijkt dat nu ook te gaan beseffen al komt er af en toe nog een: "wat maken die 5 minuutjes nou uit??" voorbij.............whahaha! Het is voor mij een heikelpunt geworden, en door het gedram van hun kant ben ik nu voet bij stuk aan het houden..................ontzettend kinderachtig misschien, en misschien ben ik idd wel instaat om meteen bezoek te ontvangen. Maar ik denk van niet, ik denk dat ik het na de bevalling nog steeds niet wil.....................

Fijn zo'n forum je komt dingen tegen waar je toch even goed over na gaat denken en zo hebben mijn man en ik even een goed gesprek gehad gisteren, zodat we nu op een lijn liggen en dat hij ook weet wat mijn wensen zijn en ik de zijne ken nu.

* We gaan de ouders niet inlichten dat ik aan de gang ben, alleen als er een ambulance aan te pas komt wel, aangezien mijn schoonouders hier op 150 m afstand wonen
* We willen eerst even genieten van ons nieuwe gezinnetje en ik wil eerst onder de douche etc. voordat de familie ingelicht wordt. Is dit laat in de avond/ nacht, dan wachten we tot de volgende ochtend waarschijnlijk.
* Alleen (schoon) ouders,broer en beste vrienden, opa en oma  mogen de eerste dagen komen voor de rest houden we een kraamborrel.

Gelukkig zitten we op een lijn, maar het kan maar besproken zijn, moet er niet aan denken dat ik nog "vies" in mijn bed lig en hij al iedereen gebeld heeft haha

liefs Daantje

ps En hoe je het ook doet met kraamvisite enzo je moet gewoon doen wat het beste voelt voor jou en je partner! En waar je je het lekkerst bij denkt te voelen, want ik zeg wel we doen het zo en zo, maar we zien wel hoe het loopt!

@Rimke, snap je heel goed hoor!
Die eerste uurtjes zijn ook heel speciaal en die krijg je idd niet terug.... wij hebben beide keren wel heel snel mijn ouders gebeld omdat we wisten dat zij best zouden kunnen wachten met langskomen tot het 2e belletje en ik weer wat fris en bekomen. Mijn schoonouders hebben we ook later gebeld, anders zouden die ook direct in de auto stappen....

Na genoeg gezeur met schoonouders zullen ze deze keer zeker later gebeld worden en niet de eerste dagen langskomen..... wanneer wel dat zien we dan wel, maar het geeft mij veel rust te weten dat zij niet direct zullen komen claimen en zeuren EN dat mijn man daar volledig achterstaat.

Heb liever een goede vriendin aan het kraambed staan in die eerste dagen dan mijn schoonouders

groetjes,
Marije

Ik ben 2 mei 2008 bevallen van een tweeling.
Wij hebben op het kaartje gezet dat ze eerst moesten bellen.

"Wilt u de tweeling komen zien? Belt u dan even, anders slapen ze misschien".

Het gevolg:

De kinderen zijn inmiddels 15 weken oud en we  krijgen nog steeds kraamvisite.
De meesten zeggen allemaal als ze bellen: Tja wij dachten wij wachten wel even tot het minder druk wordt.

NOU KOM DAN MAAR OVER EEN JAAR OF 18, DAN IS HET WEL WAT RUSTIGER!!

Als ze dan komen zeggen wij ook gewoon dat we geen beschuit met muisjes meer doen, die komen onze neus uit en dat is iets voor in de kraamtijd.

Onze tip:

Doe het zo snel mogelijk, dan ben je er van af. Bijvoorbeeld een kraamfeest, heb je het in 1 keer gehad.
En... Laat je kindje niet bij iedereen op schoot gaan, ze worden er erg onrustig van.
De visite gaat weg en jij blijft achter met een kleintje die zeer onrustig is door al dat getrek.

Dames (en de vaders natuurlijk ook) geniet van jullie kleintje, ze zijn zo snel groot.

Groetjes,

Patricia.

rimke s lees mijn reactie even weer door en denk er aan dat je doet waar je je lekker bij voelt en als jou man/vriend zich er nog niet in kan vinden dan heeft(sorry dat ik t zeg)hij een probleem want jij bent degene die het kind op de wereld moet zetten met uiteraard de steun van partner maar ik bedoel jij bent degene die lichamelijk wel goed moet voelen om visite aan te kunnen wat is het probleem als ouders/sch ouders het een dag later zien ze gaan er heus niet dood aan en als ze dat niet begrijpen dan hebben zij en niet jij/jullie een probleem er komt nog tijd genoeg om het kindje te bewonderen en trouwens een poosje na de bevalling bellen dat t geboren is en alles goed is is ook niks mis mee maar laat duidelijk merken dat je weer belt voor een afspraak voor bezoek dat je eerst goed uit wil rusten klaar succes

Persoonlijk zie ik helemaal niet zo op tegen de kraamvisite. De eerste week wil ik alleen maar directe familie zien. Maar ik neem aan dat vrienden en collega's wel zo beleefd zijn om je heel even met rust te laten. En als die wel meteen bellen, dan maken we gewoon een afspraak voor 1 of 2 weken later.

Verder hebben we afgesproken om zodra mijn man weer aan het werk is en de kraamverzorgster weg, we alleen nog bezoek ontvangen in het weekend.

Verder niet meer dan 1 dagdeel (keuze tussen ochtend of middag) en niet meer dan 1 gezin of 2 koppels per dag.

Het zal dus bij ons ook wel even duren voor we 'er vanaf zijn'. Als ik het aantal mensen tel dat waarschijnlijk langs wil komen dan moeten we zeker op  2 a 3 maanden rekenen. maar dat geeft niet. De meeste van die mensen wil ik zelf ook graag zien, en zijn gewoon heel erg gezellig als ze er zijn.

Persoonlijk zie ik helemaal niet zo op tegen de kraamvisite. De eerste week wil ik alleen maar directe familie zien. Maar ik neem aan dat vrienden en collega's wel zo beleefd zijn om je heel even met rust te laten. En als die wel meteen bellen, dan maken we gewoon een afspraak voor 1 of 2 weken later.

Verder hebben we afgesproken om zodra mijn man weer aan het werk is en de kraamverzorgster weg, we alleen nog bezoek ontvangen in het weekend.

Verder niet meer dan 1 dagdeel (keuze tussen ochtend of middag) en niet meer dan 1 gezin of 2 koppels per dag.

Het zal dus bij ons ook wel even duren voor we 'er vanaf zijn'. Als ik het aantal mensen tel dat waarschijnlijk langs wil komen dan moeten we zeker op  2 a 3 maanden rekenen. maar dat geeft niet. De meeste van die mensen wil ik zelf ook graag zien, en zijn gewoon heel erg gezellig als ze er zijn.

Terug
Bovenaan