Begint het bij jullie ook al wat zwaarder te worden?

Ik merk dat ik nu in de laatste weken zit.
Slapen gaat moeilijker.... Moet echt mijn buik ondersteunen. Mijn buik gaat recht naar voren groeit nog met de week. Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben.
Hebben jullie ook tintelingen in handen / vingers?
Ik merk dat ik onzeker wordt van al die vage klachten.

Ik ga nog tot 12 mrt door (stop 4 weken van te voren)
Ben terug gefloten door lichaam en vk
Deed eigenlijk alles nog. Dat kan ik dus nu niet meer. Is best wel moeilijk om het af te leren.Ben een controle freak! Moet nu dingen uit handen geven en dat is moeilijk :-s
Herkenbaar?

Zo fijn om het effe van je af te kunnen typen.
x

Ja, ik vind het best zwaar worden. Zwaarder dan mijn vorige zwangerschappen. Ik werk ook halve dagen nu, en ga uiteraard 6 weken van te voren met verlof.

In het huishouden vraag ik nu veel aan mijn man, omdat ik het zelf gewoon niet meer zo goed kan. Ik zorg voor de kinderen en verder doe ik niet zoveel.

Gelukkig zijn we met alles klaar. Kamers zijn helemaal op orde, kleertjes gewassen, zelfs de ziekenhuis koffer van mij en de logeerkoffers van de kinderen staan al klaar. Het is nu een kwestie van het huishouden bijhouden. Ik wist van te voren al natuurlijk dat die laatste weken zwaar zouden kunnen worden, dus heb gelukkig alles gedaan toen ik nog wel fit was.

Ook ik slaap slecht, maar heb geen tintelingen in mijn handen. Misschien moet je dat eens bij de vk navragen?

Die tintelingen zijn van een syndroom waar zwangeren vaak tegen het einden van de rit last krijgen. Er schijnt dan overal vocht tussen te zitten en dat geeft die tintelingen. Het kan echt heel vervelend zijn, mijn vk had de tip om met van die skate-handschoentjes aan te slapen en dat werkte super! Pas wel op voor je liefje wat naast je ligt, als je hem ermee raakt....
Maar hier gaat het ook allemaal steeds een beetje moeizamer. Helaas zijn ze bij ons net begonnen met verbouwen, dus wij zitten nog wel even in de troep....Mijn bekken begint steeds moeilijker te doen en dat heb ik nog niet eerder gehad, maar het is wel lastig. Slapen gaat gelukkig altijd goed bij mij, ookal is draaien een punt . Maar ik hijs me de andere kant op en snurk weer verder, heerlijk!
Nog maar 10 weekjes en dan heb ik hopelijk die kleine in mijn armen!!! mmmmmm

Hoi allemaal,
Ik ben vooral heel moe en futloos, kan het bijna niet opbrengen om naar mijn werk te gaan, kennen jullie dat? Vandaag ben ik wel gegaan, maar ook weer terug gekomen, vanmiddag twee uur geslapen en voel me nog steeds heel moe. Verder heb ik af en toe steken en soms even een soort plaatselijke kramp aan de buitenkant van mijn buik, ik denk dat dat een 'harde buik' is. Weet nog niet goed wat ik met mijn werk aan moet. Bloeddruk en alles is goed, dus het zijn wat 'vage klachten' maar zou het liefst niet meer hoeven gaan....Thuis zitten en schuldig voelen is ook niet fijn. Heb al afgesproken dat ik 6 weken vooraf stop, maar dat is nog 3 weken...
Tips?

Het helpt om een kussen tussen je benen te leggen als je op je zij wilt liggen. Voor het slapen een warme douche of bad of anders een kruik in je bed. En natuurlijk vroeg naaar bed met een boek. Ik lig rond 21.00 uur in bed en word vaak wakker rond 3 uur en kom dan moeilijk weer in slaap. Dan scheelt het wel als je er vroeg in ligt, dan heb je toch wat uren gemaakt.

hoi hoi..

ik herken alles helemaal.. het is mijn eerste zwangerschap en ben nu 31 weken.. en sinds 2 weken begin k t echt zwaarder te krijgen.. mn buik gaat steeds meer in de weg zitten.. en k ga vocht vasthouden.. bij mn ribben ist zelfs blauw aan de buitenkant en alsof t nie genoeg is heb k nu ook nog s blaasontsteking..k wil nie moppere en probeer ook zo veel mogelijk mn dagelijkse leventje door te laten gaan.. maar jeetje.. het is zwaarder dan ik dacht..
ma goed! nog maar hooguit 11 weekjes en dan heb ik ook een kleine in mn armen! en dan ben ik dit allemaal vergeten.. (hoop ik.. hihi)

liefs!

Wat fijn om jullie kwaaltjes eens even te lezen zeg. Ik herken er best wel wat. Ik heb nu sinds 2 nachten dat ik merk dat mijn buik 's nachts meer in de weg ligt. Draaien ging al steeds wat moeilijker, maar als ik nu op mijn zij lig, voel ik hem ook trekken. Ik slaap gelukkig wel, moet er ook gelukkig nog maar 1 keer extra uit om te plassen. Dus ik kom nog wel aan mijn uren.
Het futloos zijn herken ik ook. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mijn ijzertekort. Ik slik nu bijna 2 weken ijzerpillen. En die beginnen wel te werken.
Inderdaad lekker vroeg mijn bed in en in het weekend ook lekker lang blijven liggen/ hangen is ook wel erg lekker.
En iedere trap die ik voel is me meer dan dierbaar en dan denk ik: wat kan het ook allemaal schelen daar doe ik het voor. Maar ik word nog niet bont en blauw getrapt, tegen die tijd zullen die trappen wel minder dierbaar zijn lol.

Liefs.

:)

Ik herken het gevoel. Want nog kleine 10 weekjes en dan hebben de meeste van ons een lief schattig kleine in onze armen en daar doen wij het idd voor. ;)
Ik vind het ook prettig om jullie kwaaltjes te lezen. Dan weet ik dat ik niet de enige ben (al weet ik dat wel hoor;) ) en dat het normaal is.
Ik heb namelijk geen vergelijkings materiaal.
En tips krijgen/geven is/zijn zo fijn!

x

Terug
Bovenaan