Bekkeninstabiliteit

EEn vriendin van mij heeft ook last van haar bekken gehad tijdens de zwangerschap. Vaak heeft dit te maken met slecht kraakbeen (iets wat je al hebt, maar verergert door de hormonen tijden je zs) Zij is toen naar een body stress releas therapeut geweest en die heet haar supergoed geholpen!! Het is niet goedkoop (want wordt vaak niet vergoed door het ziekenfonds) maar zeker het proberen waard.

Hoi hoi,

Ik heb bij mijn 2e kindje ook last gekregen van BI in de 4e maand en het werd bij mij alleen maar steeds erger ik heb de laatste maanden dan ook in een rolstoel gezeten omdat ik niet meer kon lopen. Ons zoontje werd toen ook snel geboren zodat een keizersnee er niet meer inzat hij woog ruim 9 pond dus na de bevalling was ik er nog steeds niet vanaf, ben daarna dagelijks bij een chiropractor onder behandeling geweest en met succes.

Ben een tijdje bijna klachtvrij geweest en moest veel zwemmen een bekkenbodem oefeningen doen, jammer dat er geen medicijn voor bestaat.

Nu ben ik net zwanger van de 3e en merk meteen aan mijn bekken dat het weer begint te zeuren vooral met boodschappen doen moet ik ergens gaan zitten omdat het anders teveel pijn gaat doen. Ga straks ook weer onder behandeling bij de chiropractor en hoop dat het dan allemaal beter zal gaan.

Ik ben nu 32 weken en bij mij voelde ik het al ( achteraf) met mijn 2e week. De fisio heeft het geen instabiliteit genoemd en als het goed is was ik net op tijd bij haar om het te vermijden, maar bij mij was de boel te ver doorgeweekt en daarna als reactie weer te strak gespannen.
Nu vandaag ineens heel erg veel last terwijl het juist zo lekker ging, maar zal wel weer zijn omdat ik dan weer teveel doe omdat het dan even zo lekker gaat.
Gelukkig is al het schilderwerk enzo door manlief al lang en breed klaar.
Morgen mijn laatste werkdag als ik morgen overeind kom tenminste en dan lekker vrij.
Wegens een vakantie lekker een weekje extra, maar dat mag ook wel met staand werk is het echt geen pretje die bekkenklachten.
veel succes meiden en doe rustig aan.
Groetjes TIna

Hoi,

Ik vind het erg prettig om via jullie meer te lezen over bekkeninstabiliteit en wat je er aan kunt doen. Ik ben namelijk 24 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb al enkele weken klachten alleen vraag ik me af of deze klachten met bi te maken hebben. Als ik meer dan 100 meter loop krijg ik  namelijk stekende pijnen in mijn beide liezen. Ik heb zittend werk en als ik langer zit dan heb ik last van mijn schaambeen en stuitje. Zowel lopen als zitten zijn dus onprettig voor mij. Maar ik vraag me af of deze klachten met bi te maken hebben. Wie heeft ook wel eens last gehad van pijn in de liezen na een stukje lopen?

Groetjes Nicole

Ik heb zelf vanaf rond week 13 lage rugpijn en vanaf week 20 bekkenpijn. Ik ben op een gegeven moment toch naar een fysio gegaan en die heeft een paar hele simpele oefeningetjes gegeven, maar die echt helpen. Ik moet dan plat op bed liggen, met mijn knieen opgetrokken. Dan laat je voorzichtig je knieen uit elkaar vallen. Daardoor komen de 2 gewrichtjes achter in je rug/bekken weer in evenwicht, waardoor je schaambeen niet meer "verwrongen" wordt. Helaas heb ik wel het idee dat nu de pijn af en toe verschuift van mijn schaambeen naar mijn onderrug.
Wat bij mij overigens nog het beste hielp/helpt is niet langer dan een kwartier in dezelfde houding. Dit was op mijn werk (beleidsmedewerker) bijna niet uitvoerbaar, maar nu ik met verlof ben gaat het stukken beter. Heerlijk. Hopelijk kan ik hiermee erger voorkomen.
groejtes
greet

Hallo,

Zelf heb ik hier gelukkig tijdens mijn zwangerschap geen last van gehad.
Iemand die ik ken wel en die is na de bevalling bij een osteopaat terecht gekomen.
Na 2 behandelingen waren haar klachten al veel minder.

Misschien hebben jullie iets aan deze tip:

www.osteopathie.nl

Syl

Hallo dames,

Jeetje wat lees ik een hoop dingen die me bekend voorkomen! Achteraf gezien heb ik vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was last gehad van b.i. Eerst dacht ik dat ik last had van mijn stuitje en heb zelfs op mijn werk(kantoor) een speciaal kussentje gehad met een uitsparing. Helaas bleek dit toch mijn bekken te zijn. Uiteindelijk pas in de 5e  maand  door mijn huisarts doorverwezen naar Ceasar therapie. Dit heeft me wel wat geholpen. Ze heeft mij ook  een bekkenband aangeraden en die heb ik bijna geen moment meer af gehad.
Na de bevalling adviseerde ze mij 5 dagen plat te blijven liggen en  pas daarna weer rustig aan te gaan bewegen. Helaas is me dit in het ziekenhuis onmogelijk gemaakt maar ik heb er gelukkig niets blijvends aan over gehouden.  

Nu zijn we bezig voor de 2e en ik houd mijn hart vast. Door de b.i. heb ik namelijk niet echt een leuke zwangerschap gehad. Hopelijk gaat dat komende  keer beter...

Groetjes San  

Hoi,

ik herken de klachten ook. Ik had in de vakantie op een heel hard bed geslapen en toen werd het veel erger. Ik kon ook niet meer draaien en overeind komen.
Op een goed bed verminderden de klachten snel. Met name 's morgens gaat het erg goed als ik net uit mijn eigen super bed kom.
In d eloop van de dag wordt het weer erger. Ik heb ook het idee dat ik door mijn been zak wegens de pijn in mijn bil en het voelt onstabiel.

Mijn vk zei dat het zwangerschaps ischias is.
Dit houdt in dat er een zenuw bekneld zit die regelmatig op kan spelen. Ook omdat het een tijd duurt voor die hersteld is. Het kan doorstralen naar je enkel.

Ik weet niet zo goed wat er aan te doen is, behalve niet op een te harde ondergrond te liggen. Ik ben nu begonnen met Zwanger en Fit zodat ik mijn houding aan kan passen en ook mij spieren stevig blijven. Ik ga ook nog yoga doen, hopelijk helpt dat allemaal een beetje.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes met je zwangerschap verder.

groetjes,
Pietje ( 24 weken)

Terug
Bovenaan