Bang voor uitscheuren of ingeknipt worden

Hi!
Mijn meisje woog 3916 gram. Ze bleek een sterrenkijker te zijn, wisten ze niet. Ik heb een knip gehad (niet gevoeld) en omdat ze er toen nog niet uit kwam hebben ze de vacuümpomp gebruikt en daardoor een totaalruptuur. Ik had dus aan de ene kant een knip en aan de andere kant die totaalruptuur. Als ik heel eerlijk ben, heb ik daar de eerste 1,5e laat van gehad en daarna ging het heel snel beter.
Toen ik het hoorde van de knip en de totaalruptuur schrok ik mij een ongeluk, maar het is mij echt heel erg meegevallen.
Ik zou het lekker op je af laten komen. Je hebt er geen invloed op. En de ene heeft er wel last van en de ander niet. Dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
Ik hoop gewoon dat je nergens last van zal hebben en wens je een droombevalling toe!
Maar mocht het toch anders gaan, het is tijdelijk en komt echt weer goed. (Ik weet dat je dat niet wil horen en het heel cliché is, maar zo heb ik het echt ervaren)

Wel heerlijk hoor zoveel kindjes! Echt genieten! ?
Succes met de laatste loodjes en geniet er nog even van!

Ik had ook een bevalling met 42 weken en werd ingeleid , mijn zoontje van 4310 gram is ook ter wereld gekomen met een flinke knip,maar zoals andere hier ook schrijven je voelt er echt helemaal niets van en ze kunnen dit echt heel mooi hechten! Probeer je niet te druk te maken. Het stukje huid masseren al een tijdje van te voren kan helpen, hier heb ik overigens geen ervaring mee. Heel veel succes en het komt allemaal goed ;) !

Wat een ontzettend lieve reacties! Doet me goed dit allemaal te lezen!
Ik moet het inderdaad maar gewoon op me af laten komen en er valt toch niks tegen te doen wanneer het gebeurt..toch is het allemaal weer heel spannend.
Ben ook blij om te lezen dat iedereen ondanks de knip of het uitscheuren alsnog met een goede ervaring terug kijkt op de bevalling.

Dikke knuffel

Eerste baby in 5 persweeën en genadeloos ingescheurd. Maar ging dan ook heel snel, verloskundige was compleet overdonderd, normaal krijg je knip om zoiets te voorkomen, of wordt je aangemoedigd het persen tegen te gaan on het tempo te verlagen.
Is netjes onder narcose gehecht in ziekenhuis, hoef je niet echt bang voor te zijn. 
Baby wekt weeen op, dus om bevalling verloop in te schatten, vraag ook het verhaal van je schoonmoeder. De 5 persweeën heeft ze van haar vader geërfd.

Kan me voorstellen dat je het spannend vind! Mijn ervaring is, dat je hier helemaal niets van voelt. Mijn eerste was 3885 en ben ik ingeknipt. De tweede was 4120 en ben ik gescheurd. Van beide heb ik niets gemerkt. Bij de eerste ben ik in de operatiekamer gehecht, weer een ander verhaal en bij de tweede door de verloskundige. Ook hier heb ik geen seconde last van gehad.

Bevallen blijft spannend. Bij m'n oudste (3520 gram) was ik volledig uitgescheurd. Op het moment van bevallen heb ik dit niet gevoeld. Het was dat de verloskundige het daarna zei en dat er aardig gehecht moest worden. Ben thuis bevallen, maar moest voor het hechten naar het ziekenhuis.

Omdat de verloskundige dit bij m'n 2e bevalling wilde voorkomen, ook omdat ik er enorm tegenop zag, hebben ze er warme washandjes tegenaan gehouden toen ik mocht persen. Hierdoor was ik maar een klein beetje uitgescheurd.

Het verschilt per persoon, maar ik heb er na de bevalling niet heel veel last van gehad. Alleen de eerste week had ik wat meer pijn wanneer ik ging zitten. Dit kwam voornamelijk door de zwellingen. Toen die minder waren of weg waren heb ik geen last meer gehad.

Heel veel succes met bevallen!

Bij mijn eerste hadden ze in NL rechts geknipt, zuignap erop en een tang gebruikt. Baby was 3.024 maar een sterrenkijker. Laatste optie was een keizersnee. Ik had me al voorbereid, bevallen gaat niet zonder pijn en kleerscheuren.. Dat was het issue niet, ze hebben mij 2 uur laten liggen en toen kwam de hoofdverpleegster binnen met de Co assistent en kreeg ik de vraag of de assistent mocht hechten.. Nou dat maakte mij echt niets uit, als mijn wonden maar dicht waren. Nou.. Iedere steek en doorhalen van de draad..?
Ik werd boos en zei dat de hoofdzuster het moest doen, lag al ruim 3uur met benen in de beugels.
Het knippen deed echt niet pijn, maar het hechten.. En het wachten.. Icm frustratir van het wachten. Het knippen was echt een opluchting geweest. Had echt geen ruimte voor het hoofdje.
Bij mijn tweede ben ik in BE bevallen (3.345) en hebben ze voor de verandering links geknipt. Deed ook echt niet pijn, tijdens een wee wordt dat even gedaan en ik ervaar het echt als: even meer ruimte maken. Misschien de eerste paar maanden wat pijn bij het zitten en gewoon lekkere makkelijke kleding dragen.
Bij mijn derde was ik gescheurd. Heel licht met 1 hechting aan de buitenkant.. Was een snelle bevalling, maar was ook zo gebeurd. Helemaal geen klachten.
Ze kunnen in het zh best een inschattingsfout maken, ik zou een hele kleine kind hebben. Ze was bijna 3 kg.
Bij mijn vriendinnetje zeiden ze dat wordt een reuzebaby (mogelijk 4.500) mogelijk ingeleid worden.. Dochter was net geen 4 kg. Dus tja..
Loslaten, lekker genieten en laat alles op je afkomen. Heel veel succes met de bevalling. ?

Ik snap dat je daar tegen op ziet. Ik ben met ons zoontje ook ingeleid. Uiteindelijk moest ik ook een knip, waar ik mij voor de bevalling heel druk om maakte. Tijdens de bevalling dacht ik alleen maar prima joh als dat kind er maar uitkomt haha. Ik heb er niks van gemerkt ze verdoven het en knippen tijdens een wee. Uiteindelijk is het allemaal ook heel goed genezen.

Terug
Bovenaan