Berichtje voor Berber!

A

Anoniem

Guest
Hallo Berber,

Nou wat mij nou is overkomen.........
Ik ben vorige week gestopt met die Primolut N kuur en werd dus maar niet ongesteld, dat heb ik je vorige week gemaild.
Mijn vriend had er geen lekker gevoel bij en had gisteren ineens zoiets, je moet toch maar een test doen. Nou je raadt het al, positief en dit terwijl ik netjes voordat ik aan de kuur begon een test had gedaan en die was negatief.
Ons leven stond gisteravond echt even op z'n kop, wel blij, maar wat hebben die medicijnen voor invloed op de ongeboren vrucht???? Er staat zo duidelijk op de gebruiksaanwijziging dat je niet  zwanger mag zijn.  Er schiet van alles door je hoofd.
Vanochtend bij de huisarts geweest en hij had inmiddels al gezien dat ik gisteravond naar de huisartsenpost gebeld had en had zelf al gebeld met een Gyn.
Ik mag volgens de gyn en huisarts blij zijn, maar dat voelt nog even heel onwerkelijk.
Ik wacht nu op een telefoontje van de huisarts. Hij heeft nogmaals een test gedaan en belt me dan meteen door wanneer ik naar de gyn moet voor een echo.
Jeetje, wat is er een hoop gebeurd sinds gisteravond. Ik had echt alles verwacht, maar dit???? Zeker omdat ik sinds eind maart al niet meer ongesteld ben geweest.

Ik moest dit even kwijt aan je.
Liefs,
Moes

Hallo Moes,

Jullie hebben inderdaad veel beleefd zeg!
Wat geweldig dat je zwanger bent, van harte gefeliciteerd! Al snap ik jou ongerustheid natuurlijk wel. Want toen heb ik dat ook op de verpakking gelezen en we hebben het toen een poosje met condoom gedaan. Je voelt je nu aan de ene kant vast heel blij, maar tegelijkertijd ben je ook doodongerust. Wel mooi dat je van de huisarts en de gyn al te horen hebt gekregen dat je wel blij mag zijn. Dat stelt je vast al wat gerust. Hopelijk kan je snel terecht voor een echo.
Voel je je trouwens ook zwanger? Ik hoop voor jullie dat echt alles goed is en dat er in de zomer een gezond wondertje ter wereld komt! Hoe is je man/vriend eronder, maakt die zich ook ongerust?

Heel veel liefs Berber
Ps: alles komt vast wel goed!

Hallo Berber,

Sorry voor mijn late reactie, maar we zijn het hele weekend weg geweest.

Ons leven staat inderdaad even op z'n kop op dit moment, MAAR ik weet inmiddels wel zeker dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat is natuurlijk het belangrijkste. De huisarts heeft me afgelopen vrijdag 's middags gebeld en a.s dindag hebben we een echo om te bepalen hoelang ik al zwanger ben. Ik verwacht niet echt lang, aangezien de test voor de kuur nog negatief was.
Voel ik me zwanger? Nou eigenlijk heb ik al vanaf iets van 6 oktober last van mijn borsten, hele gevoelige tepels. Ik dacht eerst dat dat kwam van de douche op vakantie, die straal was vrij hard en ik dacht dat ik daar mijn tepels een beetje mee bezeerd had. Vervolgens hield ik last van mijn borsten en toen dacht ik dat dat kwam door de hormoonkuur. Verder heb ik 'smorgens een heel leeg gevoel, maar niet om te zeggen misselijk. Ik had de afgelopen tijd wel steeds het gevoel dat ik ongesteld moest worden, maar daar zat ik ook op te wachten natuurlijk met die kuur.
Terwijl ik het zo allemaal aan je schrijf, blijf ik het een apart verhaal vinden.
Wat is jouw verhaal eigenlijk? Loopt je bij een Gyn?

Veel liefs,
Moes

Hallo Moes,

Nou ik hoop dat jullie een heerlijk weekend hebben gehad. Heerlijk even lekker eruit en alvast nadenken over jullie toekomstige kindje. Dus nu kunnen jullie echt gaan genieten. Wel fijn dat jullie huisarts zo goed overal op reageert. En dus morgen voor echo, spannend zeg!
Ik beb benieuwd!!

Je vroeg ook naar ons verhaal. Nou daar komt die...
Het eerste deel weet je eigelijk al namelijk dat ik in maart 2004 gestopt ben met de pil je raad het al omdat we graag een kindje willen. In Mei ben ik 2 keer iets ongesteld geweest en dacht dus toen ook dat het weer op orde was. Maar ik was in september nog nooit weer ongesteld geworden. Had toen al een paar keer een zwangerschapstest gedaan maar deze waren negatief. Ben toen naar de huisarts geweest. Zij deed een inwendig onderzoek en schreef me dus Primolut voor. Ben hierop weer ongesteld geworden. In februari moest ik weer naar de huisarts en deze was tevreden (ik was toen inmiddels 3 keer ongi geweest) Hij zij je moet als het een beetje lukt de hele cyclus door 3 keer per week vrijen en dan komt het vast wel goed.

Maar ook al hebben we ons tot vervelens toe aan dit voorschrift gehouden. In september was ik nog steeds niet zwanger. Ik had al 3 cyclussen de temperatuur bijgehouden en ik was al met ovulatietesten in de weer geweest, maar hier is geen eisprong op te zien. Dus we zijn toen weer naar de huisarts gegaan en we zijn toe doorverwezen naar de gyneacoloog.

11 oktober konden we hier terecht. Hij zij na het horen van ons verhaal (onregelmatige en lange cyclussen) dat ik ws PCOS (polycysteus ovariumsyndroom) heb. Dit kan hij pas met zekerheid zeggen als ik te bloedprikken ben geweest (14e en 21e dag van de cyclus). Ik moet morgen voor de 1e keer te bloedprikken. PCOS kan worden behandeld met Clomid (hormoon).
Verder is het zaad van mijn man onderzocht. We hebben donderdag te horen gekregen dat dit prima in orde is. Dat was een hele opluchting.
Ook heeft de gyn nog een inwendige echo gemaakt. Hij zag daarbij iets op mijn baarmoeder zitten en kon 1 eierstok niet vinden, dus daarom moet ik donderdag voor laparoscopie (kijkoperatie).
Ik ben best wel gespannen en hoop dat het meevalt. Ze weten na zo'n operatie wel gelijk heel veel meer, dat is een voordeel. Nou we wachten het maar af.

Dit is mijn/ons verhaal. En dat is al heel wat, nou ik hoop dat we straks samen zwanger zijn.
Hebben jullie het al aan jullie familie of vrienden verteld? En hebben jullie al wat voor de baby gekocht?

Groetjes Berber

He Berber,
Tjee wat een verhaal zeg en juist nu gaan jullie een hele spannende tijd in. Ik wens je heel veel succes a.s donderdag en hoop dat ze inderdaad alles goed kunnen onderzoeken en dat jullie na het bloedprikverhaal met Clomid kunnen beginnen. Op hyet forum hoor je daar best veel positieve reacties op, dus ik hoop echt van harte dat het voor jullie ook goed werkt. Verder zou ik proberen om me niet al te veel zorgen te maken (is makkelijker gezegd dan gedaan). Al die stress is ook niet goed. Mijn beste vriendin is arts en zegt ook dat het soms voor vrouw wel een jaar kan duren, voordat een cyclus weer een beetje normaal opgang komt. Hou moed!

Wij hebben nog niks aan de fam verteld, want we willen eerst morgen de echo afwachten, ik weet natuurlijk helemaal niet hoelang ik zwanger ben. Verder kan er nog zoveel gebeuren de komende tijd en we geloven het zelf bijna nog niet. We zijn uiteraard heel erg blij, maar het voelt nog wel heel erg onwerkelijk. Ik voel nog geen roze wolk ofzo, zal echt nog wel komen.
We zien mijn ouders 19 en 20 nov en dan zullen we het ze vertellen. Verder weet mijn beste vriendin het en dat voelt wel heel goed.

Ik wens je heel veel succes morgen met prikken en donderdag met de kijkoperatie, ik zal voor je duimen.

Liefs,
Moes

Hoi Moes,

Bedankt voor al je lieve woorden! We hebben er zelf meestal ook alle vertrouwen in dat wij ook ooit zwanger zullen worden. Ik probeer ook om er niet te veel mee bezig te zijn maar dit is inderdaad moeilijk. Ik werk namelijk in een club van allemaal vrouwen en dan gaat het vaak over kinderen, zwangeren enz. Ook is mijn zusje zwanger en daardoor gaat het in onze familie ook veel over baby's.
Heb jij ook broers of zussen met kinderen of worden jou ouders voor het eerst opa en oma?

Ik wens jullie morgen heel veel succes met de echo! Je hebt gelijk dat je het 'grote nieuws' nog even voor je houd. Toch lekker dat je een goede vriendin hebt die je het hebt verteld. Kan je het er toch met haar over hebben, want mannen zijn vaak niet zo spraakzaam. Of is jou man de uitzondering op deze regel? Nou geniet er morgen van en tot horens!

Liefs Berber

Beste Berber,

Ik heb vandaag voor je/jullie geduimd! Weet je al iets of moet je net als ik steeds maar weer wachten.............
Heb je nu veel pijn, hopelijk is het allemaal goed verlopen en weet je snel meer.
Laat je het gauw weten?

Ik ben gisteren voor een echt geweest en weet eigenlijk verder nog helemaal niks. We moeten volgende week vrijdag opnieuw voor een echo. Heel spannend allemaal. Als we volgende week niks zien, dan geeft de gyn ons nog een week en als hij dan niks kan vinden, dan is het waarschijnlijk mis gegaan. Ik vind het allemaal heel spannend en ik vind het wachten erg lang duren.

Hou je taai!

liefs,
Moes

Lieve Moes,

Ben gisteren onder het mes geweest en voel me nu nog beroerd. Ben gistermiddag geopereerd en ben daarna hartstikke misselijk geweest en had erge buikpijn. Kon gisteren echt niks hebben.
Heb gelukkig wel een goede uitslag gekregen alles is goed doorgankelijk. De ene eierstok is wel wat vergroot maar dat hoeft geen belemmering te zijn. We waren hier erg blij mee. We moeten de 23e weer naar de gyn en horen dan meer.
Voel me ook vandaag nog belabberd; erg moe en buikpijn. Ik leef op paracetamol.

Wat jammer dat jullie na de echo nog niet echt weten waar je aan toe bent! Balen zeg, at had je natuurlijk wel verwacht. Nou ik hoop voor jullie dat het volgende week wel te zien is. Zei hij ook dat het misschien nog te klein is en dat je het daarom nog niet kunt zien?? Wat onzeker allemaal.
Nou bedankt voor je meelevendheid!

Groetjes Berber

Terug
Bovenaan