Begint het bij jullie ook al wat zwaarder te worden?

:)

Ik herken het gevoel. Want nog kleine 10 weekjes en dan hebben de meeste van ons een lief schattig kleine in onze armen en daar doen wij het idd voor. ;)
Ik vind het ook prettig om jullie kwaaltjes te lezen. Dan weet ik dat ik niet de enige ben (al weet ik dat wel hoor;) ) en dat het normaal is.
Ik heb namelijk geen vergelijkings materiaal.
En tips krijgen/geven is/zijn zo fijn!

x

Heeeeeeeeeeeel herkenbaar! Ik ben nu bijna 30 weken, maar heb hier al een tijdje last van. sinds vorige week slaap ik slecht. Ik was vandaag zo moe, dat ik na mijn werk heb gegeten en 23 uurtje op bed heb gelegen. Manlief heeft me langer laten slapen dan de bedoelding was met de vermelding 'omdat je het nodig hebt'. Hihi! Het is een schat. Ik mag niks meer van hem: niet meer bukken, tillen, stofzuigen etc. Het enige dat ik nog in het huishouden doe is strijken, met heel veel pauzes. Helaas gaat het op mn werk maar door. Hele dag zitten doet pijn maar aangezien ik vandaag wel een keer of 15 naar de wc moest, heb je toch genoeg beweging tussendoor.
Die tintelingen heb ik al sinds oktober of zo. Ene keer heviger dan anders. Het is eventjes een paar dagen weggeweest maar weer volop aanwezig. Schijnt normaal te zijn. Als je je polsen recht houdt tijdens het slapen, zou je er geen last van hebben. Maar ja, dan moet je al van die handschoentjes aan.
Wat vocht betreft: AAAAAHHH!!! Ik krijg mijn laarzen bijna niet meer dicht! En als ik ze uit doe zie ik twee rollades ipv onderbenen... :) Echt afschuwelijk.... Gelukkig geen last van blaasontsteking (ontdanks dat mijn blaas af en toe trekt) en ook geen eiwitten in de urine. Vorige week nog laten checken. Wordt nu een standaardcontrole.
Ja, en dan het bekken he. Die verrekte steken die zo heerlijk dor je onderrug, billen en bovenbenen trekken. Auwauwauw...

Zwanger zijn is geweldig, het moest alleen niet zo pijn doen en niet zo vermoeiend zijn...:)

Heeeeeeeeeeeel herkenbaar! Ik ben nu bijna 30 weken, maar heb hier al een tijdje last van. sinds vorige week slaap ik slecht. Ik was vandaag zo moe, dat ik na mijn werk heb gegeten en 23 uurtje op bed heb gelegen. Manlief heeft me langer laten slapen dan de bedoelding was met de vermelding 'omdat je het nodig hebt'. Hihi! Het is een schat. Ik mag niks meer van hem: niet meer bukken, tillen, stofzuigen etc. Het enige dat ik nog in het huishouden doe is strijken, met heel veel pauzes. Helaas gaat het op mn werk maar door. Hele dag zitten doet pijn maar aangezien ik vandaag wel een keer of 15 naar de wc moest, heb je toch genoeg beweging tussendoor.
Die tintelingen heb ik al sinds oktober of zo. Ene keer heviger dan anders. Het is eventjes een paar dagen weggeweest maar weer volop aanwezig. Schijnt normaal te zijn. Als je je polsen recht houdt tijdens het slapen, zou je er geen last van hebben. Maar ja, dan moet je al van die handschoentjes aan.
Wat vocht betreft: AAAAAHHH!!! Ik krijg mijn laarzen bijna niet meer dicht! En als ik ze uit doe zie ik twee rollades ipv onderbenen... :) Echt afschuwelijk.... Gelukkig geen last van blaasontsteking (ontdanks dat mijn blaas af en toe trekt) en ook geen eiwitten in de urine. Vorige week nog laten checken. Wordt nu een standaardcontrole.
Ja, en dan het bekken he. Die verrekte steken die zo heerlijk dor je onderrug, billen en bovenbenen trekken. Auwauwauw...

Zwanger zijn is geweldig, het moest alleen niet zo pijn doen en niet zo vermoeiend zijn...:)

Ach ja wat heet zwaar met klein meisje en een vleesboom van 13cm omvang in je buik ;-) Verder tot zover geen noemenswaardige klachten! Geen bekkenpijn, geen vocht, soms een beetje jeuk op m'n buik en af en toe wat rugpijn.... (Die druk tegen m'n ribben van die vleesboom en die scheve buik is blijkbaar al erg genoeg...)

Vannacht ook echt heeeeeerlijk geslapen voor het eerst in 3 weken weer! Wat een feest...

Babette (vandaag 31 weken!)

(Ik vier elke week want ik weet niet hoe lang mijn lijfje het nog vol gaat houden...)

Nee ik kan daar op antwoorden een grote NEE
Ik ben zwanger van nr 3 en pas 2 kilo aangekomen.
Ik ben nog onwijs wendbaar.
Ik ben helemaal blij dat ik zo weinig aankom.
Ik heb al zwaar overgewicht van mijzelf en het moet er allemaal ook weer af tenslotte.
Ik had even in de oude zwagerschapskaarten teru gekeken en toen woog ik de 1ste keer al 11 kilo zwaarder en bij nr. 2 al 7 kilo
Ik hoop dat het nog even zo blijft maar de meeste kilos komen tenslotte op het laatst

Nou, ik ben helemaal op. Vandaag op mijn werk besproken dat ik geen volle dagen meer volhoudt. Ik werk 4x8 uur. Vandaag ben ik 3 uur eerder naar huis gegaan. Thuisgekomen en 2,5uur GESLAPEN! Ik begin een beetje bij te komen. Man, ik wordt van vermoeidheid in de middag lijkbleek en heb totaal geen puf meer. Ik heb het dus nodig dat beetje extra slaap. Dat betekend wel veel ziekmeldingen, maar moet maar. Extra nadeel is dat je bij on bedrijf 10% minder slaris krijgt in geval van ziekte. Het is maar wat je ziekte noemt...

He Tammy
Wat raar dat ze bij ziekte 10% minder betalen. Vooral bij zwangerschap. Zou het als ik jou was effe nakijken of ze dat kunnen maken.

Vandaag weer gewerkt. (paar dagen op advies v vk thuis gebleven) Ik werk ook 4x8uur (woensdagen vrij). Had vanavond oudergesprekken maar mocht v collega en locatiedirecteur eerder naar huis. Ben zo blij dat ze begripvol zijn. Merk dat je daarmee moet treffen. Collega's ook erg lief.
Mijn man gaat straks voor me koken, dus zit nu echt met de beentjes omhoog :)
Straks heb ik zwangerschapsyoga.
Wat vliegt de tijd he? ;)
Nog maar 4 weekies werken waarvan 1 week vakantie, dus eigenlijk nog maar 3 weekjes.

Zo heerlijk om via de forum van je af te praten en zwangerschap met elkaar te delen :-D
x

@Mieka: ik werk dezelfde uren als jou. Bij ons is een regeling dat je bij ziekmelding 10% minder betaald krijgt. Dit om het ziektepercetnage te verminderen. In de 12 jaar dat ik er werk is dat al methode nummer 3. Extra vrije dagen geven bij niet ziek zijn werkte niet genoeg en een ander systeem ook niet. Hierbij blijven mensen dus minder vaak ziek thuis. Triest? Ja. Wat aa nte doen? Nee. Zo zijn er wel meer dingen bij ons prachtige Vodafone aan de hand. Naar buiten toe mooi weer spelen en achterlijke persberichten uitgeven hoe fijn we het als werknemer hebben, maar er klopt alleen geen reet van. GRRR!!! Frustratie!!!

Terug
Bovenaan