Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

Hier zwanger op 38 (word volgende week 39) van ons eerste kindje. Op 11 juni spiraaltje verwijderd, 30 juni 1e menstruatie en 30 juli positieve test in handen. Nu 8+3 onderweg en donderdag de eerste echo. 
 
Grappig om te zien dat mensen hier zo verschillend over denken, al vind ik ‘zou je dat wel doen op jouw leeftijd?’ wel een beetje bot. De kans is kleiner dan wanneer je 25 bent, maar we zijn niet stokoud natuurlijk ?
Wel super fijn om te lezen dat het bij zoveel dames gewoon gelukt is om natuurlijk zwanger te worden!
Mijn vriend is vaak naar het buitenland voor zijn werk, dus waarschijnlijk niet altijd aanwezig op het moment van mijn eisprong, maar ik laat het op zijn beloop. Je kunt immers ook zwanger worden op andere momenten heb ik gelezen (al is de kans wel klein). 
Gezond leven, geen stress en er plezier in houden ?
 
Haha, als ik al deze succesverhalen hoor kun je maar beter 'ouder' zijn ;) wat zijn jullie allemaal snel zwanger geworden! Ik ben 31 dus nog een soort van jong, maar ben wel 'al' 9 rondes bezig. Leeftijd zegt dus niks
@lavendel, ga er voor en geniet er van! (zonder sigaretten, maar zover was je zelf ook al)
 
@Lavendel,

Ja vond het ook behoorlijk bot. Moest ook me best doen om me in te houden en niet boos te worden. 

Me HA zei er trouwens vrij weinig over betreffende de leeftijd, hij zei dat het prima kon. Wel vermelde die dat het tot 6 maanden kan duren dat het raak is en als het langer als een jaar duurt ik moest terugh komen bij hem. Voor eventuele onderzoeken enz. 
 
Ben 32, gestopt in mei vorig jaar met de pil. Bleef onregelmatig ongesteld. Februari dit jaar besloten het toch te proberen..... in1 x raak. Verhalen op internet niet altijd geloven. Succes!
 
@ananasss Ja daar ben ik me heel goed van bewust. Dat ik mezelf dit aan doe is mijn eigen keuze, maar dat mag, kan en wil ik een kindje niet aan doen... Dus snel stoppen met die zooi! 
@KellTessa Snap dat je je in moest houden, maar sommige mensen denken daar nu eenmaal anders over. Niets van aantrekken en lekker je eigen ding doen. Het is jouw leven en jouw keuze.
Naar de dokter kan altijd nog, eerst maar eens een paar maanden aankijken hoe het gaat. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die medische molen in te moeten. Dat legt er ook alleen maar druk op denk ik...
 
Hier zwanger op mijn 36e (2x) en 38e, resp. na 2, 3 en 1 maand. 
Laat je niet gek maken, dat is nergens voor nosig.
 
Hier zwanger op mijn 36e (2x) en 38e, resp. na 2, 3 en 1 maand. 
Laat je niet gek maken, dat is nergens voor nosig.
 
Terug
Bovenaan