Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

<p>Dag dames,</p><p> </p><p>Ik ben nooit zo bezig geweest met mijn kinderwens en heb dus altijd de pil geslikt. Nu ben ik 32 (bijna 33) en begint het te kriebelen. Ben recent gestopt met de pil en heb mijn eerste ‘natuurlijke’ menstruatie er bijna op zitten. Hoera, allee werkt nog, voor zover in te schatten... Nu las ik op internet dat de kans om zwanger te raken na je 30ste met 40% afneemt. Daar schrok ik best wel van ? ‘Als alles nog maar lukt’, ‘misschien ben ik te laat’ allemaal gedachtes die door mijn hoofd gingen.</p><p> </p><p>Zijn er dames die ervaring hebben met voor de 1ste keer zwanger raken rond hun 32ste?</p>
 
Vergeten te melden dat ik verder gezond leef, eet gezond, heb een normaal gewicht en beweeg regelmatig. Enige minpuntje is dat ik rook, maar stop na mijn vakantie.
 
Hoi Lavendel,
Allereerst, wat een ontzettend spannende tijd ga je tegemoet!
Als ik je 1 tip mag geven, ga niet teveel verhalen lezen op internet. 
Maak voor echte informatie eens een afspraak bij een verloskundige, zij kunnen je gedegen advies geven.
Ik werd ook pas op mijn 33e zwanger voor de 1e keer, na altijd gehoord te hebben dat we zonder hulp nooit kinderen zouden krijgen. 11 maanden na die laatste boodschap van de gyneacoloog was ik zwanger van onze zoon ( nu 3 jaar)
En inmiddels ook op uiteindelijk de natuurlijke manier zwanger van wonder nr 2 ( 25 weken, ruim) Ik ben net 38 geworden. Dus zeg nooit nooit.
Ik hoop over een tijdje te horen van je dat het gelukt is.
Lieve groet, Siska
 
 
Ieder mens is natuurlijk anders, maar gezond leven is sowieso een pluspunt. Roken inderdaad zsm mee stoppen! Zelf ben ik 32 en bijna 14 weken zwanger van ons 1e kindje. Ook altijd gezond geleefd, het was in de 2e ronde raak. Het kan dus zeker:) Veel succes!
 
Wat fijn om postieve verhalen te horen ? Inderdaad zo min mogelijk op internet lezen, ik maak mezelf helemaal gek.  
Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap, geniet ervan! Hopelijk kan ik binnenkort ook melden dat het gelukt is.
Die gore peuken gaan z.s.m. de deur uit. Wil de vakantie van mijn vriend niet verpesten met mijn rot humeur ?
 
Ik ben ook 32 en inmiddels 17 weken zwanger. Bij ons was het bij de 5e poging raak ;-) Oja en ik heb tot januari gerookt. Dus geef niet te snel op he.. De kans dat het lukt is groter dan dat het niet lukt. 
Ga in je vakantie nog lekker genieten van een sigaretje, als tip kan ik het aanraden om alvast te beginnen met het boek "stoppen met roken voor vrouwen" van Alan Carr. Heeft mij echt geholpen met dat laatste zetje. Zo kan je tijdens je vakantie je alvast voorbereiden, maar dan zonder dat je een enorme druk voelt. 
 
Heel veel plezier met alles ?
 
Op 33e zwanger van eerste. Na 4 rondes.
Op 35e weer zwanger, ook na 4 rondes. helaas miskraam. 3 maanden later weer raak. Ondertussen is ze alweer 4 maanden oud en wacht ik tot we voor de derde zullen gaan! 
Probeer te ontspannen en te genieten van deze bijzondere periode! Wij hebben geen ovulatie testen gedaan. Mijn lijf gaf goed aan wanneer eisprong was, want ik kreeg duidelijk meer zin. Echt verplicht om de dag vrijen lijkt me vreselijk!
Heel veel geluk gewenst!
 
 
Terug
Bovenaan