Bekkeninstabiliteit

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 15 weken zwanger en heb al ongeveer een maand erge last van mijn heupen en onderrug! Ik heb een staand beroep, en als ik 's-avonds thuiskom kan ik bijna niet meer lopen. Kan dit nu al bekkeninstabiliteit zijn? Heeft iemand hier ook ervaring mee? Het lijkt me nog erg vroeg, maar ik heb hier nooit eerder last van gehad.

hoi ik ben lisette en heb de zelfde tekende als jij weet ook niet wat het is maar zal mij benieuwen of wij allebij hetzelfde hebben groetjes lisette (ik ben nu 10 weken zwanger)

Hoi meiden,

Ik ben Mosy en ben 25 wk zwanger van ons 2e kindje. Bij de eerste had ik pas in de 2e helft last van bekkenpijn, maar nog niet zo erg dat ik fysio of iets dergelijks heb aangevraagt. Heb ook maar de laatste weken er minder door gewerkt, eerder was niet nodig.

Nu heb ik vanaf 8 wk al pijn. Heb nu echt bijna heel de dag een zeurende pijn. Loop sinds januari bij de fysio, mijn huisarts wilde me eerder niet sturen, omdat je tegenwoordig niet meer zoveel vergoed krijgt van de verzekeringen.
Ik baal hier best van, want bij fysio leer je een andere spier aan te spannen (buikspier) waardoor je bekkenspieren zich ook mee aanspannen.
In mijn geval zei de fysiotherapeut dat mijn bekkenspieren helemaal de weg kwijt zijn, controle is helemaal weg. Vandaar dat je een andere spier moet gebruiken, om ze weer te sturen.

Kortom, om een lang verhaal kort te houden: probeer als de klachten blijven naar een therapeut te gaan. Dmv kleine testjes kan hij/zij nagaan inhoeverre je bekkenklachten hebt. Enne.....ik hoef echt niet meer iedere week, dus qua verzekering zal het wel los lopen. Het gaat er meer om dat ik nu de juiste manier van bewegen en oefeningen ken.

Veel succes...Mosy

Dit kan zeker bekkeninstabiliteit zijn!!!!!!! Ik heb er zelf ook last van.. Het ligt er volgens mijn huisarts en verloskundige echt niet aan dat het zo vroeg in de zwangerschap al voorkomt, er zijn heel veel mensen in mijn omgeving die zoiets hebben van: bekkeninstabiliteit, nu al? Maar het ligt echt niet aan hoe ver je in je zwangerschap bent, maar heeft alles te maken met hormonen.

Ik kreeg last tussen de tien en de twaalf weken, van een stekende pijn in mijn schaambeen en links onderin mijn rug, vooral als ik trap had gelopen, of met een zware wasmand had gesjouwd. Ik naar de huisarts, die keek even hoe ik stond en constateerde ook nog eens dat ik 'scheef' ben, mijn ene been is korter dan de andere. Volgens mijn verloskundige krijgen vrouwen die wel vaker last hebben gehad van rugklachten ook eerder bekkeninstabiliteit.. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen! Het is echt niet gek dat je nu al last van klachten hebt.. De fysio kan je oefeningen geven die verlichtend werken..

Veel succes..

Groetjes
Manky

Hoi,

Ik ben nu zelf 16 weken en heb vanaf 13 weken last van mijn onderrug en rug. Ik heb zelf een zittend beroep. Ik weet niet of dit bekkeninstabiliteit is, maar ik heb wel iets gehoord over het feit dat de banden waarin je baarmoeder hangt losser en weker worden en dat je dat ook behoorlijk in je rug kunt voelen.

Toch wel een goede vraag als ik volgende week naar de gyn ga. Ga ik het gelijk even voor de zekerheid vragen.

groetjes, Sas

hoi allemaal

ik heb ook last van bi en ben vandaag vor de laatste keer naar de fysio geweest moest het maar effe proberen met de oefeningen die ik had gekregen deed ze goed dus
als het nou erger zou worden of ik niet het idee had dat het iets beter ging dan moest ik weer terug
ik heb hier trouwens last van voordat ik wist dat ik zwanger was (was pas met werken begonnen en dacht hat daar aan lag)
ik hoop dat ik er niet nog meer last van ga krijgen word nou al 3-4 keer per nacht wakker van de pijn

groetjes sylvi

Hoi

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook last gehad van b.i. Achteraf gezien al vanaf het begin met een zeurende pijn in mijn billen. Na 24 weken heb ik een doorverwijzing voor fysio gevraagd. Ik had toen tijdens de vakantie 2 weken geen last gehad, en na de vakantie gelijk weer erg pijn. Het advies van de vk was, tja rustiger aan doen. Dat is makkelijk gezegd maar als de boel scheeft staat helpt rustiger aan doen niet voldoende. Laat je dus checken.

Ben nu zwanger van de 2e. Ben gelijk weer naar fysio gegaan om oefeningen en controle op te starten. Ga maar 1 x 3 -4 weken. Ik doe ook fitness voor zwangere onder leiding van een fysiotherapeut. Dit is ook erg goed en lekker.

Sterkte en succes ermee.

Saskia

Hallo allemaal ik ben Bernice en heb net als bij mijn eerste zwangerschap weer last van bi ik ben op dit moment 17 weken zwanger en de alarmbellen zijn alweer gaan rinkelen . Ik heb last van mijn schaambeen. Die twee botten schuren langs elkaar heen en daardoor komen zenuwen in de knel en dat kan behoorlijk zeer doen. Op 1 been staan is moeilijk vooral met aan en uitkleden moet ik even gaan zitten.
Ik heb op zich zittend werk maar moet er wel erg op letten dat ik goed zit want anders kan ik 's avonds niets meer. Het enige wat mij de vorige keer hielp is rust veel rust. Daarom heb ik met mijn werkgever overlegd en kan ik een aantal uren per week in de ziektewet ga. Ach ik zie wel hoe het gaat al is rust nemen wel moeilijk met een klein kindje wat in huis de tent afbreekt. Toch gaan we lekker genieten van de zwangerschap en we weten dat het na de bevalling snel weer over is.        

Terug
Bovenaan