Ben ik nou echt zo flauw?

Hoi Nancy,

Ik heb de eerste maanden alleen maar rondgelopen met mijn dochtertje in m'n armen.... Zij kon zich absoluut niet vermaken in de box, en het slapen was helemaal niks. Ook 's nachts was ik uren met haar aan 't rondlopen, zodat ze niet zoveel huilde. Er waren zoveel mensen die tegen mij zeiden; Ach, laat haar maar een uurtje doorhuilen! Is goed voor de longen.....!
Nou, ik heb dat dus nooit gedaan, en ben blij dat ik naar mezelf geluisterd hebt! Onze dochter is inmiddels alweer 17 maanden, en ze is altijd vrolijk, luistert ontzettend goed, en op bed gaan vindt ze geweldig! Ze gaat direkt slapen, en ze is weer supervrolijk als ze wakker wordt!
Dus zo zie je maar weer; het valt best mee met dat verwennen op zo'n jonge leeftijd! Doe gewoon waar jij en je kindje blij van worden, dan komt alles goed hoor!

Succes er mee!!
 
Even een kort door de bocht reactie van mij:

Je man wil(de) dit kind toch wel?? hallo, een jonge baby vraagt nou eenmaal aandacht. Op bed leggen omdat hij aandacht wil en dus jengelt vind ik rond uit, not done! Zet hem dan anders in een wipzitje lekker voor de teletubbies ofzo. Het zichzelf vermaken moeten ze leren, beetje bij beetje, en is ook karakterafhankelijk.

Mijn dochter is met 6 maanden mij soms een beetje té zelfstandig. Die hoef ik dus echt niet uit de box te halen als ze lekker ligt te spelen want dan wil ze terug. Als ze begint te jengelen is ze standaard moe en is het bedtijd.

Zou toch maar eens gaan overleggen met je wederhelft. Anders heb je grote kans dat je zoontje op een gegeven moment al bij voorbaat begint te protesteren als hij het bed ziet. bed moet een prettige slaap (en eventueel speel)plaats zijn! Geen afzonderingsplek.
 
Terug
Bovenaan