Berichtje voor Berber!

heee moes

Het is een beetje laat maar beter te laat dan nooit. Wat een super nieuws en wat zal je in de war zijn geweest. Geniet van je zwangerschap echt super.

liefs rozemarijn

Hoi Berber,
He wat een vervelend nieuws zeg! Dat had ik echt niet verwacht en jullie dus ook helemaal niet. Ik had eerder verwacht dat je inderdaad aan de Clomid zou moeten en dat het een beetje iets was als nieuwe ronden, nieuwe kansen. We lijken wat dat betreft we op elkaar, want ik heb eerder in mijn leven ook problemen gehad met mijn schildklier. Ik ben de laatste jaren behoorlijk afgevallen en daar was geen reden voor , want ik had al maat 36 en nu dus 34. Ik heb een heel uitgebreid bloed onderzoek gehad en uiteindelijk kwam daar uit dat mijn schildklier te snel werkte. Ik zat op de grens voor wel of geen medicijnen. Toen ik dus niet meer ongesteld werd, dacht ik zelf dat het ook zou komen door mijn schildklier. Maar na opnieuw een bloedonderzoek, bleek dat mijn waarde nu wel goed was, heel vreemd eigenlijk. Ik heb geloof ik 2,4 of zoiets.
He, ik vind het echt heel rot voor jullie, hoe is je man eronder?
Ik ben even kwijt wat nu concreet je volgende stap is? (onhandig dat je het laatste geplaatste bericht niet kan zien).
Nou Berber, ik beloof dat ik blijf duimen voor jullie, hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Moes

Hallo Moes,

Bedankt voor je medeleven! Ik reageer wat laat, sorry! Heb een druk weekje achter de rug.
Ik heb donderdag weer met de gyn gebeld over de uitslag van het tweede bloedprikken van de schildklier. Nou dat viel tegen, de TSH was nu nog lager 0,002 en mijn FT4 was te hoog. Nu is dus met zekerheid te zeggen dat ik een te snel werkende schildklier heb. Ik snap er niks van want ik ben niks afgevallen heb al wel 10 jaar maat 40. Heb heel soms hartkloppingen, maar heb er niet echt last van. Nou maar het is nu toch 2 keer geprikt dus het zal wel. Nu moet ik naar de internist, dit mocht van de gyn in het ziekenhuis waar ik werk. Ik ben na het telefoongesprek met de gyn gelijk op de internist afgestapt (ik werk op de interne afdeling) en heb hem gevraagd of hij veel van de schildklier wist. Hij zei Jawel, hoezo? Heb toen verteld van mijn waarden. Hij vond het ook vreemd omdat ik niet hyper ben en weinig klachten heb. Volgens hem duurt het ongeveer een half jaar tot een jaar dat de schildklier weer in goede banen is geleid. Ik mocht wel een afspraak bij hem maken en nu heeft hij geregeld dat ik a.s dinsdag al bij hem terecht kan. Ik vind dat echt lief van hem! Hij weet nog niet van onze kinderwens, dat vertel ik dinsdag wel. Ik hoop dat het snel geregeld is en dat ik maar niet dik wordt! Dit hopen mijn moeder en 2 zusjes namelijk wel! Dom he!

Hoe voel jij je? Ben je ook misselijk?

Liefs Berber

hoi berber

Wat een klier die klier. vervelend dat je er toch mee aan de slag moet bah!!!!
     Ik hoop dat hij snel weer doet wat hij moet doen.
Inderdaad vreemd dat je geen klachten heb....
Wat mij betreft mag je heeeeeeeeeel dik worden (door een mooie zwangerschap).
Veel sterkte met het onder controle krijgen van je klier (zijn naam heeft hij niet voor niks gekregen          )

liefs rozemarijn

Hallo,

Rozemarijn, bedankt voor je reactie!

Ik ben dinsdag bij mijn collega (internist) geweest. was wel een prettig maar vreemd bezoekje! Omdat je normaal samenwerkt en nu lag ik als patiënt halfnaakt op de onderzoeksbank. Mijn bloeddruk was door de spanning torenhoog!
Hij heeft weer bloedonderzoek (erg uitgebreid) afgesproken en ik moet de 21e voor een schildklierscan. Hij vindt het ook erg vreemd dat ik geen klachten heb. We wachten maar af!
Ik ben nu wel een stuk rustiger, heb het nieuws nu weer een plekje kunnen geven.

We moeten hoop blijven houden!!!
Groetjes Berber

Hoi Berber,

Je maakt toch wel veel mee he de afgelopen tijd! En steeds maar wachten, dat lijkt me toch wel het allermoeilijkste. Wat dat betreft realiseer ik me maar al te goed dat ik toch nog heel veel geluk heb gehad.

Ik hoop echt van harte voor je dat je de komende tijd goede uitslagen zal ontvangen. Ik zal echt voor je duimen.

Ik moet volgende week woensdag voor het eerst naar de verloskundige, vind ik ook best spannend.

Tot horens en vast een goed weekend!

Moes

Hoi Moes,

Heb intussen mijn labuitslagen gekregen van de internist, gewoon tijdens mijn werk. Wel erg fijn dat hij zo zijn best doet voor me. De tsh was nog te laag, maar vreemd genoeg was de vrij FT4 (hormoon dat de schildklier produceert) nu helemaal goed. Ook had ie me verder helemaal gecheckt en dat was ook goed. Bu heb ik een zogenaamde "latente' of subklinische hyperthyreoidie dat verklaard waarom ik ook geen symptomen heb. Ik vind het moeilijk dit allemaal te snappen. De internist wil me nu doorsturen naar endocrinoloog in groter ziekenhuis, omdat hij hier te weinig ervaring mee heeft en ik een kinderwens heb! Het wordt dus weer vervolgd.

Spannend a.s. woensdag, ik hoop dat alles goed is! Vast wel!
Nou tot horens!

Groetjes Berber

Terug
Bovenaan