Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

Ik ben zelf ook 32 en ondertussen alweer 34 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik vond het ook wel even spannend. Heb toen een heel geruststellend gesprek gehad met mijn huisarts. Die gaf al aan dat ze niet de 2 jaar die ervoor staat (1 jaar ongesteldheid en 1 jaar zwanger worden) wilde wachten. Dus gaf ze aan om al vrij snel mijn cyclus in de gaten te houden dmv ovulatietesten. Zodat, mocht het na een half jaar nog niet gelukt zijn, ze ons snel kon doorverwijzen naar een gynaecoloog.
Het gesprek gaf mij veel vertrouwen. Maar gelukkig was ik na 3 maanden zwanger. 
 
@wila, bedankt voor de tip! Ik heb het boek direct besteld en het gaat mee op vakantie!
@gebruiker10071349 wat fijn dat het zo snel gelukt is! En dat je huisarts je gerust heeft kunnen stellen. Ik hou mijn cyclus (voor zover je daar nu al over kunt spreken) bij in een app.
Deze verhalen geven me vertrouwen, bedankt dames!
 
Op mijn 35e was ik voor het eerst zwanger, meteen de eerste ronde raak. Nu (37) ben ik zwanger van nr. 2. Weer eerste ronde raak. 
Beide keren was ik van te voren bang dat het niet (snel) zou lukken, maar zo zie je maar. Ik ging er ook beide keren in met het idee, eerst maar gewoon proberen en als het na een half jaar nog niet raak is dan zien we wel verder. 
Zet er niet meteen de druk op, spanning helpt niet echt mee. Laat alle ovulatietesten en het temperaturen voor wat het is en ga gewoon aan de slag ;-)
 
(Oh en als jouw partner ook rookt zou ik hem wel laten stoppen, beter voor zijn vruchtbaarheid!) 
 
 
Gefeliciteerd Koot81! Ik wacht het ook maar rustig af de eerste 6 maanden. Moet mijn cyclus ook de kans geven om een beetje te stabiliseren.
Mijn vriend rookt gelukkig niet.
 
Hoi,
ik zou zsm stoppen met roken en er voor gaan! Er zijn ook mensen die nog ouder zijn en er voor gaan en het nog snel lukt ook! Mensen hebben soms ook snel een oordeel en daar moet je je niks van aantrekken. Iedereen krijgt de kriebels op een tijd wat voor hen goed is toch:)?
Mijn vriend is 20 jaar ouder dan ik ben, en heeft al twee kinderen.. Wij gaan nu voor een eerste kindje samen! Super spannend! We zijn zo gelukkig samen! Maar er zijn ook veel mensen die daar een oordeel over hebben! 
Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken!  
 
Ik ben 32 en nu bijna 12 weken zwanger, 1ste ronde raak. Heb me eigenlijk nooit druk gemaakt om mijn leeftijd :)
Ik heb wel ovulatietesten gebruikt omdat ik graag wilde weten of ik überhaupt een eisprong heb (heb het nl. nooit gevoeld). Ik gebruik overigens al ruim 5 jaar geen anticonceptie meer en ik had een vrij regelmatige cyclus (tussen de 26 en 29 dagen).
Stoppen met roken is idd heel verstandig :)
Succes en veel plezier!
 
Hoi lavendel,
Statistieken zeggen echt niet veel hoor. Ik was 32 jaar stopte met de pil en was binnen 2 maanden zwanger van mijn eerste, ik heb inmiddels 3 kids van 11, 10 en 9 jaar dus achter elkaar zwanger geraakt. Inmiddels ben ik 43 jaar en over 2 weekjes word nummer 4 geboren. 
Het is meer afhankelijk per mens dan per leeftijd. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en moet wel echt erbij zeggen dat ik toen er niet bewust mee bezig was en dat werkt echt het beste. Gewoon lekker genieten :)
 
Terug
Bovenaan