Hoi,
Bloeiend roosje, zal voor je duimen dat alles goed is!!
Na wat jij meegemaakt hebt, gun ik je van harte dat je nu mag genieten van een onbezorgde zwangerschap!
Wil echter toch een opmerking plaatsen naar aanleiding van de discussie die ik hier las..
Kan het dit keer niet laten
valt me namelijk op dat ik hierover niets las..
een gyn. kan er ook naast zitten met zijn diagnose en dat gebeurt weliswaar zeer weinig maar toch iets om ook bij stil te staan lijkt mij zo...
zeker bij dit soort belangrijke keuzes.
Dat was namelijk WEL het geval bij een kennis van mij, ze kreeg te horen dat haar kindje ernstig gehandicapt zou zijn en wat blijkt, ze kreeg een kerngezond kindje!!
Ik heb zelf gelukkig nooit voor zo'n keuze gestaan (en hoop er ook nooit voor te staan) en ik heb respect voor mensen die tot een abortus besluiten in zulke ernstige gevallen, echter ik vind het niet goed dat iemand die zegt het aan God over te laten helemaal afgekraakt wordt!
Tenslotte heeft iedereen hier zijn eigen gedachten en gevoelens over dit onderwerp en we hoeven het toch niet altijd met alles eens te zijn met elkaar lijkt me.
Het is aan bloeiend roosje zelf om te bepalen wat ze met ieders raad/ opmerkingen doet..
Persoonlijk ben ik niet voor abortus, zat al te huilen toen ik abortuspillen in moest nemen om mijn miskraam op te wekken, maar ik realiseer me erg goed dat er situaties zijn waarin je daar wel voor zou gaan..
Situaties als in Engeland waar een baby na 20 weken zwangerschap geaborteerd wordt omdat ze 2 aan elkaar verkleefde vingers heeft (wat als ik het nieuws moet geloven erg gemakkelijk te opereren is) vind ik persoonlijk een verdrietige zaak..
Maar bloeiend roosje wat jij hebt meegemaakt, ik kan je keuze van toen heel erg goed begrijpen (voor zover een buitenstaander dat kan uiteraard)
liefs een mama van 2