Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

Wat fijn om te lezen dit! En wat goed dat het allemaal zo snel is gelukt bij jullie. Ik heb de app gedownload @wila. Ik heb ook de app p.c. menstuatiekalender, gebruik ze gewoon beide.
Omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen (immers pas 1 keer ongesteld geweest) vind ik ovulatietesten iets teveel op dit moment. Dan moet ik wel erg veel testen gebruiken, duur grapje haha. Als ik eenmaal een beetje door heb hoe mijn cyclus werkt kan ik daar aan beginnen. 
Ik denk inderdaad dat je zelf klaar moet zijn met roken wil het stoppen lukken. Maar met een kindje in mijn achterhoofd gaat het vast al een stuk makkelijker ? Daarnaast zijn ook lang niet alle sigaretten meer lekker, het is meer een gewoonte geworden. 
Ik ontbeet nooit en dronk iedere dag red bull. Daar ben ik ook cold turey mee gestopt, dus roken gaat me ook lukken.
 
[quote quote=10104770]Omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen (immers pas 1 keer ongesteld geweest) vind ik ovulatietesten iets teveel op dit moment. Dan moet ik wel erg veel testen gebruiken, duur grapje haha.[/quote]
Ik verloor een dag voor de eisprong altijd de slijmprop. Ik deed dan direct een ovulatietest ter controle (Sensitest, erg goedkoop en duidelijk) en we doken het bed in. Op de vruchtbare dagen is ook de huid rondom de schede dikker en weker en heb je meer afscheiding: helder en glad, als eiwit. Libido gaat omhoog.
Kortom, het lichaam kan meerdere signalen geven voorafgaand aan de eisprong, misschien kun je ze bij jezelf herkennen?
 
 
Hi @Jupp, ik hoop dat ik dat deze keer ga merken, maar heb er eerste ronde geen verschil gemerkt in mijn afscheiding etc. Wel had ik (2 dagen voor ik volgens mijn app mijn eisprong moest hebben) 1.5 uur een zeurende/stekende pijn in mijn onderbuik. Ik had het gevoel ieder moment ongesteld te kunnen worden. Misschien is dat mijn eisprong geweest, maar hopelijk krijg ik straks meer ‘symptomen’ als mijn natuurlijke cyclus weer op gang is.
 
Dat kan idd je eisprong zijn geweest! Ik voelde ook altijd een flinke pijnscheut tijdens de eisprong (links of rechts), daarna een wat zeurende pijn in de uren erna. Waarschijnlijk het vrijgekomen vocht uit de follikel dat het buikvlies prikkelt.
Een eitje is 24 uur vruchtbaar, dus direct aan de bak dan haha.
De slijmprop was voor mij altijd het duidelijkst. Altijd tegelijk met ontlasting, ik denk door de krampende beweging van de darm.
Iig mooi dat de eisprong er is :)
 
@Jupp, ja hoop ook dat het mijn eisprong was (dan werkt het nog van binnen ?)! Volgens mijn app is de volgende eisprong 5 september, maar had vorige keer dus ook 2 dagen daarvoor die ‘pijn’). Ik zie mijn vriend morgen voor het laatst, dan gaat hij weg voor zijn werk. Hoop dat zijn zaad nog even in leven blijft en dat mijn eisprong nu weer eerder is. Las dat zaad 5 dagen kan overleven, dus fingers crossed... Daarna lekker op vakantie, we zien het allemaal wel
 
Terug
Bovenaan