Bang voor uitscheuren of ingeknipt worden

Hoi mamas..

Ik ben nu 37 weken en met 39 weken word ik ingeleid.. de baby is boven het gemiddelde en dit heb ik bij mijn 3 vorige baby's niet gehad die waren vrij klein en "normaal" en die bevallingen gingen super en zonder scheurtjes krasjes of knipjes.. maar ik ben nu ZO bang dat ik ingeknipt moet worden omdat ze hem op 3800 gram schatten tijdens de bevalling.. misschien doet er wel helemaal niks op maar jeetje hoe dichterbij de bevalling hoe meer ik ga nadenken en over alles ga malen..en gewoon bang word voor de bevalling terwijl ik er al 3 heb rond lopen.. zo vervelend ?‍?

Groetjes een mama die zich heeeeelemaal druk maakt?

Hey! Zulke zorgen zijn logisch zo dicht bij de bevalling. Maar het komt helemaal goed. Ik heb helemaal niets gevoeld van mijn knipje. Je huid is zo erg uitgerekt dat het daardoor op natuurlijke wijze wordt verdoofd en ze knippen in een wee, dan kun je je aandacht niet eens bij het knipje hebben.

Voor mijn 2e bevalling ga ik wel vanaf 34 weken perineum olie in masseren om de huid soepeler te maken en tijdens de weeen lekker lang in de douche staan om het soepel te maken, vooral niet liggend op je rug bevallen. Een badbevalling werkt het beste om uitscheuren of knipjes te voorkomen maar eerlijk gezegd geen idee of dat kan bij een ingeleide bevalling en is sowieso niet altijd mogelijk. Zet hem op, straks heb je lekker je kleintje ?

Knip vond ik een opluchting. Daarna was mijn zoon er binnen een minuut. Het deed geen pijn. Hechten vond ik ook niet ernstig en herstel ging vlot. Zou niet al te bang zijn. ;)

Hoi!
Hier ook een 'ingeknipte dame'! niks van gemerkt en zoals de reactie hierboven: ze knippen tijdens een wee dus daar heb je echt geen erg in. Tja, en wat nodig is is nodig denk ik dan maar.. je doet er niet zoveel aan.. 
Overigens, dat je baby wat groter is wil echt niet zeggen dat je dan scheurt of een knip nodig hebt. oh en! het gewicht van je kindje blijft een schatting, dit blijkt ook nog weleens af te wijken van het daadwerkelijke gewicht. 
oftewel, sit back and relax! I know, makkelijker gezegd dan gedaan :) succes en sterkte!

Ik ben met 38 weken ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ik had een kleine baby (2630 gram) maar omdat hij met zijn arm omhoog geboren is, had ik een totaal ruptuur. Grote van het kindje zegt dus helemaal niks. Het uitscheuren zelf heb ik niks van gemerkt. Het hechten moest wel onder narcose. Het herstelde heel snel heel goed. Zelfs in de kraamweek moest ik eigenlijk steeds paracetamol nemen voor de pijn, maar vergat dat gewoon omdat ik geen pijn had. Ik kijk er dus ondanks dat het niet leuk klinkt om een totaal ruptuur te hebben gehad, niet negatief op terug.

Hier ook iemand met een knip en nog x volledig gescheurd

1e  in ziekenhuis geknipt. Met 35 weken bevallen. Lag niet helemaal goed dus moest wel. Met 2685 geboren dus hartstikke netjes

2e is met ruim 4 kg geboren en van boven tot onder gescheurd en daar minder last van als met de 1e. En toen netjes met 40 weken bevallen

Me schoonzus werdt enorm grootte baby verwacht. Daarom met 37 weken ingeleid. Grootte van haar kind werdt op 4500 gezet. Is 3 dagen later bevallen van kind van 3500. Dus groottes zeggen helemaal niks. 
Niet te zenuwachtig over zijn. Als je uitscheurt pf ingeknipt wordt maken ze t vaak weer heel netjes 

Ik snap je angst helemaal!
Ben zelf tijdens de bevalling ingeknipt (niet meegekregen dat ze dit gingen doen) en ik heb er echt niks van gevoelt!
Ze doen dat tijdens een wee waardoor je het totaal niet merkt.

Het was dat ze zeiden dat ze gingen hechten (word ook verdoofd) anders had ik het niet eens geweten ;-)

Probeer we niet teveel over te piekeren maar laat het op je afkomen, hoe moeilijk ook.

Terug
Bovenaan