Berichtje voor Berber!

Hoi Berber,

Joh wat vervelend dat je je zo  rot voelt. Niet zo gek natuurlijk, want je hebt best een zware ingreep gehad. Laat je maar lekker verwennen!
Gelukkig goed nieuws voor jullie, dat is in elk geval heel fijn. Wat verwacht je van de afspraak op de 23ste bij de Gyn? Wat krijg je dan verder te horen?

Ja, wat hadden wij verwacht, ik weet het eigenlijk niet. Ik had het gevoel dat ik helemaal niet voor mezelf daar zat. Ik kreeg een inwendige echo en je kon wel een bolletje gevuld met vruchtwater zien, alleen nog geen vruchtje. Maar daar moesten we ons geen zorgen over maken, want het is waarschijnlijk gewoon te vroeg geweet. De gyn houdt nu 7 oktober aan dat ik zwanger ben geworden , dus als ik 11 nov weer voor eeen echo moet, is het vruchtje 7 weken oud en moet er een harttoon te zien zijn. Het was dus ook heel normaal dat we verder nog niks zagen. Het is wel heel spannend en nogmaals wachten duurt dan zo ontzettend lang.

Ik wens je heel veel beterschap, doe het rustig aan!
liefs,
Moes

Hallo Moes,

Wat kan wachten dan lang duren he!! Wel goed te weten dat het dus best normaal is dat hij nog geen hartje kon zien. Het komt vast wel goed!

We verwachten de volgende keer bij de gyn te horen hoe de uitslag van mijn bloedonderzoek was en ik wil graag nog wat weten over de uitslag van de laparoscopie, want ik was eergister nog te duf om vragen te stellen aan de arts. Ook horen we dan hoe we dan verder gaan, waarschijnlijk behandelingen met Clomid. Tenminste daar stel ik me maar op in.

Ik voel me vandaag al iets beter. Nog wel last van buikpijn en ik vloei nog behoorlijk, maar dat schijnt erbij te horen. Het gaat wel weer over.

Nou succes en probeer je maar zo weinig mogelijk zorgen te maken!!!
Liefs Berber

Goeiemorgen Berber,

Hoe voel je je vandaag? Heb je je het weekend lekker laten verwennen? Gelukkig is nu de meeste ellende alweer achter de rug!
Ik hoop voor je dat je verder een goede uitslag krijgt bij de Gyn. In elk geval is er nu goed naar gekeken en ben je onder een behandeling van een gyn. Hopelijk kun je als je bij de Gyn bent geweest weer concreets met iets verder.

Bij mij gaat het verder goed, ik voel me helemaal niet super zwanger. Ik heb alleen wat last van mijn borsten en hele gevoelige tepels. Gek genoeg maakt dat me soms juist onzeker, dan denk ik echt was ik maar kotsmisselijk. We moeten gewoon maar afwachten tot vrijdag, dan weten we hopelijk meer.
Mijn moeder komt vandaag en morgen en die weet nog van niks, dus dat is wel spannend. Ik heb echt het gevoel dat het op mijn voorhoofd staat geschreven, ben benieuwd of ze iets door heeft. Als het vrijdag allemaal goed is, dan horen mijn ouders het een weekje later, dan gaan we er een weekendje naar toe. Mijn ouders wonen 2 uur rijden bij ons vandaan.

Nou Berber, ik wens je veel sterkte nog met de hopelijk laatste pijntjes!

Liefs,
Moes

Hoi Moes,

Ik kan me wel voorstellen dat je liever meer zwanger had gevoeld en daarom liever ook misselijk was. Het is zo heel onwerkelijk. Maar ik heb een vriendin en die voelde zich eerst ook totaal niet anders dan anders en ook mijn zwangere zusje had eerst nergens last van, dus het is niet vreemd ofzo. Maar je wordt er denk ik wel onzeker van.
Dus jouw moeder komt gezellig langs dat is wel spannend ja! Maar het is vast meer je gevoel dat zij zo ziet dat jij zwanger bent dan dat zij het echt makkelijk kan zien. Of ben je heel bleek ofzo?
Ik had ook het gevoel dat toen ik gestopt was met de pil dat iedereen dat aan me kon zien. Echt onzin natuurlijk, want nu we aan sommige mensen hebben verteld dat we bezig zijn had echt bijna niemand het in de gaten.
Mijn ouders snappen trouwens weinig van onze gevoelens m.b.t. het niet zwanger worden. Ze wonen in hetzelfde dorp, maar we hebben er weinig aan. Dit valt me zwaar tegen! Maar gelukkig beschikt bijna ieder ander uit onze omgeving over meer inlevingsvermogen dan hun. Misschien weten ze ook niet hoe ze er mee om moeten gaan.
Nou ik hoop voor jullie dat jouw ouders heel goed zullen reageren op jullie geweldige nieuws volgend weekend. Het is nu wel een spannende tijd voor jullie zeg! Het duurt nu niet zo lang meer en dan is het al vrijdag.

Met mij gaat het elke dag iets beter. Mijn buik voel ik nog wel er zit ook een flinke bloeduitstorting. Ik heb gisteren geprobeerd een eindje te wandelen maar dat viel vies tegen. Ik voelde elke stap in mijn buik. Moet vandaag maar weer proberen, maar het is hier kloteweer. Ik zit nog in de ziektewet en dat is maar goed ook want ik zie werken nog niet zitten.

Groetjes en hele gezellige dagen met je moeder toegewenst!
Berber

Hoi Berber,

En? Heb je vandaag nog een beetje gewandeld, bij ons is het schittend weer. Hopelijk ging het beter an gisteren.  Hoe voel je je vandaag? Tot wanneer ben je thuis, heb je daar al een idee van?  Weten je collega's waarom je thuis bent?  Eigenlijk vind ik het wel heel erg om te lezen dat je ouders zich dat niet goed voor kunnen stellen. Waaraan merk je het bij je ouders?  
Ik kom wellicht uit een heel ander gezin, de band die ik met mijn ouders is heel erg sterk. Ze zijn 2 jaar geleden van het midden van het land helemaal naar het noorden verhuisd, maar gelukkig is het kontakt alleen nog maar hechter geworden. Omdat ik op maandag en dinsdag vrij ben, spreken we regelmatig af dat mijn ouders hier heen komen of ik daar. Als mijn vriend en ik er heen gaan is het ook vaak een weekend en dat is altijd erg gezellig. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar de tijd die we elkaar zien is altijd wel heel speciaal. Mijn vriend speelt in een band electrische gitaar  en werkt bij een amerikaans software bedrijf, mijn vader speelt ook in een band gitaar en heeft ook altijd bij een amerikaans bedrijf gewerkt, alleen dan de concurent. Ze hebben heel veel gemeen. Heel toevallig eigenlijk.
Gelukkig snappen jullie vrienden het wel, kun je daar in elk geval steun bij vinden.
Mijn moeder en ik hebben het heerlijk gehad. We hebben lekker gekletst en we hebben in de tuin gewerkt. Alles ziet er weer helemaal mooi uit. Uiteraard vroeg mijn moeder nog wel hoe het allemaal met me ging, dus ik heb gezegd dat ik me geen zorgen maak en dat we gewoon de afspraak met de Gyn afwachten. Ik denk niet dat ze iets door heeft gehad. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Ik was vrij mager en mijn moeder vond wel dat ik wat ben aangekomen...... Maarja dat zegt niks, want ik ben ook meer gaan eten de laatste tijd, omdat ze zeggen dat als je te mager bent je cyclus daar ook van kan uitblijven.
Jeetje, alweer een heel verhaal! Ik hoop dat het verder goed met je gaat en ik zou zeggen tot mails maar weer.

Liefs,
Moes

Hoi Moes,

Hoe voel je je?
Dus je hebt het gezellig gehad met je moeder, leuk dat jullie zo'n goede band hebben. Ook grappig dat je vader en jouw steun en toeverlaat zoveel gemeen hebben. Da's echt toevallig, of heb je hem daarop geselecteerd? Heb jij meer broers of zussen?
Wat voor werk doe je? Ik ben verpleegkundige, het was voor mij daarom heel vreemd om zelf patiënt te zijn. De rollen waren omgedraaid.

Zelf heb ik 2 zusjes. Ik had vroeger best wel een goede band met mijn moeder, maar sinds een paar jaar is dit veranderd. Ik weet hiervoor niet echt een duidelijke oorzaak te noemen. Vindt het wel jammer en steek er steeds veel energie in om het beter te krijgen, maar het helpt niks.
Mijn moeder zij toen ik haar vertelde dat ik na het stoppen van de pil maar nooit ongi werd; 'Nou dan mogen we J (zusje) wel waarschuwen, want zij is ook aan dezelfde pil als jij'. Daarna vroeg ze me eigelijk nooit meer hoe het met ons ging. Ik heb haar een dag voordat we in sept naar de huisarts gingen per telefoon verteld dat we naar de huisarts gingen de volgende dag. Vraagt zij 'Waarvoor?' Toen ben ik in huilen uitgebarsten en gezegd dat we hiernaar toe gingen vanwege uitblijven zwangerschap. Zegt zij ijskoud; Nou ik weet niet hoe dat voelt, want ik was altijd gelijk zwanger. En je denkt er vast teveel aan, waardoor het niet wil. Dit heeft ze 10 keer herhaald. En daarmee was het gesprek afgelopen.
Zo kan ik je nog 'duizend' dingen opnoemen, maar het blijft wel je moeder hé!

Het gaat trouwens elke dag wat beter met me. Buik is nog gevoelig en ik ben wat 'slapjes'. Heb vandaag met mijn werk gebeld en ik moet van mijn leidinggevende tot maandag thuisblijven. Dat is denk ik ook wel beter, want het is best zwaar werk.
Nou jij moet morgen weer werken zeker.
Nou werkze alvast en tot de volgende keer maar weer!
Liefs Berber

Terug
Bovenaan