Ben jij ook al 1,5 jaar bezig? Tevens in de MM terrecht gekomen en het onderhand eens beu??

Hallo lieve mensen,
sorry voor mijn late reactie maar was erg druk met werk

Lindajoey: oh wat erg meid!! ik weet net als maggy ook even niet wat ik moet zeggen maar zoals ik kan lezen had je al een beetje een voorgevoel??(niet dat het dat minder maakt hoor!) Ik vind het echt heel vervelend voor je, hoe nu verder? Ongi en maar weer beginnen?? Of mag dat dan nog niet?

Bieb: gewoon bellen naar de gyn!!! nee heb je en ja kun je krijgen. Ik heb het van de week ook gedaan.Net als jij een slecht voorgevoel en meestal heb ik het bij het juiste eind.Ik sport al heel mijn leven  veel en ben me goed gewust van mijn lichaam. Elke blessure/pijntje of wat dan ook had ik het ook juist als ik een voorgevoel had. Mijn gyn.hield zich ook vrij rustig maar ik mag nu wel weer een maandje op controle komen om te kijken of mijn eitje daadwerkelijk goed groeit. Mss geeft dat ook wat zekerheid?

Maggy: nou jeetje, jijhebt ook een heel verhaal! Leuk dat je je bij ons aansluit!
Je woorden doen me goed!
Dat schreeuwen lijkt me inderdaad heerlijk jah! heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik heb ook steeds vaker het idee: is het een signaal?? moet ik soms iets anders gaan doen met mijn leven? Is dat moederschap dan niet voor mij weggelegd ofzo? Niet dat ik zeer gelovig ben maar op een gegeven moment weet je van gekkigheid niet meer wat je moet denken haha....

Nou meiden, veel sterkte!!

xxxxx

@sporty,

Op zich geeft je lichaam idd signalen af.Maar.. omdat je dus al een poos met chlomid etc aan de gang bent wordt ook je geestgesteldheid iets anders.Ook die kan moe worden van steeds maar die tabletten,spuiten,ziekenhuis en onderzoeken etc.

Soms kan een beetje afstand scheppen dan helpen en dat kan op verschillende manieren bereikt worden.

1) Bel je vriendinnnen op en ga lekker eens een girls night out doen(kroeg,bioscoop,thuis film kijken,uiteten,diner voor de club bestellen/maken). Als ze je situatie kennen: leg uit dat je erdoorheen zit en dat je even geen nieuws over HUN kinderen wil  of hoe het gaat in het ziekenhuis.Vraag aan ze of het ze zal lukken 1!!! avond niet over hun kinderen/problemen te praten maar gewoon een gezellig avondje ervan maken.Ik weet dat het onzettend egoistisch klinkt,maar je hebt nu steun nodig,je moet jou nu even numero uno maken(voor 1 avondje)
Lekker winkelen met zussen/vriendinnen/(schoon)moeder
Verras je man,neem HEM eens uit eten.

2) Leg aan je gyno uit hoe je voelt,willen schreeuwen,janken,dingen stuk gooien en vraag advies over hoe  deze denkt dat je zou moeten doen en leg je ook neer bij dat advies.(iig voorlopig)

3) Leg aan je gyno uit hoe je je voelt en dat je (tijdelijk) zou willen stoppen.Laat je door het ziekenhuis bellen  om een afspraak met je gyno te doen maken over bv 1,2,3, etc maanden.Zodat je dan kan kiezen wanneer je weer wilt beginnen.

Ik als persoon heb me door de afgelopen 2 jaar heengebeten.Dat  zou ik niet iedereen aanraden.Eerlijk gezegd.. dat wil ik niemand aanraden.Juist door het tussen mijn man en mijzelf te houden hebben we een hoop steun gemist.die we gelukkig nu wel krijgen.

De periode waar we met zijn allen doorheen moeten is zwaar,soms klote,en wordt je even helemaal doodongelukkig van je lijf dat niet doet wat jij wilt.Aan de andere kant,probeer ik een beetje de positieve kant van (nog) geen kind hebben te zien.Als wij op vakantie willen,boeken we en gaan we.Geen gezeur van wie voedt/verschoont de kleineetc.Als je dat niet kan,is het misschien tijd even tijdelijk de rem erop te zetten.Maar de keus is natuurlijk aan jou.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen sporty is: laat je NIET  klein krijgen.Voor ons allemaal ligt er iets moois in het verschiet.

Sterkte !!!!

@Linda

Ik ben blij dat je familie weet wat er aan de hand is,hun steun en liefde zal je hard nodig hebben in de toekomst!!

Ik wens je sterkte,liefde en steun toe en heel veel knuffels!!

Liefs Maggy

hey Maggy,

Kijk dat is eens goed advies!
Heel toevallig heb ik er vanmorgen ook aan zitten denken ik dacht: nou dit zullen we eens anders gaan doen. Ik ga de oude sporty weer opzoeken! Want dit schiet ook niet op.En nu ik jouw mailtje lees weet ik zeker dat ik daar goed aan doe.

Laatste tijd kwam ik daar niet zo goed aan toe, had ik wel voornemens om wat leuks te gaan doen en zijn ook idd lekker op vakantie gegaan maar dat mocht niet/weinig helpen. Tot gisteren! Nu ben ik  dit gepieker  beu, dit is niet leuk en idd wij willen van de tijd met z'n tweeen een ontzettend leuke tijd maken! Dat is al die tijd toch wel goed gelukt op een paar periodes na!

Qua steun, ik heb 1 vriendin die ook vruchtbaarheidsproblemen heeft alleen is zij erg gesloten. De rest van de meiden kunnen vaak alleen over hun kinderen praten en gezellig een kopje koffie drinken zit er niet meer bij. Daarom hebben ik en die ene vriendin afgesproken er samen wat leuks van te maken, lekker winkelen lunchen etc etc....De rest begrijpt het wss toch allemaal niet zo goed en wij hebben eigenlijk geen zin om het ze  helemaal uit te gaan leggen.  Zij weten overigens wel van haar en mijn problemen alleen niet precies hoe of wat.Dus doen we het voortaan maar zo.

Morgen wordt ik 31 jaar en ik beloof bij deze dat ik er een ontzettend leuke dag van ga maken!!

Jullie veel succes er weer mee en tot snel!!!

nogmaals bedankt!

maggy; je kan het allemaal heel mooi verwoorden meid, en ik begrijp dat jouw omgeving het nu ook weet, en het is gewoon fijn als je steun van buitenaf krijgt, want soms heb je het gewoon nodig allemaal
en net wat jij zegt onze tijd komt zeker nog wel

sporty: voor morgen alvast van harte gefeliciteerd meid, en goed dat je de oude sporty weer probeert te zoeken om het maar zo te zeggen hahah

met mij gaat het goed, het is balen van de miskraam maar we gaan gewoon weer vrolijk verder, ik bloed nu nog, en 25 sept, moet ik weer naar de gyn toe en dan zal ik wel weer provera krijgen om een menstruatie op te wekken en dan zal ik wel weer aan de clomid raken, en dan maar weer afwachten allemaal

xxx linda

@sporty.. goedzo.. ga ervoor meid!!! En hele fijne verjaardag morgen.

Ik wilde dat iemand mij had uitgelegd hoe je lijf en je geest soms kunnen werken.en je oude(mischien wel zelfs gezelligere) ik opzoeken is een uitstekend plan!!

@Linda,diep ademhalen,schouders recht en er weer voor gaan?? ik weet zeker dat je het zo voelt,maar makkelijk zal het niet zijn!!Veel succes

Tot snel
xxx

maggy: het is ook inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar het moet wel en ik ben gelukkig wel positief ingesteld maar dat neemt niet weg dat ook ik wel eens een pestdag heb, en me man probeert me heel goed te helpen echt een lieverd maar ja mannen gaan er toch weer anders mee om dan vrouwen

xxx linda

@linda,loooooooooooooooool.. en of mannen er anders mee omgaan dan vrouwen,zeker als jij de vrouw bent die het overkomt.Als je van lezen houdt,lees dan mannen van mars vrouwen van venus eens!!Heel herkenbaar,heb er vaak om in een deuk gelegen. vanavond lekker met z'n 2-tjes op de bank tegen elkaar aankruupen.en misschien als je dat kan het even van je af janken.Zo niet dan is dat ook goed hoor!! alles op z'n tijd zou ik zeggen.

Dit komt je misschien rauw op je dak en weet ook niet precies of je eraan toe bent om te horenmaar,het [positieve is iig dat je zwanger bent geworden.Je lijf zal wel een paar dagen/weken nodig hebben om te herstellen.En je geest soms wat langer.Maar net wat je zegt.. een positieve instelling is al de helft van een gewonnen wedstrijd!!!

sterkte
xxx

maggy: ik zie het zelf ook wel zo hoor, van dat ik nu met 1 eileider toch zwanger ben geworden, maar ja de volgende keer moet het wel goed blijven zitten haha, en jullie gaan lekker niks doen vanavond heerlijk ,
mijn vriendin komt vanavond hier eten altijd wel gezellig hoor
en dat boek daar had ik al meerdere mensen over gehoord, ik zal het toch eens een keertje gaan huren in de bibliotheek
ik ga er nu vandoor en ik wens je een fijne avond toe, en morgen dan ben ik er weer

xxx linda

Terug
Bovenaan