Ben ik nou echt zo flauw?

Hallo,
 
Ik heb moeder van een dochtertje van 13 maanden.
Ik merkte dat mijn dochter heel graag gewoon bij me wou zijn, dus wat deed ik als ik eten stond te koken of aan het schoonmaken was.
Ik zetten haar in haar wippertje op het aanrecht of in de kamer waar ik aan het schoonmaken was, zodat ze me in de gaten kon houden.
Ik zong er dan ook nog gezellig liedjes bij, gaf haar wat speelgoedjes(die je aan de wipper vast kon maken) en zo had zij het reuze naar haar zin en ik kreeg mijn dingen gedaan zonder dat ze konstant liep te huilen.
Groetjes d-tje
 
Hermelien ik ben t niet volledig met je eens.Want mijn zoon huilt op t moment ook constant om mijn aandacht,wil niet weer zelf spelen?Maar als hij alleen is met zn vader,is t n engeltje.Soms denk ik wel eens, dit is omdat ik weer werk.En ik heb ook nog een oudere zoon, die aandacht wilt, dus ja hij huilt wel eens.En ik vind t best lastig.Beide kids gaan nu bv met me mee naar de wc.Er is niks mis hoor met even 10min laten huilen.
 
Hallo
Ik wilde nog even reageren op Maro. Ik vind je kindje even laten huilen niet erg maar vind het anders dat je hem in zijn bedje gaat leggen omdat  hij zich niet kan vermaken. Het bedje hoort een fijne plek te zijn waar je je prettig voelt en niet een soort speelhoek of afzonderingsplek waar je naar toe moet als het papa even niet uitkomt.
Ik laat mijn zoontje ook wel eens een paar minuutjes jengelen maar het blijft wel een klein mensje dat helemaal afhankelijk is van jou.
Mama Nancy, hoe gaat het nu met jouw, je man en je kindje, heb jullie  een balans kunnen vinden?
Groetjes
 
 

Hi, nou moet ik zeggen dat een kind dat overdag de hele dag jengelt, soms een zware last is.Ja soms ligt hij dan 10min  even t huilen in zn bed.Dan kan ik even bijkomen.Hij huilt ook altijd even voor t slapen gaan.Is nix mis mee.Als t maar niet voor langer is.Is een gestressde moeder dan gezond voor n kindje?En nu moet ik zeggen, sinds gister is hij een engel.Ik denk dat hij gefrusstreerd was, over t feit dat hij niet vooruit kwam of zo.Want sinds gister kruipt hij,en gaat  met een  sneltrein vaart.En vergeet niet, dat r voor sommige moeders niet die help is van de fam, als  t allemaal even te veel word.Maar r is nix mis met mn kids hoor.
 
Hallo Maro,
ik heb niet de bedoeling gehad om je aan te vallen maar wat ik duidelijk wilde maken is het feit dat je een kleintje niet zomaar in bed kunt leggen als het je even niet uitkomt!
Nogmaals, ik laat mijn zoontje ook wel eens jengelen/huilen en vind daar ook niets mee. Maar de suggestie die is gewekt door de schrijfster van het onderwerp is m.i dat het kindje teveel aandacht vraagt. Ik denk dat het niet zo werkt en heb dat duidelijk willen maken.
Ieder doet het op zijn manier en dat is ieders goed recht maar nogmaals ik vind dat je reeel moet blijven. Een baby vraagt nu eenmaal aandacht. Naarmate hij ouder wordt zal dit steeds beter gaan en zal hij langere tijd zichzelf kunnen vermaken. Ik ben het met je eens dat een kind ook niets heeft aan gefrusteerde  ouders maar ouders hebben ook niets aan een gefrusteerd kindje.
Groetjes  
 

Hi,

Nee hoor voel me niet aangevallen.Ik denk altijd maar ieder zn eigen manier, als we allemaal maar t beste voor ons kindje willen toch.Ik kijk bij zn huil buien ook altijd eerst of r echt iets is.En ga als r niets is lekker met hem spelen, maar Mr.wil vaak gewoon bij me zitten, als een xtras aan mij zijn.Ik hoef bv maar voor 2tellen  de kamer te verlaten, en hij is ontroostbaar.En heb alle tips al geprobeerd&nix werkt.En dat kan best vermoeiend zijn, met ook n 2de rond om me heen, die ook graag knuft.Maar zoals ik al zei. nu hij als n sneltrein kruipt, zie ik een grote verandering in hem.Huilt al stukke minder, komt nu gewoon achter me aan.Nu zijn er alleen de huilbuien,omdat grote broer nu denkt met hem te kunnen spelen.Maar die zijn zo opgelost.
Groetjes Maroesca
 
nou nou sabine td,



wat ben jij een fel vrouwtje,ben JIJ pedagoog of zo.

ik ben alle verhaaltje aan het lezen maar jij springt er wel uit.

en kinderen kun je wel verwenen nog voor ze een jaar zijn.

haal ze maar elkekeer op als ze een kik geven(heb ik het niet over pasgeboren babys).dat weten ze hoor.

je hebt wel gelijk dat je je hart met volgen maar dat van die pedagoog en zo fel op haar man hoeft niet.

 
mijn zoon is ook erg gefrustreerd (hij is pas 9 weken) Wil overdag niet slapen, tenzij ik hem schommel in de maxicosi of kinderwagen. (nu ligt hij ook in de maxicosi te slapen)
Ik luister echt niet naar wat anderen mensen zeggen, zoals dat ik hem maar op bed moet leggen en moet laten huilen. Ik troost hem altijd, en natuurlijk laat ik hem ook weleens 10 minuten door huilen, maar dat vind ik dan wel weer genoeg. Hij zal zijn redenen wel hebben om zo tekeer te gaan. Het is echt heel erg vermoeiend en totaal anders dan wat ik me er van had voorgesteld, maar het is niet anders. Ik ben zijn moeder, en als hij me nodig heeft dan ben ik er. Hij is ook nog zo klein, en is ook nog eens met de keizersnee geboren na 17 dagen overtijd te zijn gegaan. Ik denk weleens dat hij daarom zoveel huilt, omdat hij nog helemaal niet geboren wilde worden,...
Ik hoop dat jij en je man er samen uitkomen, maar jij hebt je zoon 9 maanden bij je gehad en doet de meeste zorg. Laat je man maar zeuren, daarom krijgen mannen waarschijnlijk geen kinderen omdat ze daar geen geduld voor hebben (geintje)
 
Terug
Bovenaan