Begint het bij jullie ook al wat zwaarder te worden?

Nou, dat klinkt inderdaad herkenbaar. Twee weken geleden voelde ik me nog superwoman, haha. Maar sinds een week ben ik zoooo moe. En die buik zit steeds meer in de weg als ik wil bewegen. En rustig aan doen....daar moet ik wel heel erg aan wennen. Maar ja, ik heb nu wel een hele goede reden. Ik wil toch niet dat er iets met die kleine frutsel gebeurd.
Maar er zijn ook leuke kanten.......de schopjes natuurlijk en de verwennerijtjes van iedereen. Daar geniet ik nu dus maar van!

Het slapen is ook heel herkenbaar,slaap ook slecht.
En mijn ribben zijn volgens mij gekneusd. Verder heb ik erge last van nesteldrang en poets me helemaal suf ; ) en de domste kastjes worden helemaal opgeruimd.
Manlief wil het niet hebben, maar tja heb zo'n gevoel dat de kleine eerder komt dat het gewoon even gedaan moet zijn.
Vocht hou ik gelukkig niet veel vast, komt vast nog wel. Tenminste bij de eerste erg veel last van gehad.
En tja een stukje lopen wordt lastiger, heb soms het gevoel dat de kleine eruit valt ; )
Maar nog heel even en dan is het zover, jippie!!

Suc6 nog allemaal

Dames!!!

Volgens de arbeidstijdenwet hebben zwangere medewerkers recht op een uur extra pauze op 8 uur werken!!!..... En het lijkt wel alsof NIEMAND hiervan op de hoogte is.....

Ik zou zeggen, naar je personeelsafdeling en vraag even om die arbeidstijden wet... daar staat het letterlijk! Hier heb je al recht op vanaf het begin van je zwangerschap....

Oei...wat een heerlijk item is dit! Al die vage en overduidelijke klachten en kwaaltjes! Helaas herken ik ze allemaal....in meerdere of mindere mate.

Wat ik bij jullie nog niet lees is het ijzergehalte in je bloed: bij mij nu 6.2. Aan de lage kant volgens de VK, maar nog niet iets om je echt zorgen over te maken. Jammer genoeg ben ook ik heeeeeeel erg moe, en dat slapen, tja....volgens mij is daar genoeg over geschreven!

Iedereen succes met de laatste loodjes...nog een aantal weken en dan komt de grootste beproeving: de bevalling!!!!! (met als resultaat natuurlijk een klein/groot wonder....)

Oh ja, blijf vooral over al die irritante zwangerschapskwaaltjes schrijven, het lucht op, en is voor ons allemaal heerlijk herkenbaar!

Groetjes Petra

In Roosvice Ferro zit, zoals de naam zegt, ook ijzer. (je weet wel, de F van Ferron oftewel ijzer in de scheikunde... lang geleden...). Je vindt deze in de meeste supermarkten bij de babyspullen. Het is gewoon siroop. Lekker in bijv yoghurt!

Dank u dames....ik ken deze producten, volgens de vk beginnen ze echter pas na 4-6 weken te werken. Tja, ik moet nog 8 weekjes (hoop ik dan tenminste!) Floradix heb ik genomen na de bevalling van mijn derde. Toen wilde mijn ijzergehalte niet omhoog. Van mezelf heb ik al een laag ijzergehalte (tussen de 7 en 7.5) Dus zo gek is dit nog niet... We zingen het gewoon uit!

Petra

Hallo allemaal,

Ik herken een heleboel. Vooral het omdraaien in mijn slaap is een drama. Maar rustig aan doen is er niet bij. Wij moeten sowieso voor de baby nog alles doen omdat de kamer van mijn dochter nog niet af is en zij dus nog op de babykamer slaapt.
Mijn dochter gaat twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en dat gaat tijdens mijn verlof gewoon door. Dan heb ik die dagen dus helemaal voor mezelf en daar heb ik nu al zin in. Nog twee weken werken en dan mag ik met verlof (eigenlijk nog drie maar omdat ik in het onderwijs zit valt de voorjaarsvakantie er nog tussen uit).

Ondanks vermoeidheid lukt het me trouwens niet altijd om 's avonds lekker relaxed op de bank te gaan zitten. Krijg van die enorme onrustige benen dat ik uiteindelijk maar weer door de woonkamer ga lopen. herkenbaar?

Terug
Bovenaan