Ben ik nou echt zo flauw?

hallo,

ik denk dat het bij elk kind verschillend is normaal gesproken kunnen kinderen zich even vermaken en willen dan wel graag aandacht.
maar niet elk kind heeft dat hoor, mijn zoontje kan zich heel goed vermaken al vanaf het moment dat hij de box in ging. en dan wilde ik graag met hem samen spelen maar dat wilt hij niet.
nu is hij inmiddels 20mnd en hij loopt nog niet los maar weet zich nog steeds goed alleen niet meer in de box maar wel op de grond.
ik zou willen zeggen je kent je kind het beste en weet welke aandacht het nodig heeft dus doe wat je gevoel zegt maar laat niet met je sollen je weet zelf wanneer het aanstellerij is en wanneer niet.

groetjes moni
 
Hoi,

Nou echt eruit gekomen zijn we niet. Mijn man blijft vinden dat ik te veel met me laat sollen.

Ik vind zelf dat het wel meevalt. Ik laat de kleine niet meer zolang alleen spelen, vooral 's middags is de middag om samen leuke dingen te doen. In de ochtend probeer ik nog steeds te werken, zodat de middag ook echt vrij is.

Het nadeel blijft wel dat meneer onverzadigbaar is wat aandacht betreft. Als ik bijvoorbeeld de hele tijd met hem heb liggen ravotten en moet dan even naar het eten of zo kijken, dan is het brullen tot en met. Maar dat zal er wel bij horen.

Ik probeer de balans te vinden, maar het is niet makkelijk.

Bedankt voor al jullie reactie en mamaatje, bedankt voor je belangstelling. Heel lief van je dat je er nog naar vraagt.

De groetjes.
Nancy
 
hoi
ik heb het ook wel maar als hij niet meer in de box wil leg ik hem op een kleet voor me op de grond met wat speeltjes en dat vind wel gezellig

het zijn ook dingen waar ze door heen moeten
misschien vind hij een baby gym leuk

en voor je man (en je zelf ook )het boek oei ik groei kopen is erg leuk om telezen en je weet ongeveer wat je baby door maakt en hoe hij het ervaart

nou s6
 
hoi nancy

ik wil nog even reageren op je laatste bericht.
denk je niet dat je zoontje je aandacht op eist?
misschien moet je hem maar even laten brullen is helamaal niet zo erg.
hij moet toch ook leren dat als mama bezig is dat ze even geen tijd hebt.
je maakt het je zelf alleen maar moeilijk en vermoeiend denk ik.
maar nogmaals je moet doen wat je hart je ingeeft. maar moet wel gezellig en leuk blijven toch?

groetjes moni
 
Ik ben een beetje verbaasd over de redenatie dat je met je laat sollen. Alsof een baby van die leeftijd daarmee bezig is, alsof er een vooropgezet plan in het spel is. Het is een baby die uiting geeft aan zijn behoeften en dat kan idd veel aandacht zijn. Ik heb mijn kind zoveel mogelijk de aandacht proberen te geven die hij vroeg op die leeftijd, en als dat op een bepaald moment teveel voor me werd ruilde ik even met mijn man. Een kind van die leeftijd heeft recht op die aandacht en kan het alleen maar vragen door de te huilen of te mekkeren, hij is helemaal afhankelijk van jou. Als je je kind de aandacht geeft die hij vraagt krijg je vaak ook een veel tevredener kind. Soms is het lastig als je even de aardappels wilt schillen of de vaatwasser wilt doen en hij wil echt niet alleen in de box liggen. Dat loste ik dan op door hem in zijn wipstoeltje bij me te zetten, je kunt een wipstoeltje ook prima op de tafel zetten, dan zit hij op jouw hoogte en kan hij je goed zien, ook kun je dan goed oogcontact hebben en regelmatig even tegen hem praten. Een kind huilend in zijn bed leggen omdat je geen zin hebt om hem aandacht te geven lijkt me niet zo'n goed idee. Dan is het bed dus geen leuke plek om te zijn voor je kind, alsof hij verbannen word ofzo.
 
Terug
Bovenaan