Hallo allemaal,
Ook gefeliciteerd.
Ik mis de MamaClub voor December. Ik heb ze een mailtje gestuurd met verzoek één aan te maken. Toen zag ik jullie.
Ik ben 15 december uitgerekend.
Ik heb een dochter die in mei 2,5 jaar wordt en een dochter die a.s. zaterdag 1 jaar wordt. Ooit - helemaal aan het begin van proberen - heb ik een miskraam gehad. Ik heb dat echter meer ervaren als 5 dagen over tijd, want fysiek heb ik verder niets van gemerkt.
Ik kan ook bijna mijn mond niet houden. Ik wil zeker een paar vriendinnen het snel vertellen en verder is het leuk nieuws voor mijn familie op het verjaardagsfeestje zaterdag.
Ik heb een afsrpaak bij de verloskundige voor een intake en ook al voor een echo in het ziekenhuis. Dat is ook het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Mijn ervaring is dat je die echo's hiel vroeg moet plannen want anders zitten alle agenda's vol. Verder wilde ik niet meer bij het lab waar de verloskundige een afspraak mee schijnt te hebben: dat is wat verouderde apparatuur en ik dacht dat het wel goed was om het in hetzelfde ziekenhuis te doen. Omdat de eerste met een keizersnee is geboren, moet ik nu altijd in het ziekenhuis bevallen.
Ik vind dat prima. Ik zal dus vanaf week 32 wel weer worden overgedragen aan de gynaecoloog.
Verder heb ik al een mail naar moeders voor moeders gestuurd om me aan te melden. Niet dat ik me verheug om 10 weken lang in een kan te plassen, maar al wordt er maar één iemand zwanger door of helpt t één jongen zijn balletjes te laten indalen, dan is dat het zeker waard geweest.
Ik gisteren aan mijn oudste gevraagd of ze een zusje of een broertje wil: broertje. Hoewel ik denk dat ze het nog niet echt begrijpt heb ik dat antwoord al vaker gekregen: een zusje heeft ze al en dat is P.
Mijn man en ik kunnen ons niet voorstellen dat we géén meisje zouden krijgen. Stiekem hebben we allebei een lichte voorkeur voor een meisje. Dat terwijl we allebei een broer hebben.
Verder denk ik dat het wel druk zal worden, maar ik zie dat de (oudste) twee al heel erg op elkaar gesteld en ingesteld zijn. Dat ze elkaar hebben is denk ik ook een voordeel straks.
Nou ja, ik heb erg zin in dit kindje, maar ik kan ook nog niet helemaal bevatten dat ik zwanger ben.
Ik merk nog verder niets aan mijzelf, maar ik schat in dat ik binnenkort wel erg moe zal zijn. Ik houd rekening met een verandering van mijn smaak.
Als er een decemberforum komt, stap ik over.
Goede zwangerschappen gewenst en wellicht tot een volgende keer.
Groet,
Tamar