Bang voor wat er gaat komen!!

Hoi allemaal.
Ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger.
Heb alleen een hele geschiedenis meegemaakt vandaar dat ik ook op dit forum mijn verhaal wil doen.
Ik heb een gezonde zoon van 5 en een half jaar. hij is met een keizersnee geboren na 24 uur lang weeen en pijn. moesten ze hem halen.
Toen 2 en een half jaar later, werd ik weer zwanger en dit kindje was niet goed. dit zagen ze bij de echo van 12 weken moest toen ook een vlokkentest laten doen en ik was toen pas 29 jaar. Dit was echt niet goed het kindje had 3 keer zo veel gromosomen dan een normaal kindje. Dat was erg heftig dus. We hebben deze zwangerschap ook moeten afbreken toen. Nu moet ik op 06-06-2006 weer een echo laten maken en dan ben ik 11 weken en 4 dagen zwanger. Ben zo zenuwachtig hoop dat de nekplooimeting nu wel goed is. We hebben het onze zoon ook nog niet verteld. Pas als alles goed is mag de hele wereld het weten.

Groetjes Bloeiende roos

Hallo,
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen al snap ik niet dat je zomaar een zwangerschap kunt afbreken. Als het kindje niet goed is dan stoot je lichaam het ook vanzelf wel af en zo niet dan komt zo'n kindje misschien levenloos ter wereld. Is wel heel erg als je zoiets over komt maar ik ben van mening dat je niet zelf over leven mag/kunt beslissen. Dat moet je aan GOD over laten!
Sterkte en liefs,
Rosaly

Hallo,

Ik las toevallig je verhaal.Ik wens je alvast heel veel sterkte voor de 6e juni. Ik hoop dat alles in orde is en je over een paar maandjes een heerlijk kindje op de wereld  zet.

Groetjes Mirella

En sorry maar wil toch even reageren op  het berichtje van Rosaly.
Je zegt dat je beslissing aan God moet overlaten, maar ik persoonlijk vind dat je als je weet dat een kindje weinig of geen kansen heeft, die keus zelf moet kunnen maken.  Het is al moeilijk om te horen dat je kindje geen kansen heeft, waarom zou je dan je kindje toch helemaal voldragen. Het word dan alleen maar zwaarder. Zeker psychisch gezien. Je  weet dat je met een kindje in je buik loopt die het waarschijnlijk niet zal halen. En wat denk je van de reacties van mensen.  Elke keer weer een verhaal vertellen en je verantwoorden.
Ik wil geen nieuwe discussie openen over voor of tegen het afbreken van  een zwangerschap maar vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten en zulke dingen voor je moet houden. ALs dit in jou geloof niet goed is oke, maar veroordeel een ander daar niet om.

helemaal mee eens. De beslissing is ook aan ons gelaten.
Maar het kindje had echt geen kans het had 3x zoveel gromosomen. De gynecoloog zei ook dat het geen kans van leven had. het zou een kasplantje worden. Nou sorry maar dat zagen wij niet zitten. En aan gezien we al een gezonde zoon hebben van 5 en een half jaar. konden we die beslissing nog makelijker nemen.
Groetjes bloeiende Roos

Bloeiend roosje,

ik kan me zo voorstellen dat je zenuwachtig bent voor die echo.
Het is niet niets om te horen dat je kindje niet goed is, en dat je dan zo'n zware beslissing moet nemen. Vorig jaar bleek na ruim 17 weken zwangerschap mijn kindje niet meer te leven. Bij ons werd er geen enkele afwijking gevonden, maar wat ben ik blij dat ik nooit zo'n moeilijke beslissing heb moeten nemen. Bij ons was de kans op herhaling net zo groot als dat het bij iedere andere moeder fout zou kunnen gaan. Hoe groot is jullie kans dat het weer niet goed is?

Ik heb ondertussen een prachtige zoon van 8 weken, en ik hoop voor je op 6 juni goed nieuws krijgt.

Miep

Ik wil even reageren op het berichtje van Rosaly.
Op dit moment ben ik 19 weken zwanger van een tweeling. Afgelopen woensdag hebben ze bij 1 kindje het volgende geconstateerd:
Megablaas, 2 veels te grote nieren, diverse cystes, witte onverklaarbare vlekken, een stuk weefsel wat aan de blaas is gaan groeien waarvan ze vermoeden dat het een stuk darm is, geslacht van de baby is niet te bepalen (dus misschien dubbel geslacht) en naar alle waarschijnlijk zwaar gehandicapt (afwachten wat de vruchtwaterpunctie uitwijst). Ik krijg de mogelijkheid om de zwangerschap van 1 kindje te beeïndigen. En dan wil jij mij vertellen dat ik die keuze aan God moet overlaten???????????? Ik zal  even uitleggen hoe dit leven van dit kindje er uit zal zien: De kans dat het kindje lang zal leven is al heeeeel klein, het zal hele zware operaties moeten ondergaan met de vraag of het kindje het wel aan kan en dan  niet te vergeten dat ik nog een kindje in mijn buik heb die wel gezond is. Als met bijvoorbeeld 30 weken blijkt dat het met ongezonde kindje het niet  goed gaat gaan ze het halen. Ik breng dan wel het andere kindje in gevaar!!!!!! En enkel omdat God zou willen???????? Kom nou. Ik ben benieuwd of jij ook weleens voor zo'n moeilijke keuze hebt gestaan??? Waarschijnlijk (met alle respect) beslist God voor jou. Ik vind dit de makkelijkste weg kiezen!!!!!!!!!

Hoi meiden,

Allereerst kwam ik eigenlijk Bloeiend roosje heel veel sterkte wensen dit,waarschijnlijk zenuwslopende, weekend. Ik hoop echt dat alles in orde is.
Laat je ons even weten hoe het gegaan is.(uit interesse he, geen nieuwsgierigheid).

En safraan, wat een vreselijk verhaal zeg. Wat erg dat je waarschijnlijk afscheid moet nemen van 1 van je kindjes. Maar zoals je al zegt kan het ook het andere kindje in gevaar brengen.
Ik denk dat we vandaag de dag "blij" mogen zijn dat we, door de techniek van de echo enz, een keus kunnen en mogen maken.
En uit het berichtje van Rosaly lijkt het wel alsof het allemaal maar zo 1,2,3 besloten word. Deze stukje staan niet voor niks onder verlies en verdriet.

Meiden heel veel sterkte!!
Groetjes Mirella

Nou meiden,
Ik heb wel een discussie op gewekt met mijn verhaal.
Als ik nog een keer voor de keus kom te staan echt zou ik het zo weer doen.
Ik ben blij dat die keuze er bestaat.
Verder wordt dit inderdaad een erg spannend weekend en het is nu afwachten tot Dinsdag 06-06-2006. Ik laat het jullie weten hoe of wat.
Groetjes van Bloeiende Roos

Terug
Bovenaan