Ben 18 jaar en wil graag zwanger worden

Hoi!

Ja Roos, hoe jij het beschrijft zo voel ik me precies. Ik heb veel moeite gehad in het begin met de scheiding, het is nu 5 jaar geleden. Ze zijn nu ook getrouwd enzo. En dat is ook niet zo makkelijk verlopen voor mij. Sinds ik mijn vriend ken, is me leven heel erg verbetert. Ik voel me weer lekker, heb weer wat om naar uit te kijken. Ik moet eigelijk morgen beginnen met de pil, maar ik neem hem niet. We gaan het proberen. We hebben zowiezo genoeg geld dus dat gaat goedkomen. Mijn vader zei gister nog zelfs tussen neus en lippen door: Als je zwanger zou zijn is dat wat anders. (in zijn preek over samenwonen) Ik heb die zin goed onthouden. Waarschijnlijk weet ie amper dat hij heft gezegt heb. Dus dan doen we dat, dan zijn we gauw samen. Mijn vriend zei vanavond nog toen we mekaar aan het bellen waren: Dit is zo frustrend, ik wil je bij me hebben. Ik wil je niet elke keer hoeven wegbrengen. Dat vond ik zo lief. We zijn er aan toe. En dan maar op deze manier. Het kindje gaat het heel goed krijgen bij ons. Tegen die tijd dat het kindje komt is de kredietcrisis al voorbij.
Ik kijk er heel erg naar uit om zwanger te raken. Ik wil me niet meer drukmaken. Ik slaap nu al een hele week zeer slecht door alle druk. Ben daar heel gevoelig voor. Maar ik wil nu zwanger worden, dat lijkt me zwaar maar ook heel erg intiem. Intiem met ons kindje, ik zal er heel goed voor zorgen. Over een maand weet ik of het in de eerste ronde gelukt is :) We houden contact he!!

Veel liefs xxx

Wat naar dat je ouders niet positief hebben gereageerd. Maar je moet je wel beseffen dat je officieel hun toestemming niet nodig hebt. Natuurlijk wil je dat je ouders achter je keuzes staan, maar doen ze dat in dit geval niet, ze kunnen je wettelijk gezien niet tegenhouden!

Ik begrijp ook dat je nu gaat proberen zwanger te worden. Als de huisvesting nu niet lukt, denk je dan dat jullie (vriend, baby en jij) wel welkom zijn bij je ouders?

Ik wens je heel veel succes maar ook veel klusplezier

Hoi Dais!!
Goed zo!!!Blijf achter je (jullie) eigen toekomstplannen staan!!!
Wil je wel als tip meegeven dat je als je straks zwanger bent je stress echt  MOET vermijden hoor, da's niet goed voor de baby.
O ja, en begin alvast met slikken van  zwangerschapsvitaminen.Ik gebruik nu die van VSM, (Kruidvat, Etos, DA)  maar deze winkels hebben ze geloof ik ook in hun huismerk-assortiment.Hooguit een tientje, maar je doet er 3 maanden mee en is heel belangrijk om te slikken.Vooral nu je nog niet zwanger bent.Zit extra foliumzuur in (tegen de kans op een babietje met een open ruggetje) en extra ijzer voor jou.
He maar, hoe staat het met dat huis waar je het over had...Gaat dat nog door?

Verders hoop ik niet dat je ouders straks moeilijk gaan doen als je eenmaal zwanger bent en dat aankondigt, en vervolgens ook dat je dus het huis uit gaat...

Enfin, hoop dat je super super super snel zwanger wordt!

Keep in touch!!!!!
Groet en kus  Roos.

Heey Moon, en Roos!

Ben inmiddels 2 dagen gestopt met de pil, en helemaal in de wolken! Ja dat is een goeie tip die vitaminen, zat ik ookal aan te denken. Ik ga ze volgende week halen. Ja ik weet zeker dat ze me helpen als ik zwanger ben, dat er plaats voor ons is. Ik ga morgen voor het eerst klussen hahaha. Ben benieuwd Mijn cyclus is nog nooit in de war geweest, ondanks dat ik de pilstrip half slikte en dan ineens stopte ofzo. Altijd netjes op mijn uitgerekende dag ben ik het geweest. Ik denk dat mijn vruchtbaarheid wel goed zit dan. Maar ik ga die vitamines zeker halen roos dankje. Af en toe heb ik een beetje stress maar dat heb ik heel snel. Af en toe zegt me vriend van ik weet niet of we wel het moeten doen het is niet de oplossing. Maar voor mij is het de enige uitweg op dit moment. Hij zegt het is teveel in 1 keer.
Hij is echt gefrustreert op het moment. Alleen maar met het huis bezig. Soms wil die dan nergens meer aan meewerken. Ik ken hem wel goed genoeg, ik weet het dat ie zo is als iets niet lukt. We hebben ook vaker ruzie nu. Me verhaal word steeds meer depri...
Ohja over dat hyves Roos, mijn familie zit ook op mijn hyves, die lezen dan alles. Dus naja.

Keep in touch!

xxxx

heyhey

ik hoor hier eigenlijk helemaal niet thuis, maar uit verveling was ik even aan t koekeloeren.

ik was ook 18 toen ik zwanger raakte van mijn dochtertje.
(heb op 17 jarige leeftijd ook al een zwangerschap gehad maar dit was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

inmiddels ben ik 20 en mn dochtertje is nu ruim een jaar.
heb nog geen seconde spijt gehad, dat ik zo vroeg aan een kind ben begonnen.

ik had mn school afgerond, mn kappersdiploma binnengehaald, behoorlijk wat spaarcenten gespaard dmv werken en alles opzij zetten (we leefde van mn vriend zijn inkomen) en een vaste relatie. we waren er klaar voor!

ook ik heb altijd de wens gehad om vroeg kinderen te krijgen.
ging ook nooit uit, was jong volwassen en toen ik mn vriend ontmoette wist ik het zeker; dit is mijn droomman, met hem wil ik oud worden en kinderen krijgen.

natuurlijk is het af en toe even aanpoten, maar denk dat je dat ook heb als je 30 bent.

tja, of jij klaar bent voor een kindje, weet alleen jij.
en is je vriend er klaar voor?
gaan jullie het financieel redden?
hebben jullie een huisje met een extra kamertje voor de kleine?
hoe ziet de toekomst eruit, wil je weer aan het werk, of wordt je een thuisblijfmama?
wil je trouwen voordat je kindje te wereld komt?
zo niet, wil je dat je kindje zijn achternaam krijgt, of jouw achternaam?

er zijn een hoop vragen die je je zelf moet stellen voordat je een poging gaat wagen.
vooral wat betreft de financien. gelukkig hadden wij t allemaal heel goed ingeschat, maar er zijn ook heel veel mensen die niet eens bewust zijn van het feit dat een kindje heel veel geld kost. en hoe ouder ze worden, hoe duurder ze worden hahaha.

misschien is het een leuk idee dat je even op www.tienermoeders.nl kijkt.
daar kan je ook met al je vragen terecht.
(hou er wel even rekening mee, er zitten ook kinderen van 11 op dat forum die zwanger zijn!! maar ook gewoon leeftijdsgenootjes.
als je verder wilt praten, kan je altijd mailen.
do-tjuh@hotmail.com

heel veel succes met je beslissing!

groetjes, do

zat net even een paar berichtjes te lezen.

begrijp dat je nog niet samen woont en dat je ouders het er niet mee eens zijn dat je zwanger raakt.
je bent 18, dus de keuze is aan jou. (en je vriend natuurlijk)
natuurlijk moesten mijn ouders ook even slikken toen ik zwanger was op mn 17e.
maar ja, ze legde zich er bij neer en hielpen me. zeker toen het fout ging, waren mn ouders echt de grootste steun.
toen ik bijna een jaar later weer zwanger raakte, moesten mn ouders weer even slikken.
ja, ergens wel logisch natuurlijk. hun kleine meisje wordt opeens moeder en hun opa en oma.
maar goed, ook toen legde ze zich erbij neer. het is onze keuze (van mij en mn vriend) hun kunnen er niks meer aan veranderen, dus brengen we allemaal het beste maar naar boven. mijn schoonmoeder was het er niet mee eens, nou dan niet! als wij maar gelukkig zijn! zo moet je echt proberen te denken hoor. weet dat t moeilijk is, maar je moet wel je eigen keuzes kunnen maken.

ook jouw ouders zullen moeten respecteren en vooral accepteren dat jullie een kindje willen.

zag ook dat je inmiddels met de pil gestopt bent.

meis, ik wens jullie heel veel succes en zal voor jullie duimen dat t snel raak is!

groetjes, do

Terug
Bovenaan