Ik moet eerlijk zeggen, de knip viel me op het moment zelf mee, maar daarna, tsjonge wat was ik blij met paracetamol! Pas toen na een kleine 2 weken een van de hechtingen knapte werd het draaglijk zonder. Misschien had ik de pech dat de hechtingen bij mij te strak zaten (en er kon volgens mijn vk niets aan gedaan worden qua hechting eerder doorknippen oid), als ik het zo lees had niet iedereen er zoveel last van gelukkig. Daarom ben ik na de bevalling van mijn 2e ook gaan inlezen op wat je kan doen om de kansen erop te verkleinen (1e is met een keizersnede gekomen, dus niet geknipt of gescheurd). Kennelijk zou perineummassage kunnen werken om de kans te verkleinen, of evt een epi-no. Of het echt werkt weet ik niet, maar mocht ik nog ooit zwanger zijn, dan zou ik dat best willen proberen om de kraamweken iets leuker door te komen.
Het scheelt wel dat je al 2x bevallen bent zonder knip of scheur, zo heel veel verder hoeft het niet te rekken als een kindje wat groter is, het hoofd blijft meestal het grootste deel en scheelt hooguit een paar cm qua omtrek.
Heel veel succes met de aanstaande bevalling!