Hoi,
Heb niet alles gelezen maar wil wel reageren.
Heel herkenbaar wat je schrijft. Zo heb ik me ook maanden gevoeld na de geboorte van onze tweeling. Ik was ook snauwerig en negatiever. Slaapgebrek wordt echt zo ontzettend onder schat, het werd niet voor niks als martel methode in gezet in oorlogen.
Mijn partner vond t ook erg lastig dat ik zo was, ik ben ook veel gevoeliger ervoor dan hij. Wij hebben wel de keuze gemaakt om tijdelijk apart te slapen, hele goede keuze geweest. Hij deed de voeding van 23:00 dan voor onze zoontjes (tot die tijd sliepen ze beneden id kinderwagen). Dan legde hij ze daarna in hun wiegjes boven in hun kamertje en ging hij zelf op zolder slapen in ons logeerbed met de deur dicht. Ik kon dan om 21:00 gaan slapen tot de voeding van 03:00. En daarna nog tussen 03:30-06:00. Dan pakte ik wel echt wat uren. Enige risico is dat je na 3 uur niet meer in slaap komt, dat gebeurde wel eens. Maar alleen al die aan een gesloten slaap tussen 21:00-03:00 deed me erg goed.
Hoop dat je er wat aan hebt en anders mag je je partner best wijzen op de effecten van slaap tekort. Je bent geen robot, het is heel normaal dat je gesloopt bent. Sterkte, je doet t goed!