Bekkeninstabiliteit

Hallo allemaal

Ik heb zelf ook last van bekkeninstabielieteit gehad ,en de vroedvrouw zegt dat dit bij elke zwangerschap erger word ,ik heb inmiddels twee zwangerschappen achter de rug en ben nu elf dagen overtijd dus wie weet hahaha.
Maar het is inderdaad zo dat je dan hevige pijn bij je schaambeen en rug voeld .en naar mate je zwangerschap verder vorderd je steeds minder kunt, ik kon de laatste weken nog geen meter of 2 meer lopen of de tranen sprongen me in de ogen ,dus gewoon rustig aan doen en inderdaad is fysio een geweldige oplossing ik heb er wat aan gehad en een bekkenband die krijg je in die speciale medische winkels dat help houd de boel mooi strak en bij elkaar geduwd is er speciaal voor is een echte aanrader .

Nou ik hoop dat jullie hier iets aan gaan hebben en veel sterkte ermee en doe maar lekker rustig aan he luister naar je lichaam dit is niet niets wat jullie hebben hoor echt geloof me .

Ps ik houd jullie op de hoogte of ik nu zwanger ben of niet hahaha denk -nee weet het zeker maar goed hahahaha

groetjes eefje

hallo, ik ben 28 weken en 4 dgn zwanger van ons tweede kindje en heb erge last van bi.
Bij de zwangerschap van ons dochtertje had ik het heel licht. Nu is het veel erger en heb ik ook fysiotherapie. Ik moest met 14 weken al stoppen met werken.

Ik kan niet lang lopen, staan, zitten of liggen. Ik heb vooral klachten bij de s.i. gewrichten  in mijn onderrug en tegenwoordig heb ik ook iets in mijn linkerbil zitten wat niet helemaal goed zit (zucht heb ik dat). Ik krijg ook oefeningen enzo die gaan best goed, maar de bi op zich zit helaas geen verbetering in en de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Vandaag ging het best goed maar nu is het eigenlijk niet zo best meer :( te lang gezeten ben ik bang....

Al met al valt het deze keer wat zwaarder... lichamelijk dan.
Verder geniet ik volop weer van alle schopjes die ik krijg! en kan niet wachten tot ik hem in mijn armen kan houden.

Veel sterkte iedereen..gr, bianca

ps...

ik heb ook die bekkenband aangeschaft maar voor mij is het niets helaas en heb hem dan ook bijna niet om. Het doet zeer aan de onderkant van mijn buik en onderin mijn rug...doe ik iets verkeerd misschien???

mijn fysiotherapeute zegt ook dat je hem beter niet dan wel kan dragen omdat je spieren dan niet meer hun werk kunnen doen..ze kunnen al niet veel door de bi en dan worden ze lui door die band..
Ik ben hypermobiel dus het is voor mij belangrijk dat ze toch nog wel enigszins hun werk moeten kunnen doen...

ja die bil dat herken ik zoals ik had geschreven. Doet zeer zeg! vandaag ging het wel goed maar gisteren deed iedere stap die ik zette enorme pijn!

Dat had ik ook tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje maar alleen 's ochtends als ik mijn bed uit stapte...maar nu heb ik het vaak de hele dag
En dan houd ik het 's avonds op de bank niet meer vol..ik weet dan niet meer hoe ik zitten of liggen moet en ga ik maar naar bed..dat ligt een stuk zachter dan onze bank..

Ik heb, gelukkig, geen last gehad van BI.
Wel had ik tijdens mijn eerste zwangerschap, een schaambeen dat knakte bij vrijwel iedere beweging, dat was vervelend, maar er viel zeker mee te leven.

Ik heb toendertijd van de fysio oefeningen gehad voor mijn bekken, aangezien ik ook met een holle rug ging lopen en mijn bekken ook knakte. Dat doet het overigens nog steeds. Het gevoel dat je ook wel eens in je heup/lies   kunt hebben, even knakken en ik kan weer door.

Nu heb ik wel een zeurderig gevoel laag in mijn rug, alsofik ongesteld ben.....

Jullie allemaal veel sterkte met de klachten hopen dat het enigszins mee zal vallen!

groetjes

Hoi!
Ik ben 35 weken zwanger en heb een BI. Ik ben 5 weken geleden gestopt met werken daardoor want ik loop slecht ikkan niet lamg zitten en aangezien ik voor mijn werk voornamelijk in de auto moest en lange afstanden rijde, ging dat niet meer. Ik heb enorm veel pijn en ik heb ook een behoorlijke buik dus dat maakt het niet makkelijker. De bekkenband vind ik ook niet veel waard maar als ik naar buiten ga doe ik hem toch om. De enoge momenten dat ik echt gen pijn heb is als ik een bad neem. Ik kan dan zo een uur genieten van geen pijn hebben. Verder, loop ik nu sinds een week buiten alleen maar met krukken. Ik heb bijna geen evenwicht en die krukken geven me steun. Ik krijg veel rare reacties en er is veel onbegrip. Ten slotte ben je zwanger en niet ziek. Het klinkt wat dramatisch maar ik weet niet waar ik me meer op verheug, het in mijn armen krijgen van mijn baby of mijn lichaam weer terug. Ik ben aan het af tellen. Nu weet ik wat ze bedoelen met de laatste loodjes.
Vosje

hoi,
Ik heb ook bi gehad in mijn vorige zwangerschap een jaar geleden. Als ik weer zwanger zou worden zou het alleen maar erger worden zij de vk. Nu ben ik 12 weken en af en toe denk ik weer iets te voelen en dat maakt me best een beetje bang. Ik kon met 25 weken niks meer. Mijn moeder en schoonmoeder hielpen me in het huis en verder deed ik de nodige dingen. Ik voelde ook inderdaad wat jij nu ook beschrijft maar dat straalde dan uit naar m'n rug en onderrug, stuitje en bovenbenen. Als ik bij de vk was en ik moest op die harde tafel gaan liggen zodat ze mijn buik kon bekijken, dan kwam ik met heeeel veel pijn en moeite er af en ik heb echt de tranen in mijn ogen gehad. Zooo zeer deed het. Dan leek het net of ik echt mijn onderrug en bekken voelde knoepen. Ik ben ook met 38 weken ingeleid. Eerder mocht niet. Ik kon niet meer. Ik hoop niet dat jij dit krijgt maar wees er vroeg bij en vraag evt. therapie aan zodat zij je misschien al wat kan zeggen over je houding en hoe je dus wel of niet moet lopen, zitten of liggen. Aan sommige dingen heb je echt wel wat. Ik wat betreft die bekkenband. Ik doe hem ook wel om als ik weg ga, maar echt lekker zit het niet. het knelt  best wel. Succes er mee   en vraag alsjeblieft op tijd hulp.  
Schaam je ook niet om misschien te stoppen met werken. Vaak cijferen we ons weg omdat zwanger geen ziekte is, maar als jij met 30 helemaal afgdraaid en kapot thuis zit omdat je echt niet meer kunt, dan wil je nooit meer zwanger worden. Echt doen hoor. Heeeel veel sterkte en succes met je beslissingen. En ik hoop voor je op een fijne zwangerschap. Groetjes gerdientje

hallo allemaal

je kan op www.kindjeopkomst.nl bij zwangeren en dan aan de rechterkant zie je bekkeninstabiliteit staan daar staat uit groot verslag hoe en wat en hoe je ermee om moet gaan.
ik ben nu zelf 14 weken zwanger en heb ook al bekkeninstabiliteit,me rug is erg geirriteerd ik mag dan ook niet werken van me 2 fysiotherapeuten.
ook je huisarts kan een paar testen doen en ze voelt aan je si gewricht of die nog op zijn plaats zit.dus als je het niet vertrouwd kan je ook voor zekerheid even laten onderzoeken want als je er op tijd bij ben kan de pijn beperkt worden.
sterkte en ik hoop dat het niet het geval is,want het is geen pretje en het wordt alleen maar zwaarder en zwaarder.het vraagt ook heel veel aanpassing van je leefstijl.
groetjes marjan

Hoi,
Ik heb dus ook bi. Ik heb lang gehoopt dat het gewoon erge pijn in de onderrug was, maar helaas. Heb er pas sinds twee weken last van, maar ik kan nu al bijna niks meer. Weet me soms geen raad met de pijn. Ik vind het doodeng om te zien dat ik twee weken geleden nog alles kon en nu, elke dag weer merk dat de periodes dat ik even iets kan doen, steeds korter worden. En als ik zeg 'even iets doen' bedoel ik bijv. 15 minuutjes internetten of opstaan en ontbijten. Daarna moet ik meteen weer gaan liggen omdat de pijn steeds heviger wordt. Ook de tijd die ik liggend doorbreng om te herstellen wordt steeds langer. Alles doet pijn: lopen, vooral zitten, staan! Alleen liggend is het uit te houden, maar dan wel helemaal plat (niet half zittend) op mijn zij.
Vroeg me af of iemand nog tips heeft mbt. minder pijn hebben en mbt. aanvragen van huishoudelijk hulp (waar moet ik zijn) en verzorging voor de kinderen (heb er twee van 3 en 5).
Begin mijn vooruitzichten steeds somberder in te schatten en weet niet hoe ik het allemaal moet regelen!? Hoop dat ervaren bi-vrouwen mij kunnen helpen. Alvast bedankt.
Groetjes Ivy

Terug
Bovenaan