Ben mezelf niet

Lewis, heftig zeg, een huilbaby. Ik had hier niet mee om kunnen gaan dus heb daar veel respect voor. Sterkte met je man ook! Knap van hem dat hij in heeft gezien dat hij overspannen is. Niet iedereen kan dat en gaat maar door.
Mijn partner heeft geen enkel probleem met slapen. De eerste maand werd hij wel overal wakker van maar zelfs als mijn zoontje flink huilt wordt hij niet wakker. Ik heb wel eens eventjes gewacht om te kijken of hij wakker zou worden. Snurkt er zo doorheen. Dus na een extreem gebroken nacht van 4 uur slaap zegt mijn partner gerust heel vrolijk: "Goh, wat heb ik lekker geslapen zeg!" Ik kan hem dan wel schieten.. Hihi.

Misschien een idee om de ochtendvoedingen in het weekend door je partner te laten doen en dat jij nog kan blijven liggen? En dan kolf jij als je wakker wordt? Werkt erg fijn hier. Ik heb ook een snurkende partner en een baby die 100x per nacht aan de tiet wil ;). En m'n partner wordt ook nergens wakker van. Ik vind het naar voor je dat je partner zich niet wat meer in je inleeft dat die nachten loodzwaar kunnen zijn. En je hoeft echt niet altijd vrolijk te zijn. Dat zal hij toch moeten snappen. Kom voor jezelf op! Ik had vannacht een giga pittige nacht gehad en overdag ook met een baby van 3 maanden en een kleuter van bijna 5 die op woensdag vrij is,.. toen mijn man thuis kwam heb ik m'n baby in zijn handen gedrukt en ben ik op m'n ebike naar de stad gefietst en lekker sinterklaas inkopen gaan doen. Of mijn man er blij mee was? Geen idee. Interesseert me ook geen hol. Het zijn ook zijn kids en het isnou eenmaal pittiger om een dag in huis te zijn dan een dag muren glad te maken met muziek in je oren. Na dat uurtje stad was ik weer helemaal zen. Succes! En echt.... kom voor jezelf op. Liefs

Dankjewel ❤
[quote quote=10506829]Misschien een idee om de ochtendvoedingen in het weekend door je partner te laten doen en dat jij nog kan blijven liggen? En dan kolf jij als je wakker wordt? Werkt erg fijn hier. Ik heb ook een snurkende partner en een baby die 100x per nacht aan de tiet wil ;). En m’n partner wordt ook nergens wakker van. Ik vind het naar voor je dat je partner zich niet wat meer in je inleeft dat die nachten loodzwaar kunnen zijn. En je hoeft echt niet altijd vrolijk te zijn. Dat zal hij toch moeten snappen. Kom voor jezelf op! Ik had vannacht een giga pittige nacht gehad en overdag ook met een baby van 3 maanden en een kleuter van bijna 5 die op woensdag vrij is,.. toen mijn man thuis kwam heb ik m’n baby in zijn handen gedrukt en ben ik op m’n ebike naar de stad gefietst en lekker sinterklaas inkopen gaan doen. Of mijn man er blij mee was? Geen idee. Interesseert me ook geen hol. Het zijn ook zijn kids en het isnou eenmaal pittiger om een dag in huis te zijn dan een dag muren glad te maken met muziek in je oren. Na dat uurtje stad was ik weer helemaal zen. Succes! En echt…. kom voor jezelf op. Liefs[/quote]

Nou, wat hiervoor al gezegd werd: kom voor jezelf op! Ik krijg het idee dat je vent gewoon lekker z'n ding blijft doen, van jou verwacht dat je alle zorg op je neemt en ook nog de gezelligerd gaat uithangen. Sorry, maar dat hoeft mijn man echt niet te verwachten! Mijn jongste is nu 15 maanden en ik heb nog steeds last van het ontzwangeren. Mijn man neemt in het weekend dus de zorg voor de kinderen op zich 's ochtends, zodat ik kan uitslapen. Sowieso doet hij gewoon zijn deel en kookt hij, maakt hij schoon, zorgt hij voor de kinderen, enzovoorts. Het is toch ook zijn kind? Ik zou hier maar eens een pittig gesprek aan wijden. Wil je vriend een gezelligere vrouw? Dan moet hij meer gaan doen. Doet hij dat niet, dan moet hij niet zeiken. Succes!!!

Overdag doet hij veel hoor. Alleen de nachten weinig tot nooit omdat mijn zoontje geen schone luier meer nodig heeft snachts. Hij lijkt hierbij niet te realiseren dat hij al een hele lange tijd normale nachten heeft waarin hij aan 1 stuk door slaapt en ik altijd nog de nachtvoedingen doe. Klaagt ook soms over het naar bed brengen voor de dutjes. Als ik van 6 tot 6 weg ben geweest heeft hij ook vqn 6 tot 6 voor de baby gezorgd. De eerste paar keer had hij dan ook zoiets van, je bent thuis, heb ik even mijn handen vrij. Heb hem wel even duidelijk laten weten dat ik daar dus geen trek in heb na een werkdag van bijna elf uur. Met de bedtijd kwam het er op neer dat ik kon eten en gelijk onze zoon op bed kon gaan leggen. 
Mijn partner is half December in totaal 3 maanden thuis geweest, partnerverlof, en ik werk 4 dagen in de week. Ik heb ook gezegd dat ik echt wel snap en weet dat het zwaar is, heel de dag met een baby in een sprongetje. Maar vlak voor ik weer moest beginnen met werken had mijn zoontje veel meer zorg nodig. Meer luiers, meer voeding. Het is nu juist makkelijker. Ik moet inderdaad voor mezelf op blijven komen en als het niet verbeterd het gesprek aangaan. Nu laat ik het meestal maar gaan omdat ik niet die constante strijd aan wil gaan.

Als af en toe apart slapen helpt zou ik dat toch tijdelijk doen… als de overige oplossingen niet helpen.. slaap is belangrijk. Ik hoop dat je partner begrijpt dat het maar tijdelijk is. En als het echt alleen ligt aan die tien kilo, dan is afvallen voor hem ook nog een optie ;) haha

Ach het klinkt als best wel een lieve man die gewoon een beetje moeite heeft met verplaatsen in hoe de nachten voor je voelen. Goed blijven communiceren over hoe lastig je de nachten vindt, en hoe goed je zijn begrip kunt gebruiken.

En het is inderdaad wel een goed idee om eens te beginnen met een flesje in de nacht of ochtend, met gekolfde melk of evt. die voeding afbouwen en kunstmelk. Dat je de lasten wat kunt delen. 
Die van mij snurkt ook vaak lekker door als dochter wakker wordt, zeker sinds ze in haar eigen kamer ligt. Wij zijn al eerder om andere reden flesvoeding gaan geven. Maar ik duw hem gewoon wakker hoor. Ik vind het heel belangrijk dat de lasten snachts een beetje 50/50 gaan. Overdag is degene die werkt vrijgesteld van kind/huishouden (behalve spelen en knuffelen natuurlijk). Op dagen dat we allebei vrij zijn dan doen we beiden net zoveel in het huishouden en met de zorgtaken. Mijn man neemt dochter ook wel eens lekker zelf mee naar buiten zodat ik even een uurtje rust heb, andersom doe ik dat ook. En heel soms gaat hij een nachtje logeren bij zijn moeder met onze dochter. Dat is sinds ze 1 is en ik daarachter sta. Heerlijk vind ik dat, en dan ben ik ook heel blij als ze weer terug zijn. 

Terug
Bovenaan