Hoi meiden,
Ik ben Mosy en ben 25 wk zwanger van ons 2e kindje. Bij de eerste had ik pas in de 2e helft last van bekkenpijn, maar nog niet zo erg dat ik fysio of iets dergelijks heb aangevraagt. Heb ook maar de laatste weken er minder door gewerkt, eerder was niet nodig.
Nu heb ik vanaf 8 wk al pijn. Heb nu echt bijna heel de dag een zeurende pijn. Loop sinds januari bij de fysio, mijn huisarts wilde me eerder niet sturen, omdat je tegenwoordig niet meer zoveel vergoed krijgt van de verzekeringen.
Ik baal hier best van, want bij fysio leer je een andere spier aan te spannen (buikspier) waardoor je bekkenspieren zich ook mee aanspannen.
In mijn geval zei de fysiotherapeut dat mijn bekkenspieren helemaal de weg kwijt zijn, controle is helemaal weg. Vandaar dat je een andere spier moet gebruiken, om ze weer te sturen.
Kortom, om een lang verhaal kort te houden: probeer als de klachten blijven naar een therapeut te gaan. Dmv kleine testjes kan hij/zij nagaan inhoeverre je bekkenklachten hebt. Enne.....ik hoef echt niet meer iedere week, dus qua verzekering zal het wel los lopen. Het gaat er meer om dat ik nu de juiste manier van bewegen en oefeningen ken.
Veel succes...Mosy