Bemoei je er niet mee!

Erg he. Man man man... wat sommige mensen toch kunnen zeggen. En ze hebben het ook nog niet eens door dat ze van die rotopmerkingen maken.
En zoals hierboven al werd gezegd.... ik zou het niet in mijn hoofd halen om zoiets tegen een zwangere of moeder met kind te zeggen, maar het valt me op dat anderen dat dus wel doen. En zonder scrupules.
Vaak slik ik gewoon een keertje als er zo'n rare opmerking wordt gemaakt. Mijn schoonmoeder kan er ook wel wat van soms. Ze bedoelt het niet verkeerd, maar soms.....
Zo heeft ze 2 foto's van Quinn staan en een foto van mijn schoonzusje en schoonbroer. Wij hebben er ook 1 van ons gezin gegeven en die heeft ze niet staan, want ze vindt hem qua kleuren niet mooi??????
Eerst zeurt ze dat ze van iedereen een foto wil en nu heeft ze die (ook nog van mijn ander schoonzusje en schoonbroer) en klaagt ze dat ze niet weet waar ze al die foto's neer moet zetten.

Ze heeft in elk geval altijd wat te zeuren. En als we daar zijn, dan stort ze zich meteen op Quinn. Het maakt niet eens uit of wij er bij zijn lijkt het. Ik kan hem net zo goed in zijn maxi-cosi op de stoep zetten, aanbellen en weggaan. Dan is ze ook tevreden.
Ze klaagt dat ze hem te weinig ziet. Nou... ik vind om de 3/4 dagen toch aardig vaak.
Enzovoorts enzovoorts. Ik word er een beetje moe van... maar ja.... als ik dit soort dingen hoor dan probeer ik zoveel mogelijk het ene oor in en het andere oor uit te laten gaan. Maar het is soms op mijn tanden bijten.
Groetjes Veerle

hallo allemaal!

Mijn schoonmoeder is ook niet zo'n helder licht. Bovendien houd zij niet van dikke mensen. Wel van hoog opgeleide mensen trouwens. Nou, wij zijn en stevig en niet enorm hoog opgeleid.......
Laatst vertelde ze toen ik Sophie haar fles gaf dat zij had gelezen in een blad van de universiteit dat er onderzoek gedaan was naar de hoeveelheid voeding die een baby binnen krijgt en kindjes die in hun jonge leven overgewicht hebben. Zij vertelde dat je een baby beter te weinig voeding kon geven dan teveel omdat je anders meer kans krijgt op een dik kind. Aangegeven dat een baby moet groeien en dat vooral dmv voeding doet, dat alle lichaamsdelen/organen juist voldoende voeding nodig hebben enz enz.( uiteraard niet meer dan 1 liter).  Ook nog gewezen op alle hongerkindjes in arme landen......die dikke buik is niet omdat ze teveel te eten krijgen hoor Truus, dat is een oedeembuik!! Maar ze bleef voet bij stuk houden, hoe naief en dom kun je wezen. Ben ik toch uitgelult.....

Groetjes, Anne.

Terug
Bovenaan