Ben mezelf niet

@Lewis
Hij is  zeker een hele lieve man en vader. Ik ga daar inderdaad eens naar kijken, een nachtvoeding afbouwen. Dat zou het toch veel minder zwaar maken. Goede tips allemaal. Dankjewel voor het delen van je ervaring!

Er is al van alles moois gezegd. Maar ik wil je nog op het hart drukken om ook je lieve baby af en toe “uit te besteden” aan iemand (je partner, je ouders, een vriendin, de opvang) en iets voor jezelf te doen. Al is het maar een kop koffie in het park.
Je bent namelijk niet alleen maar moeder, maar ook nog een individu. Misschien helpt het om tot rust te komen.
En weet dat die kleintjes best wat kunnen hebben en het echt niet erg is als je het eerste huiltje mist. Je hoort ze vanzelf! Ze laten het wel merken.

Ongelooflijk... De baby is heel vaak wakker deze nacht. Elke keer voeding gerelateerd dus dat komt sowieso op mij aan. Nu was het een luier dis vroeg ik mijn partner die te doen omdat ik over 1 uur op moet staan en nu nog aan het voeden ben. Vraagt hij of ik die niet kan doen. Ik zeg, ik moet er over 1 uur uit!!! Ben zo kwaad geworden. Kreeg net het argument te horen dat jk dat ook wel eens aan hem vraag als hij er vroeg uit moet voor zijn werk. Zoiets vraag ik dan alleen als ik zelf al uren wakker heb gelegen en een uur al gevoed heb, en het dus niet meer trek. Sowieso ben ik standaard 3 keer per nacjt wakker waar mijn partner gewoon door kan slapen. Ben zo verdrietig en kwaad. 

Hm herkenbaar hoe je man reageert s nachts! Hier ook een die er echt niet tegen kan s nachts nog eruit te moeten. Gisternacht was m'n zoontje na een voeding van 4 uur wakker en vrolijk, en toen vroeg ik m'n man om rondjes te rijden met hem in de kinderwagen in de hoop dat hij weer zou gaan slapen. (We waren een weekend weg en de kinderwagen was reiswieg.) Hij klaagde vervolgens de hele dag dat hij zo moe was, want hij had 'slecht geslapen': een half uurtje wakker geweest. Ik heb m'n zoontje 2x gevoed, en de tweede keer anderhalf uur wakker geweest voordat hij weer ging slapen!

@Feutje
Wat frustrerend. Er zijn nu eenmaal mensen die niet goed tegen weinig slaap kunnen. Je man is jet ook niet gewend denk ik, als jij het meeste op je neemt. Ik nam eerst ook alles op me maar dit ging me heel erg opbreken. En vond het ook oneerlijk. Dus ben hem toen vaker wakker gaan maken om te helpen, met krampjes of boeren bijvoorbeeld. Maar alleen als ik zelf al uren wakker was. Hij verwacht daar een medaille voor ofzo. Ik spreek echt wel mijn waardering erover uit. Maar waarom is dat dan zo bijzonder en de nachtvoedingen normaal?? Ik heb al maanden niet langer dan 4 uur achter elkaar geslapen. Mijn partner slaapt al maanden heerlijk door. Voel me zo ellendig en onbegrepen. 

Ahh dat is vervelend ja! 
Ik heb wel geleerd dat midden in de nacht, met de vermoeidheid, echt een heel slecht moment is om dingen uit te praten. Dat loopt bij ons in elk geval uit op dat iemand zijn hoofd verliest ofzo ;)
Misschien kun je er nog eens op een rustiger moment over praten. 
Het is helemaal niet leuk als dit soort gesprekken steeds uitlopen op een wedstrijdje wie het meest moe is, of het langst wakker lag, of het vroegst weer op moet. Zou zoveel fijner zijn als jullie er meer samen voor staan, en elkaar helpen omdat het zwaar is er alleen in te staan. Samen klagen over de vermoeidheid lucht dan ook wat op. 

Hoi,
Heb niet alles gelezen maar wil wel reageren.
Heel herkenbaar wat je schrijft. Zo heb ik me ook maanden gevoeld na de geboorte van onze tweeling. Ik was ook snauwerig en negatiever. Slaapgebrek wordt echt zo ontzettend onder schat, het werd niet voor niks als martel methode in gezet in oorlogen.
Mijn partner vond t ook erg lastig dat ik zo was, ik ben ook veel gevoeliger ervoor dan hij. Wij hebben wel de keuze gemaakt om tijdelijk apart te slapen, hele goede keuze geweest. Hij deed de voeding van 23:00 dan voor onze zoontjes (tot die tijd sliepen ze beneden id kinderwagen). Dan legde hij ze daarna in hun wiegjes boven in hun kamertje en ging hij zelf op zolder slapen in ons logeerbed met de deur dicht. Ik kon dan om 21:00 gaan slapen tot de voeding van 03:00. En daarna nog tussen 03:30-06:00. Dan pakte ik wel echt wat uren. Enige risico is dat je na 3 uur niet meer in slaap komt, dat gebeurde wel eens. Maar alleen al die aan een gesloten slaap tussen 21:00-03:00 deed me erg goed. 

Hoop dat je er wat aan hebt en anders mag je je partner best wijzen op de effecten van slaap tekort. Je bent geen robot, het is heel normaal dat je gesloopt bent. Sterkte, je doet t goed!

Hallo,

Ik merkte toen mijn dochter nog klein was en ik naar haar toe moest in de nacht, het eigenlijk altijd voeding gerelateerd was.
Toen mijn man een keer ging, sliep ze na even sussen weer verder.
Zij had gewoon zoiets van; mama is er, is wil aan de borst. Niet eens zozeer voor honger, maar voor lekker.

Misschien eens kijken of je man een keer bij het wakker worden hem in slaap kan sussen IPV dat jij gaat en voeding geeft.
Lukt het niet, dan lukt het niet. Maar af en toe proberen geeft in ieder geval meer ruimte en hem meer het besef wat het voor energie kan kosten in de nacht

Terug
Bovenaan