Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

Hoi 
ook hier zwanger geraakt op mijn 37 ste ( eerste kindje) op mijn 39 ste zwanger geraakt van de tweede ( helaas een miskraam ) nu vandaag weer positief getest na 4 mnd van mijn miskraam ... ben dus nu 40 en alle keren met ovulatie testen en gelijk raak ! 
 
Hoi! Spannend hoor!
Het zijn maar statistieken, die niet voor iedereen geldt. Het kan heel snel gaan, maar kan ook wat langer duren. Wie zal het zeggen. Ze zeggen juist dat als je er te veel mee bezig bent dat het dan minder snel lukt. Ik werd voor het eerst zwanger op mn 33ste. Ik moest er wel 7 maanden op wachten. 
Weet je wat het is, heel vaak maken vrouwen elkaar zo onzeker. Er zijn een gros aantal vrouwen die meteen lopen te pochen dat het snel raak was enzo. Ik merkte dat ook wel, dan zeggen ze meteen 'oh, je was niet meteen zwanger? Bij mij was het raak bij de eerste ronde...' Maar, ik weet het ook aan het feit dat ik de 33 jaar was gepasseerd. (was er gewoon te veel mee bezig)
Mijn tip is vooral, laat het lekker op je afkomen. Het is welkom. Vroeger of later. 
En laat je vooral niet onzeker maken. ?
Wij zijn nu bezig met nr 2, ik ben nu 35 jaar. En de eerste 3 rondes zijn alweer voorbij en nog niks. Naja, ik sta er nu wel een stuk relaxer in. 
 
 
 
 
 
Bedankt allemaal, wat een lieve en leuke reacties! Ik ga geen ovulatietesten etc doen, ik wacht het wel gewoon af. Als het over een half jaar nog niet gelukt is kan ik altijd nog naar de dokter. 
Voor de dames bij wie het in 1 keer gelukt is, super! Hoop dat het mij ook gegunt is, maar geen druk haha
 
Ik zou gewoon gaan proberen om zwanger te worden. We hebben lange tijd nagedacht over wel of niet zwanger worden. Waren het hierover niet eens maar nu toch bewust ervoor gekozen. Binnen een paar maanden was het op natuurlijke wijze raak. Voordat we zwanger probeerde te raken ben ik 1 jaar geleden bij de gynaecoloog geweest ivm hevige menstruatieklachten. Ze dachten aan endiometriose. Gelukkig was alles in orde. Ben zelf 36 en nu 29 weken zwanger van onze 1e. 
 
@Lavendel,
Ik denk dat je je inderdaad niet zo drruk over moet maken, helemaal niet na alle verhalen die ik net gelezen heb hier. 

Ik ben zelf 33 en we zitten in ronde 1 voor ons eerste kindje. Ik heb zelf net als jij nooit echt een kinderwens gehad. (wat dat betreft lijk ik op mijn vader die had dat ook niet) Terwijl mijn vriend dit dus juist wel heel erg heeft.

Toen ik met een vriendin hier over sprak dat we het gingen proberen. (ze is zelf 27/28, van poolse afkomst ze beginnen daar vaak behoorlijk jong met kinderen ze heeft zelf overigens nog geen kinderen) was het eerste wat ze zei zou je dat nog wel doen op je leeftijd. Daarna kwam moet je niet eerste trouwen.... Terwijl 1 van me beste vriendinnen die overigens ook van Poolse afkomst is juist super enthosiast is en niet kan wachten tot we gaan shoppen voor baby kleding. Dus ja. krijgt er hele gemixte reacties op. 

Ik zelf had besloten om hier wel met vriendinnen over te praten zodat als het niet lukt of ik me rot voel er gewoon over kan praten, Ik merkte dat 1 van me anere vriendinnen het er behoorlijk moeilijk mee had dat ze er niet over kon praten met anderen. Ze hebben 4/5 jaar geprobeerd voor dat ze zwanger was (begonnen toen ze 28/29 was) Nu is ze onlangs bevallen van een gezonde kleine. 

Overigens, me stiefzusje rookte tijdens de bevruchting ook (geloof pakje per dag) en heeft de hele zwangerschap door gerookt. (raad dit natuurlijk zwaar af) kindjes is gezond, maar wat me opviel was dat het kindje kleiner was als normaal en het zelfde gewicht had als de kleine van een vriendin van mij die 7 weken te vroeg geboren was terwijl ze na 9 maand en een week geboren was. 

Succes met stoppen en zwanger worden! 




 
38 jaar en zwanger van eerste kindje na 5 rondes. Ik had er vertrouwen in dat het wel zou lukken omdat ik gezond leef en de stress buiten de deur houdt. Meer kon ik er niet aan doen!
32 jaar is in mijn ogen piepjong ?
 
Terug
Bovenaan