Hallo,
Waarom wil iedereen toch zo vroeg beginnen met bijvoeding? 3 maanden is al helemaal vroeg. Het WHO advies is om pas bij 6 maanden te beginnen met bijvoeding en dat geldt niet alleen voor kindjes met verhoogde kans op allergie. Het CB hanteert deze regels van het WHO veel te weinig en ook de potjes fabrikanten slaan hun slag met alle reclame en met potjes vanaf 4 maanden.
De darmpjes van een baby zijn met 4 maanden nog niet helemaal volgroeit en kunnen eigenlijk alleen nog maar melk verteren geef je ze toch groente of fruit dan komt het er vaak net zo uit als het er in ging, onverteert, dure ontlasting. Ik weet ook niet of je je kindje er wel zo'n plezier mee doet want het is heel zwaar voor hem/haar.
Ik kan mij best voorstellen dat je heel graag wilt gaan beginnne met fruithapjes, lekker gaan kliederen en hoe zal mijn kindje er op reageren maar het wachten loont zich.
Lijkt je kindje er aan toe te zijn geef hen gewoon een lepeltje terwijl jullie zitten te eten dan zijn ze vaak ook al helemaal tevreden.
Uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen maar ik denk dat heel veel ouders beginnen met 4 maanden omdat het inmiddels lijkt dat dat zo hoort.
groetjes Renée