Berichtje voor Quint08

Hoi Quint08,

Ik heb je vorige week ofzo ook al via de augustus moeders op het zwanger zijn forum gefeliciteerd maar ik weet niet zeker of je het wel hebt gelezen dus hierbij nogmaals.... van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid en hopelijk mag nu alles wel goed gaan. Dat we allebei straks maar een gezond en lief wondertje in onze armen mogen houden.

Liefs Iris

Hoi Iris,

Dank je wel, jij ook zo te zien. Geweldig he. Maar, zit wel in de zenuwen hoor, elke dag is er weer 1. Het kan allemaal zo weer over zijn. Ik herkende je nickname wel maar kon het even niet plaatsen, aangezien ik vorig jaar met de novembermoeders ook meeschreef. Maar ik ging even terug kijken bij zwanger worden na een miskraam en toen wist ik het weer een beetje. Jij heb toch ook een engeltje. Sasjeroen doet ook gezellig mee met de september moeders. Erg leuk, hopen dat alles goed mag gaan.

Ik weet alleen niet precies wanneer ik uitgrekend ben, 31 augustus, 1 of 2 september. Over twee weken heb ik een echo en dan kijken of alles klopt en wat de datum gaat worden. Eerlijk gezegd zie ik er nog best tegenop om weer naar het ziekenhuis te gaan maar ik wil graag weten of alles goed is.

Hoe voel jij je? en hoe ervaar je de zwangerschap? Moet jij ook via het ziekenhuis of mag je naar de verloskundige?

Voorlopig lig ik al 3 dagen met griep op bed, wat behoorlijk op mijn zenuwen werkt, als het maar geen kwaad kan voor de kleine. Ik was nooit zo moeilijk de vorige 2 zwangerschappen maar nu lijk ik wel een compleet histerisch mens.

Gr.

Hoi Quint,

Hoe is het nu met je?? Knap je al weer een beetje op??

Ik ervaar de zwangerschap als zeer angstig en spannend. Ik probeer er wel van te genieten maar dat lukt nog niet echt. Net wat je zegt... het kan zo weer voorbij zijn.  Ik denk dat ik pas echt gerust ben als de baby er is. Dat zul jij denk ik ook wel hebben. Voor mij geldt ook... iedere dag is er weer 1 maar sinds ik zwanger ben kruipen de dagen voorbij. Voor mij mocht het al wel september zijn.

Ik heb 9 februari een afspraak in het ziekenhuis. Mag niet meer via een verloskundige (tenminste mocht eerst niet) en ik denk ook niet dat ik nog thuis zou mogen bevallen maar wil dat ook helemaal niet meer. Als het goed is ben ik dan bijna 10 weken. Vind het ook wel heel erg spannend allemaal. Is het er eentje of zijn het er weer 2?

He meid jij ook heel veel sterkte en succes en dat de tijd maar heel snel mag gaan en dat alles nu goed gaat.

Liefs Iris

Hoi Iris,

Ik ben nog steeds ziek, en ik maak me steeds meer zorgen. Maar weet niet wat ik moet doen, ik heb gewoon de griep die maar blijft zitten. Morgen blijf ik voor de zekerheid thuis gewoon om goed uit te zieken.

Wat je zegt, de dagen kruipen voorbij, eerst de echo afwachten, kijken of alles in orde is, en of er wel wat zit. Want ja alles kan heb ik het afgelopen jaar begrepen. En dan de 12 weken en dan de 24 weken en dan de bevalling, dus nog een hele lange weg te gaan.

Durf jij nog een vakantie te boeken dit jaar??? Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Gr.

hey meiden,
haak ff bij jullie in ok?
Balen Quint dat je nog steeds niet bent opgekapt en kan me voorstellen dat dat niet helpt voor je zwangerschap.
Ik haal me bij het minste of geringste ook vanalles in mn hoofd...
En ook de tijd gaat zoooo langzaam he? heb behoefte aan die eerste echo!

En hoe is t met de ''kwaaltjes'', hier nog bijna nix, voel me borsten een beetje, moe en mn broeken beginnen iets strakker te zitten. Vlot al he? (oke mn buik was ook niet plat)

Meiden, zet em op!!!

x Sas.

Ik ben ook best een beetje dom, ik denk de hele tijd, ik knap maar niet op ik blijf maar elke keer zo misselijk als ik wat doe of eet, nou misschien is dat ook wel gewoon een zwangerschapskwaaltje???? Ik was vorige week behoorlijk verkouden, en dan ook nog een moeheid en ineens kwam de misselijkheid om hoek kijken, dus ik dacht aan griep. Volgens mij had ik dat ook wel een klein  beetje maar de misselijkheden zijn gewoon gebleven.

Ik heb gister het ziekenhuis gebeld uitgelegd hoe mijn verleden was, en verteld dat ik zoveel last heb van duizelingen (weet ik veel misschien iets met mijn bloed aan de hand of zo) nee wat krijg ik te horen, "zal wel spanning zijn aangezien je verleden" nou let maar op daar gaan ze straks ook alles op gooien als je denkt dat je wat mankeert. Nou ja volgende week echo en dan zien we wel weer hoe het gaat lopen. Hoop dat ze meewerken in het ziekenhuis wat betreft controles om mijn eigen spanning een beetje onder controle houden zodat ik ook gewoon mezelf blijf en geen histerische huilbuien krijg.

Maar bij mij zijn de kwaaltjes aardig aanwezig, ja en die buik die nog zo dik was die is nou nog dikker, ik ben wel weer terug gegaan naar mijn gewicht (60kg) dus het zal straks wel te zien zijn, nu zien ze nog niks en zwangerschapsbroeken zitten gewoon lekkerder. Maar de laatste keer was ik ook behoorlijk dik, ik was 6 maanden en toen vroegen ze of ik al uitgerekend was, en daarna kwam gelijk "zijn het er dan geen twee"nee mijn kindjes willen gewoon lekker vooraan zitten.

Nou ja, zwanger zijn is leuk ik wilde het ook heel graag maar ik merk wel dat het meer met me doet dan ik verwacht had.

Gr.

He Saskia en Quint,

Saskia... leuk dat je hier ook even mee komt kletsen. Wat betreft mijn kwaaltjes.... ben sinds een paar dagen ontzettend moe en heb heel veel honger, dus eet veel. Verder is mijn buik wel wat opgezet maar ja die was toch al niet zo plat... ha ha ha. verder valt het eigenlijk nog wel mee.

Wij durven idd ook geen vakantie te boeken. Op dit moment heb ik er ook geen behoefte aan maar ik zou denk ik ook niet te ver van huis durven gaan. Maar misschien denk ik er later wel anders over. Maar mocht nu alles goed gaan dan heb ik denk ik ook niet zo veel zin om met 7 of 8 maanden nog met vakantie te gaan. Dan zit die buik toch maar in de weg.

Quint08... lekker tactisch he die mensen in het ziekenhuis. Tjonge jonge lekker makkelijk van ze om het daar op te schuiven. Hoe is jouw ervaring met de gynaecologen in het ziekenhuis? Die is bij mij gelukkig wel heel goed en dat is toch het belangrijkste.
Zo belde ik vorige week ook met het ziekenhuis voor het maken van een afspraak. De gyn. had destijds tegen me gezegd dat ze me dan met ongeveer 6 weken wilde zien voor een echo dus dat zei ik ook maar ik kon pas met 8 weken terecht en vanwege  het werk van mijn vriend is nog een week later geworden. Raar he als de gyn. dat aangeeft en meiden achter de balie zeggen dan gewoon...nee hoor kan niet eerder. Ach ja maakt mij ook niet zo veel uit. Ze kunnen nu toch nog niks doen. Maar zal wel blij zijn als ik de eerste echo heb gehad. Zijn we toch weer een stukje verder en weten we tenminste of het er weer 2 zijn of toch 1.

Wanneer hebben jullie trouwens echo?? Duurt niet meer zo lang toch? Ik op 9 februari.

Liefs Iris

Hoi baby77 en Sas

Ik heb volgende week de eerste echo, ik mocht deze week al komen maar wil even zekerheid en ik ben niet zo van de inwendige echo's dus liefst zo min mogelijk.

Op zich doen ze wel aardig, maar ik heb ook altijd het idee dat als ik bel dat ze dan zo met de ogen rollen weet je wel, zo van daar heb je die weer. Maar dat zullen ze denk niet doen. Wat betreft de artsen, lig eraan welk ziekenhuis, maar ik heb niet zoveel problemen met ze.

De misselijkheid was vandaag wat minder maar ik heb een lage bloeddruk, daarom heb ik last van duizelingen en moet ik meer gaan eten (geen probleem net even een pizzaatje op, heeeeeeeeerlijk das pas van je zwangerschap genieten) Aangezien mijn darmen aan het protesteren zijn heb ik daar ook last van waardoor ik erg vermoeid ben. Geef niet, is allemaal voor een goed doel (deze keer met een happy end hoop ik)   Maar ik maak me wel behoorlijk zorgen, toen ik zwanger was van mijn dochter die een chromosoomafwijking had, at ik ook behoorlijk veel, en als ik dat nu weer doet dan schiet ik gelijk in de stres en wil ik het ziekenhuis al gaan bellen of ik een echo mag of de groei dan wel klopt enzo, maar ja, ik weet zeker dat ze zeggen dat ik donderdag op zijn vroegst mag komen.

Ach zo maak je jezelf nog ff lekker gek. Maken jullie je al zorgen of ben ik de enige die gek doet (oke, ik heb het 2x meegemaakt, bij de tweede zwangerschap was ik niet zo histerisch zoals nu hoor)

Gr.

Terug
Bovenaan