Bang dat leeftijd invloed heeft op kans op zwangerschap

Als ik je  nog 1 tip mag geven; download de app period tracker.  Ik snap dat je niet obsessief gelijk van start wil, maar zo kan je wel heel goed bijhouden hoe je cyclus loopt. Daar heb je in het begin misschien niet zo'n behoefte aan, maar stel dat het bij jullie wat langer duurt dan kan je wel je cyclus bekijken. De app heeft een paar maanden nodig om je best vruchtbare dagen te berekenen.  Ikzelf heb in de maand van mijn zwangerschap 4 dagen voor de eisprong sex gehad. Was die maand ook echt de enige keer grappig genoeg! (Mijn moeder had net de diagnose kanker dus mijn hoofd stond er totaal niet naar).
Dus heel verstandig om er vooral plezier in te houden, de magie gebeurt wanneer het zelf er zin in heeft.  
Ook kreeg ik de tip om het wel gelijk kenbaar te maken bij mijn huisarts dat we het gingen proberen om zwanger te worden. Zij heeft toen een notitie daarvan gemaakt. Want stel dat het niet gelijk lukt dan kan de huisarts altijd na een jaar je doorsturen naar de gynaecoloog maar dan moet hij/zij wel weten dat jullie al een tijdje proberen. 
 
Ik heb ik okt 2017 mn spiraal laten verwijderen ivm problemen van dat ding... Eigenlijk netjes opgepast en condooms gebruikt. Tijdens onze lange reis minder opgepast en nu 17w2d zwanger van onze 1e. Niet gepland maar zeer welkom. Ik ben 39 en we hebben eigenlijk maar 1 cyclus slecht opgepast..... Alles is mogelijk dus, je niet teveel gek laten maken door vanalles en iedereen... 
 
Ik heb al 2 kids van 15 en 12 jaar, was 23 en 27 toen ik zwanger raakte. Beide in ronde 3. Nu 39 en 37 weken zwanger van mijn huidige vriend. Was in ronde 3 raak...helaas een vroege mk. Was toen nog 38 in november vorig jaar. In december 39 geworden en weer zwanger in ronde 4. Ik leef ook gezond, sport en rook niet. Mijn vriend was ook 39 jaar ( inmiddels 40). 
 
 
Wat grappig.. ik ben ook 32. Ben een maand geleden gestopt met roken.. gewoon na mijn vakantie. Alles de deur uit geflikkersd. Ik een nuva ring. Die gebruik ik al een jaar niet meer. We deden voorzichtig. En nu zijn we zomer opeens in ronde 1 hahaha. Mijn man was lang tegen. Maar nu wel helemaal voor mijn nod is 2 september dus ben benieuwd. Het kan allemaal joh. Ik denk vooral plezier hebben en niet teveek bezig met baby maken zijn ?. 
 
En dat stoppeb met roken. Ik was 15 toen ik begon dat ia 17 jaar geleden. Ik was er ineens klaar mee. En gewoon alles weg gegooid en niks meer aangeraakt. En vond het relatief makelijk. Als ik dit had geweten had ik het JAREN eerder gedaan. En het zal wel per persoon schelen. Ongetwijfeld. Maar komt goed ! 
 
@AnAnnie,

Stoppen met roken verschilt heel erg ik denk dat als je eerder geprobeerd had het waarschijnlijk niet gelukt was. 

Ik was 19 toen ik begon en 29 toen ik het zelfde had als jij, was gewoon vergeten nieuwe sigaretten te halen (na het tanken) dus dacht als ik eht nu al vergeet kan ik net zogoed deze laatste 2 oproken en stoppen. Daarna dus inde daad gestopt. Dat is nu 4 jaar geleden. Daar voor 2 stop pogingen gedaan die beide mislukten. 

Ik kan eerlijk zeggen, eens een roker altijd een roker, in flinke stress momenten heb ik er soms nog wel behoefte naar. Het helpt overigens ook niet dat meeste van me vrienden dan roken.  

Ben trouwens gewoon cold turkey gestopt toen. Ik durfde niks te gebruiken. Een oud klasgenootje van me rookte een pakje zware shag per 2 dagen wat aardig wat is zij was toen begonnen met nicotine pleisters en is me toch een partij ziek geworden. Ze wist niet waar het van kwam, bij de dokter geweest en die heeft gezegd dat ze per direct moest stoppen met die pleisters, na 3 dagen knapte ze weer op. 
 
Terug
Bovenaan