Bemoei je er niet mee!

Hallo allemaal!

Ik zat net even het draadje te lezen van lapata over wel/niet slapen op eigen kamertje en over ouders en schoonouders en wie dan ook allemaal wel niet die zich met de opvoeding bemoeien en ik begon me weer helemaal te irriteren!
Waar halen al die mensen het lef vandaan?
Ik weet dat er al vaker over gesproken is op dit forum maar wilde toch even kwijt dat ik het ook erg vervelend vind als andere mensen opmerkingen maken. Bah.
Gelukkig doen mijn ouders en beste vrienden dat niet, maar ik word soms echt gek van mensen op straat! Ik weet niet meer wie dat schreef in het draadje over laten huilen, over dat ze dan uiteindelijk haar huilende babietje lekker mee naar buiten wilde nemen in de hoop dat het huilen op zou houden om dan vervolgens de meest irritante opmerkingen van vreemden naar haar hoofd te krijgen, ik vond dat zo rot! Kan me voorstellen dat je dan in staat bent om iemand een klap voor zijn hoofd te verkopen.
"Ahhh ze heeft het koud, ze heeft het warm, oh ze heeft zeker honger moeten jullie niet naar huis?" etc etc...
Wie heeft er nog meer stomme opmerkingen te horen gekregen en wil even zijn hart luchten?

Liefs Bebek

"Je voedt haar toch niet zelf he?" (Veel gehoord!, kennelijk is de fles heilig en de borst maar achterhaald)
"Is je melk niet te waterig?" (schoonmoeder)
"Je bent toch wel voorzichtig met haar he?" (schoonmoeder)

grrr als ik er nog aan terug denk.

ik liep ook (doodmoe en compleet radeloos en half overstuur) met onze krijsende huilbaby een blokje om "zou je je baby niet eens troosten in plaats van laten huilen?" zei een voorbijganger.

ik deed niets, werd innerlijk woedend maar voelde me ook een vreselijk slechte moeder. En dat heb je toch al gauw met een huilbaby.

Zo iemand beseft niet wat de impact is van wat ze zeggen, en in welke mentale (slechte) toestand je verkeert. Ik weet het, maar toch. Als ik die vrouw nu weer zie lopen moet ik me inhouden om er niet alsnog wat van te zeggen.

oh ja, natuurlijk die debiele opmerkingen over de voeding de hele tijd!

of de melk wel goed genoeg is / of je wel genoeg hebt
je legt hem te vaak / te weinig aan
over duimen: dat het niet goed zou zijn voor de tanden tot en met "dan heb jij geen melk meer en heeft hij honger   en eet zijn vingertje op van de honger,...ooh straks belandt hij nog in het ziekenhuis"
"met 2 maanden aten die van mij al hele  liga's"

achterlijk!

hi,

naima is te vroeg is geboren en wat krijg je dan voor opmerkingen???
" oh kijk, wat een kleintje!"......... grrrrrr! ze is al heel groot, hoor.
" maar dan is ze nog heel lang baby.." dat is net zoiets als dat je een babypakje koopt in een veel te grote maat.

soms wel erg frusti..

liefs van SOPHIE
mama van quinty 04-10-2004 en naima 24-11-2007, 32 wkn 1530 gram, was 19-01-2007 uitgerekend

Hallo,

ik heb ook een leuke, van mijn 19 jarige schoonzusje!
toen onze thom (10 weken) zijn duim in zijn mondje stak. "kun je hem dat niet beter afleren!" ik ben er dus wel tegen in gegaan. "hoe moet ik hem dat afleren, zijn handjes vastbinden ofzo!"
hoe komt ze erbij 19 jaar en dan mij vertellen wat ik moet doen, ik kon  haar wel wat!

Ik ben zelf ook altijd geneigd om maar mijn mond te houden als ik weer een opmerking naar mijn hoofd krijg. maar ja daarna voel ik mezelf rot. terwijl ik niks zeg omdat ik niet wil dat die ander zich rot voelt!! lekkere vrouwen logica dus!!!  maar daar ga ik toch eens mee stoppen!!!  

Anneke

Oooh ja wel herkenbaar maar ik krijg andere opmerkingen. Ik ben van mezelf vrij "fors" Krijg dus nu nog al eens de vraag... is ie van jou???? Nee heb voor niets wallen onder mijn ogen en mijn haar zit niet... dat denk ik dan he.

Maar deze spant de kroon, was 30 weken zwanger en stond om mijn werk in de winkel. Heb een buikband om met twee voetjes. Een kennis van mij komt dus wat kopen en vraagt wanneer we aan kinderen gaan beginnen (ook al zoiets, dat bepalen we lekker zelf!) dus zeg nou ben al 30 weken hoor. Vraagt ze: Waar laat je het dan???? Toen was ik het zo zat en heb geantwoord: In zijn kamer!! Heb me omgedraaid en ben weg gelopen...

Zo dat lucht op hahaha

Terug
Bovenaan