Hoi Daisey!
O, wat herken ik mezelf in jouw verhaal!!!!
Ik was 18 en wilde zoooo graag moeder worden!Had 2 jaar een relatie met mijn vriend, kenden elkaar al 8 jaar, woonden 1 jaar samen dus wat stond ons in de weg???
Nou precies....onze woning!We hadden een 1 kamerflat, precies genoeg voor onze tweetjes toen, maar geen optie voor met een babietje erbij...Dus gingen we op zoek naar een nieuwe huurwoning, ik praat over 1998, toen hadden we dus zo een nieuwe woning, na 3 maanden verhuisden we naar een flat met 3 slaapkamers.En 1,5 jaar later was daar ons 1e dochtertje.Ik heb nog wel even in die tussenliggende tijd mijn rijbewijs gehaald, en een auto gekocht, vond dat erg handig voordat we een kindje kregen.
Mijn vriend had een vast inkomen, dus dat zat ook goed.
En zo begonnen wij dus.Dit is inmiddels 7 jaar geleden, onze oudste dochter is nu 7 jaar, ons 2e meisje is 4,5 jaar en onze jongste meid word volgende week alweer 1 jaar.
En ben nu 8 weken zwanger van nummertje 4.
Inmiddels wel al 4 jaar geleden verhuisd naar een groter huis met tuin, zijn nu 12,5 jaar samen en 2 jaar getrouwd.
Maar herken me echt in jouw verhaald.Dacht ook zo van:Ik wil een kind, wat heb ik daarvoor nodig, een huisje voor ons zelf was het bealngrijkste, en ik wilde onafhankelijk zijn, dus heb ik mijn rijbewijs gehaald, daar onze familie in een andere stad woonde en ik geen zin had om met een babietje telkens trein in, trein uit te moeten...
Het enige wat ik jou aanraad, (want ik heb het niet eens over je leeftijd, slaat nergens op, als jullie voelen dat jullie er aan toe zijn en samen een goed basis hebben van liefde en vertrouwen is dat het belangrijkste!)is wel een eigen huisje te hebben, dan ben je echt van NIEMAND afhankelijk.(Mijn nichtje kreeg een kind toen ze samen inwoonden bij haar schoonouders, hoe lief en aardig die eerst waren, des te bemoeieriger ze werden nadat hun dochtertje was geboren)Kan je maneen hypotheek krijgen op zijn salaris?Ik zou naar de bank stappen voor een informatief gesprek, want huren kan echt heeeeeel lang duren en inderdaad, een kindje geeft je tegenwoordig niet een urgentie verklaring.Al begin je met een flat, zo begonnen wij ook, wij hadden een flat van bijna 10 lang en 3 slaapkamers, zo trots waren wij daarmee destijds!!Was 18 en had een eigen huis!Moet zeggen, mijn man is ook ouder dan ik, hij was toen 26 jaar en dat scheelt wel.Hij had dus inderdaad een baan met vast contract, al veel werkervaring en zo kwam die flat dus ook snel.Misschien is dat huren nu wel moeilijk, kijk daarom eerst eens wat de bank voor jullie kan betekenen, wie weet kunnen jullie een hypotheek krijgen, en dan kunnen jullie eens rustig om je heen kijken wat de mogelijkheden zijn.En dan heb je naar mijn idee een mooie basis om aan een kindje te beginnen.
Succes!!!En laat even horen hoe het gaat!!
Groetjes Roos.