Bemoei je er niet mee!

Er zitten wel een paar verschrikkelijke tussen zeg...

Mijn schoonouders: "slaapt ze al op haar eigen kamer?" "lacht ze al wat meer?" (ze lacht de hele dag maar niet naar hen).

Mijn vader: "je wil niet in de bakerdoek hè, dat is helemaal niet fijn?" "Wat is er dan heb je pijn?", deze echt 100 keer per dag, en idd "Kom je bij ons wonen wij hebben nog wel plaats?". Gelukkig is het mijn arme overbezorgde vader maar die ik gewoon af n toe heel hard uitlach samen met de rest van de familie. De arme man was als vader al erg bezorgd maar nu hij een kleinkind heeft houdt hij het echt niet meer....

Gr Irene

Oh ja Ilona, zoals je misschien weet tilt Lotta pas vanaf vorige week haar hoofd op dus dat draaien zie ik de eerstkomende tig maanden nog niet gebeuren hoor! Volgens  mij heb je een vlot kind.
Gr Irene

Hoi Sylvia,

ik wilde nog even reageren op jouw berichtje. Ik denk niet dat jij het beter of slechter doet dan alle andere moeders van een eerste kindje. Voor mij is ook alles nieuw en vreemd en ik ben 27. Jouw twijfels zullen grotendeels dezelfde zijn als die van mij en alleen omdat ik ouder ben, betekend echt niet dat ik het beter kan. Ik heb er zelfs heel veel respect voor dat jij op jouw leeftijd zo voor Natas  en je  man  gekozen hebt en niet voor een makkelijkere uitweg gekozen hebt. Zolang je man en jij vinden dat je goed voor je zoon zorgt, is er toch niets aan de hand? Laat al die anderen maar lullen!!!!

Ik rook trouwens ook achter de kinderwagen, dus ook daarin ben je niet de enige. Ook bij mij werd tijdens mijn zwangerschap gezegd door de ha dat ik beter wel een paar sigaretten kon roken dan de stress van het niet roken en ook ik krijg daarop commentaar.

Groetjes Ilona

Oh oh ... ik heb niet eens al jullie opmerkingen doorgelezen, want ik moest dit NU kwijt:

Mijn schoonouders kwamen 3 uur na de geboorte langs en Seth probeerde zijn duimpje te vinden, wat zeggen ze: 'Oh, dat moet je niet toelaten hoor'. HET KIND WAS 3 UUR OUD!!!!

En mijn vader maakt standaard de opmerking: 'Ja, het zijn geen machines' als ik eens vertel dat Seth bv. een dagje wat onrustig is geweest en zijn schema daardoor in de war heeft gegooid.

oh ja ook een leuke:

Schoonmoeder 8 dagen na de geboorte: 'Nou, opa en oma worden is toch net zo speciaal als papa en mama worden'... WAT???????????

Wel 'fijn' om te lezen dat er meerderen zijn die een soort schoonmoeder-allergie hebben. Ik dacht al dat ik een soort anti-sociaal persoon was...

Deze is ook leuk:

Loop ik met koninginnedag in de bloedverziekende hitte en brandende zon over de vrijmarkt met Laura in de draagzak. Bandana op en zonebril op omdat ze anders last van de zon krijgt. Komen er twee meisjes van een jaar of 15 aan: "Dat doe je je kind toch niet aan!"

Kennelijk is het een misdaad om je kind tegen de brandende zon te beschermen voor ze kunnen lopen!

Verder: "Doe dat kind een muts op!" Waarom??? Het is 25 graden buiten en Laura is 4 maanden. (Ik trok op de eerste dag de muts al meteen van haar hoofd nadat ik haar weer kreeg omdat ik haar haar zo leuk vond.)

Verder trekt mijn broer haar bij de eerste kik al uit de box en hij houdt haar zelfs op schot tijdens het eten van Spare-ribs! Ik ben nu al bang wat er gaat gebeuren als die van hun in december komt.

Groetjes Ilona

zooooo, erg zeg!

Ik heb best moeten lachen bij een aantal stukjes!!!
Bij mij vallen de opmerkingen gelukkig nog wel mee. Alleen mijn moeder heeft er een handje van om grenzen over te walsen... Mijn oudste zus heeft maanden geen contact gehad met haar toen mijn neefje klein was. Mijn zus wilde geen suiker geven aan hem tot hij oud genoeg was dat hij er zelf om kon vragen. Mijn moeder heeft de neiging om een speen in suiker te dopen en dan te geven, vinden ze lekker.... Toen mijn zus zei dat ze dat niet wilde, vond mijn moeder dat ze dat best mocht, want wij hadden dat ook gehad en waren gezond groot geworden! Nou, mijn zus dus weggegaan en maanden niet mee rgeweest. Geen grenzen respecteren... dan maar niet op bezoek!. Gelukkig heeft zij mijn weg wat soepeler begaanbaar gemaakt, mijn moeder is inmiddels wel wat gewend. Maar toch: Vorige week sliep Loek eindelijk beter in, maar doorslapen was nog een probleem. Mijn moeder hoort 1 kik en loopt de trap op. Ik zei nog tegen haar: wacht nou even, hij slaapt misschien gewoon weer in. Maar nee, hoor! "ik mag toch wel even KIJKEN..." M.a.w. kamer in en boven de wieg gaan hangen: ISTIE WAKKER???. Ja, dan istie wakker...!

En mijn schoonzus liep met een driftige peuter over straat die midden in een driftbui zat. Een oude man kwam helemaal naar ons toegelopen om te zeggen dat we hem maar een bordje 'te koop' moesten omhangen.... dan was het zo over...!
Ja daaag! Doe normaal!

Is best even lekker, zo spuien!

Hahaha ik moet eigenlijk echt lachen om de meeste berichten maar ongelooflijk toch dat mensen zo brutaal kunnen zijn?! Het is eigenlijk om te huilen.
Ik snap echt niet waarom vreemden zich zo met kinderen bemoeien, het was me ook nooit eerder opgevallen totdat ik zwanger was en helemaal nu ik zelf een kind heb.
Al die jaren daarvoor heb ik zelf nooit de neiging gehad om een opmerking te maken naar zwangere vrouwen of jonge moeders, dus ik herken het ook helemaal niet en kan er weinig begrip voor opbrengen (alleen complimenten mogen natuurlijk altijd hihi).
Eerlijk gezegd ben ik met terugwerkende kracht als ik jullie berichten lees nog blijer dat ik een alleenstaande moeder ben geworden, ik heb geen schoonfamilie! Hahahaha, waarom zijn schoonouders(moeders) toch altijd zo vervelend? Of ligt het gewoon aan ons dat we ze niet kunnen harden? Ik heb in het verleden ook niet altijd even goed met schoonmoeders overweg gekunt (ha, dit klinkt alsof ik er 1000 heb gehad maar dat valt best mee ) en besef me nu dus opeens dat geen partner hebben ook betekend geen schoonouders hebben, hihi!
Ga vooral door met irritaties uiten allemaal!
Thank god voor het forum...

Terug
Bovenaan